Fordulat a hazai e-könyv piacon: jogvédelem helyett olvasóvédelem

Kerekes Pál, 2011. május 28. 14:56

Levette a technikai védelmet az e-boltjában árusított könyveiről a Multimediaplaza (MMP), az egyik legjelentősebb hazai e-book forgalmazó. Könnyebbé és egyszerűbbé válik így a letöltés, nem kell semmilyen szoftver, jelszó, bejelentkezés, és még sok más, gyakran már ügyészinek tűnő adategyeztetés. Csak ki kell választani a könyvet és letölteni. Abba a formátumba, olyan módon, ahogy az olvasónak kényelmes.  Természetesen a könyv árát így is ki kell fizetni, de ez már egy olcsóbb variáns, és a pénztárca kezelése elég technikai tudnivaló, a mű birtokbavétele kapcsán további felhasználói ismeretek nem szükségesek. Elérhető, olvasható, szelíd ár: ez lesz az e-könyv, ha a kiadó próbálkozása, az úgynevezett passzív védelem sikeresnek bizonyul.

A passzív itt azt jelenti, hogy a rejtett kódolással ellátott szöveg beazonosítható, tehát egy utólagos vizsgálatnál, ha erre egyáltalán sor kerül, megállapítható, hogy a szöveg használója megvásárolta a művet, vagy illegálisan jutott hozzá. Földes László, a digitális kiadó vezetője elmondta: „Meggyőződésünk, hogy az új rendszer a forgalmunkat nem csökkenteni, hanem növelni fogja, mert leegyszerűsíti az e-könyvek letöltését, átmásolását az e-reader-re vagy tabletre. Könnyebbé válik a szöveg megnyitása, első olvasása. A nagyobb érdeklődés egyik várható megjelenési formája az, hogy a Kindle-tulajdonosok megveszik tőlünk az epubot, és a kifizetett e-könyvet teljesen jogszerűen átkonvertálják a Kindle által használt (prc) formátumra.”

A nevének megfelelő pláza-iság felé tett lépés a kiadó megválása a DRM-től. Az e-könyv népszerűségének, kedveltségének egyik akadálya ugyanis a túlhajtott, gyakran önmegsemmisítő, jogvédelemnek álcázott hivatalnokoskodás volt. (Elég utalni még most is arra, hogy a nyomtatott könyv ÁFÁ-ja öt százalék, a digitális olvasnivalóé huszonöt százalék.) Úgy tűnik a védelem ezentúl az olvasót illeti, és az ő illetékessége lesz a szerzőt és a kiadót óvni, biztosítva részére a korrekt munkadíjat, mint ez történik évszázadok óta a nyomtatott könyv esetében.   

További részletek a Könyvkonnektor blogon.

Kulcsszavak: e-book

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14