Fordulat a hazai e-könyv piacon: jogvédelem helyett olvasóvédelem
Levette a technikai védelmet az e-boltjában árusított könyveiről a Multimediaplaza (MMP), az egyik legjelentősebb hazai e-book forgalmazó. Könnyebbé és egyszerűbbé válik így a letöltés, nem kell semmilyen szoftver, jelszó, bejelentkezés, és még sok más, gyakran már ügyészinek tűnő adategyeztetés. Csak ki kell választani a könyvet és letölteni. Abba a formátumba, olyan módon, ahogy az olvasónak kényelmes. Természetesen a könyv árát így is ki kell fizetni, de ez már egy olcsóbb variáns, és a pénztárca kezelése elég technikai tudnivaló, a mű birtokbavétele kapcsán további felhasználói ismeretek nem szükségesek. Elérhető, olvasható, szelíd ár: ez lesz az e-könyv, ha a kiadó próbálkozása, az úgynevezett passzív védelem sikeresnek bizonyul.
A passzív itt azt jelenti, hogy a rejtett kódolással ellátott szöveg beazonosítható, tehát egy utólagos vizsgálatnál, ha erre egyáltalán sor kerül, megállapítható, hogy a szöveg használója megvásárolta a művet, vagy illegálisan jutott hozzá. Földes László, a digitális kiadó vezetője elmondta: „Meggyőződésünk, hogy az új rendszer a forgalmunkat nem csökkenteni, hanem növelni fogja, mert leegyszerűsíti az e-könyvek letöltését, átmásolását az e-reader-re vagy tabletre. Könnyebbé válik a szöveg megnyitása, első olvasása. A nagyobb érdeklődés egyik várható megjelenési formája az, hogy a Kindle-tulajdonosok megveszik tőlünk az epubot, és a kifizetett e-könyvet teljesen jogszerűen átkonvertálják a Kindle által használt (prc) formátumra.”
A nevének megfelelő pláza-iság felé tett lépés a kiadó megválása a DRM-től. Az e-könyv népszerűségének, kedveltségének egyik akadálya ugyanis a túlhajtott, gyakran önmegsemmisítő, jogvédelemnek álcázott hivatalnokoskodás volt. (Elég utalni még most is arra, hogy a nyomtatott könyv ÁFÁ-ja öt százalék, a digitális olvasnivalóé huszonöt százalék.) Úgy tűnik a védelem ezentúl az olvasót illeti, és az ő illetékessége lesz a szerzőt és a kiadót óvni, biztosítva részére a korrekt munkadíjat, mint ez történik évszázadok óta a nyomtatott könyv esetében.
További részletek a Könyvkonnektor blogon.
Kapcsolódó cikkek
- Könyv-catering: nemrég még úgy hívták, hogy nyomtatás?
- Nook: Egyszerűen e-olvasó
- Kindle: bank-kártya leolvasó lesz az e-bookból?
- Kezdőknek: tanácsok e-könyv vásárláshoz
- Tábla-gép vásár az Amazonon: ez csak az előjáték?
- Kindle e-könyv-olvasóra is kölcsönözhetnek a könyvtárak: de csak korlátozottan
- E-könyv: az Amazon megnyitotta német nyelvő Kindle-boltját
- Könyvkonnektor: A kulturális-örökség-gép és az e-könyv olvasó
- A Google a könyvfesztiválon
- Könyvkonnektor: e-book kalauz portál
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.