A gép-gép közötti kommunikációra épít a MOHAnet
A magyar magántulajdonban lévő, gép-gép közötti mobiltechnológiával foglalkozó MOHAnet Mobilsystems Zrt. az idei első negyedévében 34 százalékkal növelte árbevételét a tavalyi év hasonló időszakához képest: a cég tavaly 350 millió forint árbevételt, és 41 millió forint adózás előtti eredményt ért el.
Havasi Zoltán, a társaság fő tulajdonosa és egyben elnök-vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, a közvetlenül 35, közvetve 70 főt foglalkoztató vállalat az idei év első negyedévben 72,8 millió forintról 97,5 millió forintra tudta növelni árbevételét a tavalyi év hasonló időszakához képest. Éppen ezért várhatóan a MOHAnet az idén a 450 millió forintos bevételt is elérheti.
A cégnek 2009-ben 248,338 millió forint volt a bevétele, az adózás előtti eredménye pedig mintegy 4 millió forintot tett ki.
Az ötödik születésnapját ünneplő társaságot 2006-ban egyetemisták alapították, azt feltételezve, hogy gép-gép (machine to machine - M2M) közötti kommunikáció a magyar piacon is nagy lehetőségeket rejt magában.
A GPRS - General Packet Radio Service technológiát alkalmazó távfelügyeleti, logisztikai és telemetriás rendszereket fejlesztő és gyártó cég Havasi Zoltán egyetemi szakdolgozatának innovatív ötleteire épült, amely az internet alapú integrált távfelügyeleti rendszerek szolgáltatásainak fejlesztési, valamint az alkalmazás-specifikus mobiltelefonok alkalmazásnak lehetőségeit elemezte.
Az elmúlt öt esztendő során a vállalat minden évben átlagosan 38 százalékkal növelte árbevételét. Ezt a folyamatot a világgazdasági válság, és a szervezeti átalakulás sem hátráltatta.
A vállalat 2009-ben átalakult, és azóta új társasági formában, mint MOHAnet Mobilsystems Zrt. üzemel.
A MOHAnet napjainkban mintegy 140 képviseleti partnerrel rendelkezik országszerte, s mintegy 280 távfelügyeleti állomás telepítésében, és működtetésében vesz részt. A MOHAnet támogatásával a partnerek által üzemeltetett távfelügyeleti állomások közel 200 ezer végpontot szolgálnak ki, és jelenleg 18.770 mobil GPRS előfizetővel rendelkeznek.
Az alapítástól eltelt évek alatt a MOHAnet összesen 13-féle egyedi funkcióval felruházott GPRS készüléket (hardvert), valamint 7 különböző távfelügyeleti, logisztikai és vállalatirányítási szoftvert fejlesztett ki.
Havasi Zoltán a fejlődési lehetőségekről elmondta, az M2M óriási üzleti lehetőség. Egy átlagembert manapság 500-1000 tárgy vesz körül, ennek nagyjából 1-2 százalékával kommunikál. Ha az embereket megkérdezzük, akkor ők a tárgyaik 20-30 százalékával is szívesen kommunikálnának, tehát a jövőben ebbe az irányba megy majd el az M2M - fejtette ki.
Hozzátette: a jövőben akár egy internetes felületen megnézheti majd a lakástulajdonos, hogy otthon kikapcsolta-e a tv-t, vagy elzárta-e a sütőt, és ha nem, akkor azon a platformon keresztül meg is teheti majd.
Az oktatásban is várhatóak változások, ma még 100 évvel ezelőtti módszerek jellemzőek az iskolákban, tehát tábla, kréta, tankönyvek. A jövőben tabletek válthatják fel ezeket, amire a gyerekek letölthetik majd a tananyagot, a tanárok pedig azt is ellenőrizni tudják majd, hogy melyik diák, hány percet foglalkozott az adott tananyaggal.
A magyar piacon napjainkban 500-600 ezer gép-gép közötti kommunikációt lehetővé tevő jelzőkészüléket használnak aktívan, ugyanakkor a becslések szerint tizenöt éven belül 30-40 millió M2M kapcsolat jöhet létre, de az igények akár a 70-100 milliót is elérhetik.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Nő az igény a gép-gép közötti kommunikációs szolgáltatásokra
- GPRS-modem a laptopról való mobilozáshoz
- Calypso vezeték nélküli Wi-Fi/GSM-GPRS telefon
- IP-alapú hálózat-független adatátviteli technológiát próbált ki a Nokia és az NEC
- Tisztességtelenül korlátozta a Vodafone a GPRS internetet
- WiFi-GPRS roaming szolgáltatást tesztel a brit mentőszolgálat
- 2004 a rádiós és webtelefon-technológiák sikeréve lesz?
- Olcsóbb WAP és GPRS csomagok, változatlan akciós tarifa a Westelnél
- Vodafone - 3G-s adatkártya laptopokhoz
- WiFi a francia szuperexpresszeken
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.