A SIXT Németországon kívül gyorsabban nő, mint hazájában
A Sixt csoport most publikálta első negyedéves eredményeit, amelyből kiderül, hogy az autókölcsönzési bevételek Németországon belüli 8,7 százalékos növekedésének több mint a dupláját sikerült idegen pályán elérnie: Németországon kívül a kölcsönzésből származó első negyedévi bevételek 17,8 százalékkal növekedtek. „A Németországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, a Benelux államokban, Ausztriában és Svájcban egyaránt leányvállalatokkal rendelkező Sixt Csoport az európai autókölcsönzési piac jóval több mint 70 százalékát lefedi. Európa többi országában, így hazánkban is és a világ más pontjain a Sixt márkát franchise partnerek képviselik. A Sixt ezzel összesen mintegy 100 országban nyújt autókölcsönzési szolgáltatásokat. 2010. szeptember 30-i állapot szerint 1.882 Sixt iroda működik világszerte, ebből 509 Németországban.” - mondta Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője.
A Sixt Csoport 32.2 millió eurós konszolidált adózás előtti eredményt (EBT) produkált 2011 első negyedévében, így a tavalyi év azonos időszakában elért 8 millió euróval szemben az idén négyszeresére növelte bevételét. Növekedett az autókölcsönzési üzletág iránti igény, amely már 2010-ben nagymértékben felgyorsult, és hatással volt az első negyedévre is. A menedzsment megerősítette az árbevétellel és a haszonnal kapcsolatos korábbi kimutatásait a teljes 2011-es évre vonatkozólag. Erich Sixt, a Sixt AG Igazgatótanácsának elnöke kijelentette: „az év első három hónapjában a legjobb első negyedéves eredményt értük el vállalatunk történetében. Folytattuk cégünk 2010. évi sikeres üzleti működését, sőt meg is erősítettük a Sixt üzleti pozícióját. Optimisták vagyunk az év további részével kapcsolatban is, bár az általános gazdasági kockázat ismét nőtt.”
2011 első negyedévében a Sixt összesen 33,400 autóval bővítette kölcsönözhető, illetve bérelhető autóflottáját Németországon belül és nemzetközi szinten, összehasonlításképpen a tavalyi év azonos időszakában 32,800 járművel rendelkezett – ez körülbelül 2%-os növekedést jelent. A cégcsoport szilárdan tartotta magát a hagyományos flotta stratégiához.
Az első negyedév egyik legfontosabb mozzanata volt az a bejelentés, amelyet a Sixt az egyedülálló, innovatív ún. carsharing, azaz prémium autók megosztására irányuló szolgáltatásokkal kapcsolatban indított be a BMW Csoporttal közösen. Amennyiben a hatóságok engedélyezik, a Sixt és a BMW által Münchenben alapított közös vállalat, a DriveNow elnevezésű cég még ebben az évben, Berlinben is nyújthat szolgáltatást, mely ötvözi a legmodernebb mobilitási elgondolást a felső kategóriás autók és a kapcsolódó szolgáltatások előnyeivel, így biztosítva könnyű és rugalmas használatot. A DriveNow az első olyan prémium autók megosztásával foglalkozó vállalat, amely a legmodernebb gépjárművek mellett all-inclusive szolgáltatásokat is nyújt. Az új szolgáltatás fő innovációja, hogy a programban résztvevő járművek a felhasználó igényei szerint a városban bárhol fölvehetők és leadhatók, így használatához nem lesz szükség bérlőállomásokra. Az új vállalat a BMW Csoport és a Sixt AG 50-50%-os tulajdonában van, és míg a bajor autógyártó a járműveket és a hozzájuk kapcsolódó technológiát szolgáltatja, addig a Sixt AG az autóbérléssel kapcsolatos prémium szolgáltatásait, tapasztalatait és informatikai rendszereit adja. További európai nagyvárosi területek is lefed majd ez a szolgáltatás az elkövetkezendő években. A tervek szerint a „SIXTI Car Club” meglévő szolgáltatásait is elérhetővé teszik majd Berlinben és Münchenben a DriveNow felhasználói számára.
Kapcsolódó cikkek
- Harmadszorra is Superbrands a Sixt
- Sixt: tovább korszerűsödik az internetes foglalás; mobil autóbérlés akár QR-kódon keresztül
- Sixt: teljes lefedettség Dél-Amerikában
- A Sixt szolgáltatásai már a SkyCourton is elérhetők
- Sixt AG hatodszor
- Dél-Korea a Sixt AG legújabb állomása
- A Sixt a világ legjobb autókölcsönzője
- 72,8 millió euró adózás előtti eredmény a Sixt Csoportnál
- Vitorlát bont a Sixt Magyarország
- Százezer BMW-vel bővül a Sixt autókölcsönző flottája
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.