Hatékonyabb ügyfélszolgálat és kintlévőség-kezelés válság idején

Fekete Gizella, 2012. június 7. 07:50

A válság elhúzódása növeli a kintlévőségi folyamatokban érintett ügyfelek számát és a lejárt követelések volumene is magasabb a korábban megszokottnál - hangzott el a Qualysoft Pénzintézeti Üzleti Reggelijén. Az ott bemutatott kintlévőség-kezelésre illetve hatékonyabb ügyfélszolgálatra alkalmas megoldások még a jelen körülmények között különösen költségérzékeny pénzintézeti, illetve a közműszolgáltató szektor számára is elfogadható kínálatot jelentenek.

A hitelpiac beszűkülése miatti óriási bevétel lehetőségektől megfosztott, a végtörlesztés kapcsán komoly veszteségeket valamint különadókat elszenvedő bankszektor az informatikai vállalkozásokat érzékenyen érintő költségcsökkentést hajtott végre – hangzott el az „Ügyfélszolgálatok és kintlévőség-kezelés a működésfejlesztés célkeresztjében” címmel megrendezett üzleti találkozón. Viszont ahhoz, hogy a nehéz helyzetben lévő pénzintézetek javíthassanak helyzetükön, a jelenleginél hatékonyabb ügyfélszolgálatra és kintlévőség-kezelésre lenne szükségük – tette hozzá Illés József, a Qualysoft Informatikai Zrt. üzletfejlesztési igazgatója. A két megállapítás között csak látszólagos az ellentmondás, mivel a hardver-szoftver állomány korszerűsítésére irányuló beruházások helyett, az éven belül megtérülő, gyorsan és egyszerűen kivitelezhető ún. quick and dirty megoldások kerültek a nehézségeken felülkerekedni kívánó szolgáltatók fókuszába. Az új helyzethez való alkalmazkodás a szállítóktól a korábbiaknál sokkal nagyobb kreativitást igényel.

 

Kiút a gödörből

 

A válság alatti kitörési pontok egyikeként a meglévő erőforrásokkal, értékekkel való hatékonyabb gazdálkodás, s az így felszabaduló források belső felhasználása kínálkozik. Ehhez legalkalmasabbnak - ahogy a Qualysoft erre összpontosító portfoliójával megvalósított projektek eredményei is jelzik - az emberi erőforrás, illetve a vállalkozásoknál felhalmozott szöveges állományok és hanganyagok tűnnek. A szolgáltatóknál hatalmas mennyiségű strukturálatlan adat halmozódott fel e-mailekben, Word dokumentumokban és egyéb hordozón rögzített szöveges állományban. Az intelligens keresést, s az eredmény üzleti célú felhasználását támogató Content Cruiser alkalmazásával az állományokban hagyományos módon kutakodó dolgozók erre fordított ideje akár 90 százalékkal csökkenhet. A Qualysoft partnere, a Nextent Informatika Zrt. által fejlesztett, a hanganyagok értelmes feldolgozását és a keresést támogató Voice Minernek az ügyfél lemorzsolódás csökkentésében, az értékesítés támogatásban és a call center minőségbiztosításában lehet kiemelkedő szerepe.

Jelentős költségcsökkentéssel járhat a fenti megoldások alkalmazása a belső help deskben. Ennek kialakításakor kulcskérdés, hogy minél magasabb legyen az első megoldó szinten megoldható megkeresések aránya. A Qualysoft magasan kvalifikált, drága munkaerő igénybevétele helyett ezt képzést és tudásmenedzsmentet nyújtó portfolióval biztosítja. Az első szinten dolgozókat megtanítják a strukturálatlan tartalmakhoz való hozzáférés mikéntjére, akik a megszerzett rutin bázisán viszonylag magas számban képesek megoldani a hozzájuk érkező bejelentéseket. A Qualysoft tapasztalatai szerint a cégek ma már az ehhez szükséges informatikai hátteret mindinkább ingyenes vagy az ismert nemzetközi cégek megoldásainál sokkal olcsóbb open source szoftverekkel biztosítják. A tudásmenedzsment háttérről - legyen szó ügyfélszolgálatról vagy help deskről - egy tartalomnavigációs eszköz a Content Cruiser gondoskodik, ami pl. egy help desket támogató ITSM megoldáshoz is integrálható.

A Voice Miner alkalmazásával 30%-ban nagyobb hatékonysággal kiszűrhető a potenciálisan szolgáltató váltáson gondolkodó ügyfél, így célzottabb ügyfél megtartó programok indíthatók a bizonytalan ügyfelek irányába. A Nextent bevezetési projektjei benchmark adatként mind a pénzintézetek, a telco, mind a közüzemi szolgáltatók számára támpontként szolgálnak.

 

Eredményes kintlévőség-kezelés

 

Válság idején különösen kemény feladatot jelent a szolgáltatók számára (is) kintlévőségeik kezelése. A Qualysoft kínálatában lévő SoftCollection megoldás az esedékesség környéki kezelésre helyezi a hangsúlyt. „Leginkább az esedékesség idején lehet pozitívan befolyásolni az ügyfelek fizetési készségét – mondja Illés József. - A Qualysoft informatikai megoldással támogatott, call centeres hátterű, outsourcolható, több folyamatcsomagot is tartalmazó megoldása különböző csatornákon (e-mail, telefon, hagyományos levél stb.) éri el az ügyfelet. A szolgáltatás igénybevételét fontolgatók egy leválogatott (akár a Voice Miner által, az ügyfélszolgálati hanganyag elemzésével bizonytalannak talált, előszűrt) ügyféllista átadásával kaphatnak bizonyítékot a Qualysoft SoftCollection know-how-jának hatékonyságára.”

A bankoknál, biztosítóknál, lízingcégeknél végzett projektek alapján létrehozott referencia folyamatmodellek, standard folyamatok sikerrel vethetők be a kintlévőség-kezeléssel küzdő pénzintézeteknél. Ezek lényege, hogy már a drága behajtási folyamat elindítását megelőzően kiszűrhetők legyenek a reménytelen, a szerződés mielőbbi felbontását igénylő esetek (pl. csalószűrő csomaggal). Az azonnal alkalmazható standard tanácsadás csomagok referenciafolyamat modellt, workflowt és teljesítménymérést tartalmaznak. Tartalmuk a projektek során felhalmozott Qualysoft know-how-n alapul, ezért képesek a kintlévőség-kezeléssel küszködő szolgáltatók támogatására.
 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI

Vajon lesz értéke az emberi munkának az AI-korszakban? Milyen munkaerőt tud kiváltani az AI már 2024-ben? Hogyan változtatja meg a munkaköröket a technológiai forradalom? Ilyen és efféle kérdéseket fognak körbejárni a MI Expo előadói június 11-én a Lurdy Házban. A rendezvény célja, hogy betekintést engedjen a kkv-k számára az iparágukat érintő legfontosabb változásokba.

2024. április 24. 13:11

Világdöntőben az ELTE programozói

A kontinensviadal bronzérmeseként az Informatikai Kar csapata képviselheti hazánkat az ICPC programozói versenyen 2024 szeptemberében Kazahsztánban.

2024. április 19. 09:44

Magyar cégek férhetnek hozzá Európa legnagyobb innovációs hálózatához

A magyar innovációs ökoszisztéma megerősítését zászlójára tűző Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) partnerséget kötött az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) Health hálózattal, amelynek célja az európai polgárok egészségesebb jövőjének előmozdítása az egészségügyi innováció támogatásán keresztül. Az együttműködés fontos mérföldkövet jelent az egészségügyi innovációval foglalkozó magyar vállalkozások számára, hiszen az EIT Health InnoStars kiterjedt hálózatához való hozzáférés kaput nyit számukra az európai partnerekhez és rajtuk keresztül az európai és nemzetközi piacokhoz.

2024. április 9. 13:20

Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n

Nagysikerű rendezvénynek, a PlayIT-nak adott otthont a Széchenyi István Egyetem: az országos gamerexpóra közel háromezren látogattak ki. Az esemény minden korosztályt megmozgatott és az egész család számára szórakozást kínált, a campus több helyszínén várták a gaming és az e-sport iránt érdeklődőket.

2024. március 31. 14:29

Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián

Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.

2024. március 20. 16:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50