Cisco: személyre szabott pénzügyi szolgáltatásokat várnak az ügyfelek
A nyolc országban készült reprezentatív kutatás szerint az ügyfelek részéről egyre nagyobb az igény arra, hogy a banki tanácsadás, illetve a szolgáltatások virtuális és személyes formában egyformán elérhetők legyenek. Ugyanakkor a megkérdezettek 26 százaléka nyilatkozott úgy, hogy otthagyná jelenlegi bankját, ha a fiókban megszűnne a személyes szolgáltatás és tanácsadás.
A kutatás nem terjedt ki Magyarországra, de a Cisco szerint a pénzügyi szolgáltatásokat illetően itt is olyanak az elvárások, mint más fejlett vagy fejlődő országban.
A felmérés szerint az ügyfelek 65 százaléka - a fejlett országokban 56, a fejlődő országokban 81 százaléka - értékelné az olyan bankfiókokat, ahol a pénzügyi és tanácsadási szolgáltatások bővített körét kínálnák. A kutatás adatai alapján az ügyfelek mintegy 75 százaléka preferálja a webes banki alkalmazásokat a számlák kifizetésekor, bankszámla-ügyintézéskor vagy egyenleg-lekérdezéskor és egyéb banki tranzakciókor.
A fejlett országokban élők 13, a fejlődő piaci ügyfelek 18 százaléka viszont mobiltelefonos alkalmazásokat részesít előnyben valós idejű költségkövetésre, személyes pénzügyek intézésére és a kifizetések végrehajtására. Ugyanakkor a válaszadók 23-43 százaléka videokapcsolat alkalmazását részesítené előnyben tanácsadás minőségének javítása érdekében olyan helyzetekben, amikor egyébként gondot jelentene jól felkészült szakembert helyben elérni. Ugyanakkor csak 1-8 százalékuk jelezte, hogy a közösségi médiát használná banki tranzakciók végrehajtásához.
A kutatásban Kanada, Franciaország, Németország, az USA, Nagy-Britannia, Brazília, Kína és Mexikó lakosait kérdezték.
Kapcsolódó cikkek
- Nő az igény a személyre szabott pénzügyi szolgáltatások iránt
- Minden harmadik szlovák használ internetes banki szolgáltatásokat
- TaPassz: Újabb érintés nélküli fizetőeszköz a TakarékPontnál
- Betör a Facebook a bankokba
- Okostelefonos online bankolás vállalati ügyfeleknek
- Megváltoztatja a banki szokásokat az internet-generáció
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- IBM megoldás a biztonságos online bankoláshoz
- Az online bankok háromnegyede nem biztonságos
- A bankkártyáknál dinamikusan terjed a csiptechnológia
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.