Cisco: személyre szabott pénzügyi szolgáltatásokat várnak az ügyfelek

MTI Sajtóadatbank, 2012. július 15. 08:10

A banki ügyfelek egyre inkább személyes szakértői tanácsadást igényelnek, s egyre kevésbé elégedettek az általános tájékoztatással - derül ki a Cisco Internet Business Solutions Group nemzetközi felméréséből, amely a lakossági bankolási szokásokat és igényeket térképezte fel.

A nyolc országban készült reprezentatív kutatás szerint az ügyfelek részéről egyre nagyobb az igény arra, hogy a banki tanácsadás, illetve a szolgáltatások virtuális és személyes formában egyformán elérhetők legyenek. Ugyanakkor a megkérdezettek 26 százaléka nyilatkozott úgy, hogy otthagyná jelenlegi bankját, ha a fiókban megszűnne a személyes szolgáltatás és tanácsadás.


A kutatás nem terjedt ki Magyarországra, de a Cisco szerint a pénzügyi szolgáltatásokat illetően itt is olyanak az elvárások, mint más fejlett vagy fejlődő országban.
 

A felmérés szerint az ügyfelek 65 százaléka - a fejlett országokban 56, a fejlődő országokban 81 százaléka - értékelné az olyan bankfiókokat, ahol a pénzügyi és tanácsadási szolgáltatások bővített körét kínálnák. A kutatás adatai alapján az ügyfelek mintegy 75 százaléka preferálja a webes banki alkalmazásokat a számlák kifizetésekor, bankszámla-ügyintézéskor vagy egyenleg-lekérdezéskor és egyéb banki tranzakciókor.
 

A fejlett országokban élők 13, a fejlődő piaci ügyfelek 18 százaléka viszont mobiltelefonos alkalmazásokat részesít előnyben valós idejű költségkövetésre, személyes pénzügyek intézésére és a kifizetések végrehajtására. Ugyanakkor a válaszadók 23-43 százaléka videokapcsolat alkalmazását részesítené előnyben tanácsadás minőségének javítása érdekében olyan helyzetekben, amikor egyébként gondot jelentene jól felkészült szakembert helyben elérni. Ugyanakkor csak 1-8 százalékuk jelezte, hogy a közösségi médiát használná banki tranzakciók végrehajtásához.
 

A kutatásban Kanada, Franciaország, Németország, az USA, Nagy-Britannia, Brazília, Kína és Mexikó lakosait kérdezték.

Kulcsszavak: bank bankszolg Cisco

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32