Szerver + szervizszolgáltatás: Az e-Unisys időtálló ötvözete
Monitor: - Mi a Unisys előnye versenytársaihoz képest?
Larry Weinbach: - A technológiát, a szolgáltatásokat és a megoldásokat ötvözzük, fókuszterületeinken értői és szakértői vagyunk az illető vállalatok működésének. Jobb megoldásokat készítünk, mint egy tisztán szervizszolgáltató cég, ugyanakkor a tisztán szervergyártó vállalatoknak egyáltalán nincsenek szolgáltatói ágazatai. Ezekre a képességeinkre mondanék egy példát: több mint 3 ezer mérnökünk dolgozik a világon, akik megtervezik az alkalmazásokat, működőképessé, ugyanakkor másokénál gyorsabbá és olcsóbbá teszik azokat. A Unisys nemcsak website-ot, hanem infrastruktúrát is épít: a tranzakciók feldolgozásban és a szállítók integrálásában segítünk klienseinknek abban, hogy kialakítsák e-business tranzakcióik infrastruktúráját. Egy teljesen új és a korábbitól különböző Unisys alakult ki, amely pénzügyi struktúrájában, szolgáltatási, megoldási és a web igényeinek megfelelő technológiai portfóliójában, valamint abban, hogyan vigyük ezt a portfóliót piacra, teljesen átalakult és megújult.
M.: - Mit ért e-business alatt az Unisys, és miért fontos a cég számára, hogy az elsők között legyen ezen a téren is?
L. W.: - A mi definíciónk szerint az e-business célja az, hogy az internet széles körű elterjedése nyomán kialakult technológiák kiaknázásával új értéket teremtsen a fogyasztónak. Az e-business átalakítja azt, ahogyan egy szervezet együttműködik és üzleti tranzakciót bonyolít le beszállítóival és más partnereivel. Az elektronikus üzleti terv fontos számunkra, mert éppen arra fókuszálunk, hogy ügyfeleink az információtechnológiát az üzleti eredmények és lehetőségek kiaknázására használják fel. Jelenlegi és potenciális klienseink ezrei felismerték, hogy a legnagyobb üzleti lehetőség nyílik meg előttük, ha megfelelő választ adnak az internetgazdaság kihívásaira.
M.: - Önök hogyan határozzák meg az internetgazdaság fogalmát?
L. W.: - Az internetgazdaság - amelyet mások időnként digitális gazdaságnak is neveznek - az általános gazdaság e-businesszel összefüggő része. Minden arra mutat, hogy a világhálón lebonyolított kereskedelmi aktivitás drámaian meg fog növekedni a következő néhány évben. Ipari megfigyelők szerint ez a periódus az internetgazdaság "második hulláma". Az első hullámban - amely az elmúlt néhány évben kezdődött, és napjainkig is tart - az úgynevezett "dotcom" vállalatok dominálnak. Szerintünk azok lesznek a győztesek ebben a második hullámban, akik a dotcom és a hagyományos szervezetek hibridjeivé válnak. Olyan szervezetek jönnek létre, amelyek sikeresen képesek integrálni az elektronikus képességeket és a szükséges fizikai infrastruktúrát. Azt gondolom, a Unisys ideális partner arra, hogy segítse az ilyen cégeknek végrehajtani az integrációt.
M.: - Melyek a Unisys erősségei az e-business piacon?
L. W.: - Négy stratégiai szegmensünkben az üzleti folyamatok mély ismerete alapján képesek vagyunk segíteni ügyfeleinket abban, hogy világszínvonalú iparspecifikus megoldásokat alkalmazzanak. Másodszor: mainframe osztályú teljesítményt nyújtunk nagymértékben skálázható számítógép-platformjainkon, és képesek vagyunk integrálni a különböző szállítók komplett számítógépes környezeteit, ezenkívül az e-business alapját jelentő hálózati infrastruktúra felépítésének, integrálásának és menedzselésének kérdéseiben optimális szaktudással rendelkezünk.
M.: - Hogyan alakul a szolgáltatás és a technológia aránya a Unisys tevékenységében?
L. W.: - A múlt évi 7,5 milliárd dolláros árbevételünkben 70%-ot jelentettek a szolgáltatások, míg 30%-ot a technológiával összefüggő bevételek. 2003-ig úgy tervezzük, hogy növekedésünk eredményeképpen több mint 11 milliárd dolláros árbevételre tehetünk szert, és tovább növeljük a szolgáltatási rész arányát, amely a tervek szerint bevételeink 75%-át adja majd.
M.: - Kik a Unisys legfontosabb partnerei?
L. W.: - Az operációs rendszerek területén a Microsoft, a hálózati eszközök terén a Cisco, a Nortel, a Cabletron és az Alcatel, a desktopok területén a Dell, a Gateway, a Hewlett-Packard, a Micron, a Toshiba, a Lexmark és a NEC, a távközlési területen pedig a Concert, a BT és a Deutsche Telekom.
M.: - Hogyan illeszkedik a cég által kínált technológia a Unisys e-business stratégiájához?
L. W.: - Tudatában vagyunk, hogy amint növekszik az e-business volumene, még rugalmasabb számítógépes platformokra van szükség. Az új e-@ction Enterprise Server rendszereink ideálisak az e-businesszel összefüggő, nagy tömegű, úgynevezett "missziókritikus" igények támogatására. Ezeket a szerverplatformokat használva az e-business szolgáltatásokat a nap 24 órájában kínálhatják olyan rendszereken, amelyek az előre nem jósolható tranzakció-volumenhez rendkívüli mértékben skálázhatók.
(A Unisys új szerverarchitektúráját megtestesítő Unisys ES7000 rendszer június 11-én Budapesten is bemutatkozik.)
Kapcsolódó cikkek
- A magyar internetezők 45 százaléka vásárolt már on-line
- Újragondolja árait az eBay
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Árguru.hu: Új árösszehasonlító oldal indult
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Elsöpri az online piac a kiskereskedőket?
- USB hitelkártya
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Az idén 2 milliárd koronát költöttek a szlovákok internetes vásárlásra
- EU: Megállapodás az e-szolgáltatások forgalmi adóztatásáról