Magyar egyetemisták nyerték a SAP szoftvercég nemzetközi versenyét
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem két hallgatója nyerte meg az SAP szoftvercég nemzetközi versenyét - jelentette be a magyar leányvállalat. A megmérettetés során az UNICEF francia szervezete számára kellett olyan vizuális megoldást tervezni, mellyel az jobban át tudja tekinteni adományozóit, és ez alapján célzott gyűjtésbe foghat. Ennek segítségével pedig eredményesebben tudja kezelni azt a valós helyzetet, hogy egyre kevesebb a beérkező adomány, melyből a jószolgálati akciókat valósítják meg.
A döntőbe három csapat jutott, ahol a magyarok a szlovénekkel, és az angolokkal mérkőztek meg. A Boros Ádám, és Kéri András alkotta duó végül az UNICEF által feltett kérdésekre adott válaszok mellett a könnyen érthető, vizuális irányítópultjukkal, és hatásos prezentációjukkal győzték meg a zsűrit. Az első helyezettek több díjjal, köztük egy-egy Ipad-del lettek gazdagabbak, valamint a spanyolországi utazás, és döntő élményével. A hallgatók továbbá felkérést kaptak az UNICEF-től egy közös munkára.
Az analitikai, prezentációs, informatikai, idegen nyelvi készséget, üzleti gondolkodásmódot fókuszba állító nemzetközi versenyt másodszorra rendezte meg az SAP. A mostaninál a hallgatók mindössze 100 000 egyéni adományozó adatát, valamint üzleti intelligencia eszközöket kaptak, ebből kellett megoldást faragniuk a humanitárius szervezet problémájára.
A megmérettetés közép-európai részét koordináló Dudits Ádám, az SAP Labs Hungary fejlesztőközpont ügyvezetője úgy véli, a „Dashboard Competition” –ből mindenki profitál: „a fiatalok megismerik a legújabb szoftvereket, lehetőségeket kínálunk nekik a nemzetközi porondon, a vállalatnak pedig nagyobb rálátása lesz arra, hogy a következő generáció miképpen közelít üzleti problémákhoz, milyen új módokon használják a szoftvereinket.”
Kapcsolódó cikkek
- Háromdimenziós oktatószoftverek tervezésére hirdettek ötletversenyt
- Open Academy: Ingyenes képzés informatikusoknak novemberben
- Tehetségkutató verseny indul ifjú feltalálók és kutatók számára
- Boda Károly munkája nyerte el az „Év információbiztonsági szakdolgozata” címet
- Dobogón a magyar csapat a Microsoft Imagine Cup-on
- 19. Közép-Európai Informatikai Diákolimpia Tata
- Húsz éves a BME Nagysebességű Hálózatok Laboratóriuma
- Ismét elrajtol a WTW 24 órás fejlesztői verseny
- Debreceniek nyerték az Infomaratont
- Orosz csapat győzött a 24 órás programozóversenyen
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.