Magyar startupot díjaztak a Telekom Innovation Awards döntőjén
Egy magyar startup is díjjal tért haza Krakkóból, miután bemutathatta mobilapplikációját, az ANGL-t. Ők képviselték Magyarországot a Deutche Telekom, a krakkói hub:raum és a Kitchen Budapest által szervezett Telekom Innovation Contest idei döntőjében, azt követően, hogy májusban megnyerték a hazai elődöntőt.
Az ANGL lényege, hogy élő videostreameket lehet vele megosztani a közösséggel. Működésében az Instagramra hasonlít, de a képek és a rögzített videók helyét élő videók veszik át. Az ANGL egyedülálló módon lehetővé teszi a videók effektezését, ráadásul élőben, pont úgy, ahogy azt más alkalmazásokban a fotókkal tehetjük. Az élő streamek valós idejű effektezése okostelefonokon világújdonságnak számít és az ANGL-ben használt GPU-s technológiának köszönhetően az effektezett video streamek nagyon alacsony késleltetéssel kerülhetnek el a nézőikhez is.
Kövécs András az ANGL vezérigazgatója elmondta: Nagy lehetőségnek láttuk, amikor májusban sikerült elsőként végeznünk a magyar elődöntőben, de kihívásnak is, mert 39 ország 326 projektjéből 11 jutott csak a krakkói döntőbe és ott kellett helytállnunk. Bár a Telekom zsűri az olasz Atooma csapatának ítélte a Telekom inkubációval járó fődíjat, mi sem távoztunk üres kézzel: az Amazon meghívását és egy értékes Amazon Web Services csomagot nyertünk.
Az ANGL-t a nagyközönség a tavaszi budapesti pilotokat követően a nyári fesztiválokon próbálhatja ki élesben. Elsőként a Balaton Sound-ot lehet élőben nézni és adni okostelefonon az ANGL-lel, majd ezt követően a Művészetek Völgyét és a Sziget Fesztivált. Ez utóbbiakon lesznek ANGL falak is, azaz olyan nagyméretű LED falak, amiken a fesztiválközönség okostelefonjaival az ANGL-el készített videók láthatóak majd élőben.
Az ANGL alkalmazás ingyenesen letölthető az AppStore-ból és a Google Playből.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilalkalmazás segít eligazodni fogyasztóvédelmi kérdésekben külföldön
- Okostelefonos applikáció segíti a vöröskeresztes elsősegélynyújtókat a Balatonnál
- Magyar versenyző is továbbjutott az Electrolux Design Lab elődöntőjébe
- DARPA-döntő: katasztrófaelhárításban is jeleskedniük kell a robotoknak
- Nemzetközi vizeken a Slingshot
- Hat Infoprog versenyző kapott ösztöndíjat az SAP-tól
- Egymillió dollárért kelt el az egyetlen szót tudó applikáció
- A Google Groundon lesz a Skool kéthetes nyári tábora
- Mobiltelefonos alkalmazás a munkaügyekben való eligazodáshoz
- Július elsejével elindul az országosan egységes mobilparkolás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ismét az FT 1000 ranglistán a magyar ServerElite
A ServerElite immár második alkalommal került fel a Financial Times és a Statista által évente összeállított FT 1000 listára, amely Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásait rangsorolja. A budapesti székhelyű cég új és használt szerverek forgalmazására, valamint testreszabott IT-megoldásokra szakosodott – és a lista elismeri azokat a vállalatokat, amelyek organikus növekedéssel, külső tőkeinjekció nélkül értek el kiemelkedő árbevétel-bővülést több éven keresztül.
Digitális böjt: Hogyan találhatunk csendet a képernyők világában?
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és az önvizsgálat időszaka. Az étkezési korlátozások mellett egyre többen érzik úgy, hogy a mentális tisztulásra is szükségük van – például digitális értelemben is.
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Országos mozivetítéssel zárult a Hunyadi sorozat
Húsvét hétvégéjén érkezik a Hunyadi sorozat grandiózus fináléja a TV2 műsorára. A legelhivatottabb rajongók azonban már korábban, április 16-án, szerdán, 19 Cinema City moziban, exkluzív vetítésen élhették át a sorozat záróepizódját, amely látványos csatajeleneteivel kápráztatta el a közönséget.