e-TOP LISTA: a legnagyobb webáruházak listája
A GKI Digital – Magyarországon elsőként – publikálja a magyar piac 1400 aktív webáruháza közül a 10 legnagyobb e-kereskedő rangsorát. Az összeállítás során magyarországi cégnek tekintették mindazon szereplőket, melyek magyar tulajdonban vannak, vagy rendelkeznek az országban hivatalos képviselettel, leányvállalattal. Az összehasonlítási alapot pedig a 2014-es online árbevétel adta.
10 kereskedő = 50 milliárd forint forgalom
A 10 legnagyobb e-kereskedő összesített online értékesítésből származó árbevétele tavaly meghaladta az 50 milliárd forintot, melyhez együttesen közel 3 millió vásárlás társult.
A lista élére a 2014-es eredményei alapján az Extreme Digital került, ezzel ő lett Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője.
A GKI Digital listaalkotási szabályai értelmében nem rangsorolnak hivatalos hazai képviselet/leánycég nélküli szereplőket, azonban a román eMAG magyar piacra gyakorolt hatásai mellett nem mehettek el említés nélkül. Masszív marketing tevékenysége és márka-ereje miatt, a 2014-es eredményei alapján a lista harmadik helyét foglalná el.
A TOP 10 listája:
1. Extreme Digital (magyar tulajdonú cég)
2. Mall.hu, eMAG
3. Libri-Shopline (magyar tulajdonú cég)
4. Media Markt
5. Bónusz Brigád (magyar tulajdonú cég)
6. iPon (magyar tulajdonú cég)
7. Tchibo
8. Tesco
9. Fashion Days
10. Játéknet (magyar tulajdonú cég)
50% hazai, 50% külföldi
A TOP10-ben – köztük a dobogó legfelső fokán – 5 olyan cég is szerepel, amely többségében, vagy egészében magyar tulajdonban van (Extreme Digital, Libri-Shopline, Bónusz Brigád, Ipon, Játéknet). A 10-ből további 3 helyezett olyan országosan ismert, a piacon már jól bevezetett márka, mely – nagy múltú – offline bolthálózata mellett, online áruházzal csak az utóbbi 5 évben indult el (Media Markt, Tchibo, Tesco).
Egyenlő feltételek, egyenetlen pályán
A rangsor alapja az online értékesítésből származó nettó árbevétel. Azonban mivel a vizsgált 1400 webáruház termékkategóriától, üzleti modelltől, pénzügyi háttértől és piaci múlttól függően más és más utat járt be, ezért a GKI Digital néhány, egyéb bontási tényezőt is vizsgált. Ezek:
5 évnél fiatalabb webáruházak (TOP3):
1. Media Markt
2. Bónusz Brigád
3. Tchibo
Magyar tulajdonú webáruházak (TOP3):
1. Extreme Digital
2. Bónusz Brigád
3. Ipon
5 évnél fiatalabb magyar márkák (TOP3):
1. Bónusz Brigád
2. Manna
3. eOptika
Kapcsolódó cikkek
- A Bónusz Brigád internetes kereskedő forgalma 50 százalékkal nőtt tavaly
- A webáruházak többsége növelte forgalmát
- A vásárlók aktivitása viszi előre az online kiskereskedelmet
- Hogyan nyissunk saját webáruházat
- A Tisza cipő is ott lesz a SzEK.org konferenciáján
- Két év alatt tízszeresére nőtt az online bevásárlók száma Magyarországon
- Továbbra sem szeretünk neten vásárolni
- Hogyan érvényesítsük a garanciát külfödön online vásárolt termék esetén?
- Csak biztonságos, ismert weboldalról rendeljünk
- Elindult az Év Internetes Kereskedője Díj 2015
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.