Magyar startup sikere az e-commerce piacon
A Prefixbox természetes nyelv feldolgozó (Natural Language Processing, azaz NLP) funkcióival az e-kereskedők versenyelőnyhöz juthatnak a kompetitív kiskereskedelmi piacon.
Az NLP funkció kritikusan fontos az e-kereskedelemben, ahol nagyon sok múlik azon, hogy a kereskedők mennyire gyorsan tudják követni a legújabb trendeket. A technológiát elsősorban a termékkereső mezőben és a chat funkciókban használják, mivel segítségével a számítógép képes feldolgozni a beszélt nyelvet. A vásárlók egyre gyakrabban olyan szavakkal keresnek rá egy adott termékre, ahogy azt a hétköznapi életben is használják.
A lehető legjobb vásárlói élmény biztosítása érdekében a webáruházaknak olyan technológiára van szükségük, amely többféle keresőkifejezés-típust is támogat, azért, hogy a potenciális vásárlók keresésének legyen eredménye. A találat nélküli keresés szinte a legrosszabb, ami egy online vásárlás során történhet - a keresések kb. 20%-a mégis így végződik.
A Gartner szerint „ahhoz, hogy megértsük a vásárlók szándékát, az adott webáruházat/termékskálát is meg kell értenünk. Ezáltal megfelelő válaszokat adhatunk és kérdéseket tehetünk fel a vásárlóknak, miközben a párbeszéd a termék kiválasztásához vezet”.
Külső adatok azt is alátámasztják, hogy az NLP használata hozzájárul az online árbevétel és a konverzió növeléséhez.
A termékkereső alapvető eszköz az online bevétel növeléséhez, mivel azokhoz a termékekhez irányítja a látogatókat, amelyeket azok meg akarnak vásárolni.
“A Prefixbox-nál azon dolgozunk, hogy intelligens, könnyen integrálható webáruház keresőmegoldást hozzunk létre. Büszkék vagyunk arra, hogy a Gartner elismerte a munkánkat az NLP keresési funkciókat illetően” – mondta el Simon István, a Prefixbox alapítója.
A Gartner regisztrált felhasználói ide kattintva tudják letölteni a 2019. februári “Market Guide for Digital Commerce Search” tanulmányt.
Kapcsolódó cikkek
- Aki lemarad, az tényleg kimarad?
- Han Solot valljuk be, de Darth Vadert gyűjtünk
- Folytatódik az e-kereskedelmi piac konszolidációja
- Van kedvenc webáruházad?
- Online vásárlás Magyarországon
- Friss online kiskereskedelmi számok – 2018
- További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon
- Új keresőmotort használ a Bónusz Brigád
- E-kereskedelmi Körkép 2018: online vásárlás külföldről
- A vevők kétharmada futott már bele minőségi problémába a Vatera friss felmérése szerint
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.