A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű

forrás: Prím Online, 2019. június 18. 14:07

Leginkább a Facebookon találhat a munkavállalással és a munkaerőpiaccal kapcsolatos információkat a Z és Y generáció – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös kutatásából. Az őket csábító vállalatoknak mindenképpen fel kell készülniük arra, hogy vonzó céges közösséget építsenek fel, ugyanis a korosztály számára ez a jó munkahely egyik legfontosabb ismérve. Körükben ugyan népszerűek a nagyvállalatok, sokuknak egyáltalán nem lenne ellenére egy startupnál kezdeni a karriert.

Messze a közösségi média, azon belül is a Facebook az a felület, amelyen keresztül a Z és az Y generáció tagjai a legtöbb információt kaphatják az álláskereséssel és a munka világával kapcsolatban. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne social és online listening nemzetközi cégcsoport közös kutatása a teljes magyar nyelvű, publikus internetes tartalmakat lefedve mérte fel a témához kapcsolódó kulcsszavak előfordulási gyakoriságát. A hazánkban legtöbb felhasználóval rendelkező Facebook ezen a téren messze megelőz minden más oldalt: a 2018 és 2019 márciusa közötti időszakban csaknem 2,3 millió említést regisztráltak a felületen az olyan kulcsszavakra, mint az állás, a pályakezdő, a vállalkozás, a gyakornok, a multi vagy a munkahely. Ez önmagában több, mint a Top 10-ben szereplő másik kilenc oldalon – többek közt a 24.hu-n, a gyakorikerdesek.hu-n vagy a 888.hu-n – fellelhető összes, mintegy kétmillió említés. 

      

A tartalmak tekintélyes része nem a fiataloknak, sokkal inkább róluk szól: a posztok, bejegyzések és kommentek többnyire a generációs jellegzetességeket és különbségeket, az ezekből adódó nehézségeket, az Y-ok és a Z-k foglalkoztatásának kihívásait és lehetőségeit elemzik. A leggyakoribb témák között szerepelt a fiatalok munkakeresése kapcsán a kapunyitási pánik, a pályakezdéssel kapcsolatos bizonytalanság, valamint a lakhatás és a hosszú távú megélhetés kérdései is.

 

A jó munkahelyen jó közösség van

A SentiOne a különböző munkavállalással kapcsolatos blog-, illetve fórumbejegyzéseket, hozzászólásokat is megvizsgálta. Ebből kiderül, hogy az álláskeresés során, illetve azzal kapcsolatban leggyakrabban fellépő igények között a versenyképes, „európai” fizetés, a rugalmas időbeosztás, a kreatív munkavégzés, a rendszeres és hasznos visszajelzések, a munka és a magánélet egyensúlya, valamint a fejlődési és tanulási lehetőségek szerepelnek. A Y, de különösen a Z generáció hangsúlyosan közösségekben való gondolkodását tükrözi, hogy a jó csapat számukra szinte mindennél fontosabb – a fiatal generáció szerint ez a jó munkahely egyik legfőbb ismérve. A kutatás eredményei szerint számukra ez csaknem olyan fontos szempont, mint a jó vezetők, vagy a munkahely által átláthatóan felvázolt karrierutak.

 

A saját vállalkozás alapítása is vonzó

Kifejezetten népszerűek a korosztály körében azok a tartalmak, amelyek fiatal vállalkozók sikereit, illetve a startup kultúra pozitív oldalát mutatják be. Ez alátámasztja a METU egy másik, a témában készített kutatását, amely szerint a multinacionális vállalatok kifejezetten népszerűek a fiatalok körében, ám a válaszadók közel 40 százaléka szívesen kezdené karrierjét startup cégnél, vagy akár saját vállalkozást is indítana.

 

„Az online térben a tartalmak figyelemre méltó kettőssége rajzolódik ki. Sok beszámoló szól arról, hogy a fiatalok határozottak, tudják, mit akarnak, és bíznak a képességeikben. Ezzel szemben gyakori témaként jelenik meg az életre való felkészületlenség, a kapunyitási pánik, az elhelyezkedés problémái és a lakhatási nehézségek is – mondta el Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának vezetője. – MyBrand nevű, hazánkban egyedülálló portfólió alapú képzési rendszerünkkel pont az a célunk, hogy a hallgatók a diploma kézhezvételekor már határozott képpel rendelkezzenek saját készségeikről, melyekre építve könnyebben alkalmazkodhatnak a nehézségekhez és képezhetik tovább magukat a későbbiekben.”

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB tovább bővíti energetikai portfólióját

Az ABB bejelentette, hogy megállapodást írt alá a Siemens Kínában működő szerelvény részlegének felvásárlásáról. Az akvizíció bővíti az ABB piaci jelenlétét, és kiegészíti regionális ügyfélkínálatát az okosépületek piaci szegmensében. 

2024. május 24. 19:29

A Lufthansa Systems Hungária második alkalommal nyerte el a „Megbízható Munkaadó” díjat

A Lufthansa Systems Hungária sorozatban második alkalommal nyerte el a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) által, pályázat útján odaítélt „Megbízható Munkaadó” díjat. A kitüntető címmel azokat a cégeket ismerik el, amelyek kiemelkedő vállalati kultúrájuknak köszönhetően példamutató módon gondoskodnak kollégáik munka- és életkörülményeiről. A „Megbízható Munkaadó” díjat a szakmai zsűri az idei évtől 3 évre ítéli oda a sikeres pályázók részére.

2024. május 24. 14:37

Ipari hulladékáramból kulcsfontosságú ipari nyersanyag

A gumi-, a kerámia- , az üveg- és a kozmetikai iparban nélkülözhetetlen cink-oxid (ZnO) zöld előállításának arányát kívánja növelni az EIT InnoEnergy azzal, hogy befektet a forradalmian új technológiát kifejlesztő lettországi vállalatba, a Catalyco-ba.

2024. május 24. 11:36

A Dürer Park új irodáihoz a Siemens biztosítja az energiaelosztást

Budapest egyik legnagyobb lakóingatlan- és irodaház-fejlesztése zajlik a Városliget közvetlen szomszédságában. A Dürer Park projekt keretében a XIV. kerületi Ajtósi Dürer sor melletti 3,7 hektáros terület újul meg teljesen. 

2024. május 24. 10:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17