Költségcsökkentéssel digitalizálódna a bankszektor

forrás: Prím Online, 2020. február 17. 16:19

Komoly, átlagosan a költségek 10 százalékát elérő költségcsökkentési munkába kezdenek a világ pénzintézetei. Felismerték ugyanis, hogy a digitalizáció komoly kihívást jelent számukra. A megtakarított pénzt várhatóan digitalis képességeinek fejlesztésére fogják fordítani. Elsősorban a mesterséges intelligencia, a vállalatirányítási rendszerek és az automatizálás területén kívánnak előrelépni – derül ki a Deloitte 2019-es, több mint 1200 vezető megkérdezésével készített banki költséggazdálkodási felméréséből.

A kiberbiztonság valamint a digitális átalakulás – a világ bankjainak többsége úgy látja, leginkább ez a két külső kockázati tényező jelenti a legnagyobb kihívást számukra.  Ugyanakkor az iparágon belül – leginkább az USA-ban és Európában - a legnagyobb kockázatot az informatikai rendszerek megbízható működése jelenti. Ezen felül a pénzintézetek többségének a megfelelő szakembergárda felépítése, fejlesztése és megtartása, valamint az üzletvitel folytonosságát garantáló folyamatok és rendszerek hiánya is komoly fejtörést okoz. Nem meglepő, hogy a felmérés szerint a következő két évben a világban tevékenykedő bankok árbevételük növelésével, termékeik jövedelmezőségének fenntartásával és technológiai fejlesztésekkel lesznek elfoglalva.

 

Újdonság viszont, hogy a fejlesztésekkel a bankok főként a digitális képességeiken szeretnének javítani. Elsősorban a mesterséges intelligencia használatában, a vállalatirányítási rendszerek (ERP) tekintetében valamint az automatizálás területén szeretnének előrelépni. A célok eléréséhez komoly befektetésekre lesz szükség a szektorban, ahol már el is kezdődött a takarékoskodás. A költségcsökkentés egyébként továbbra is alapvető cél a pénzintézeteknél, a megkérdezettek 72 százaléka ilyen tervekről adott számot, kétharmaduk összköltségeinek legalább 10 százalékát szeretné megtakarítani.

 

„Amikor költségcsökkentésről vagy hatékonyságnövelésről beszélünk, nem csupán költségek megtakarítását értjük alatta, hanem idő és erőforrás felszabadítását is, amelyeket a digitális transzformáció szolgálatába állíthatunk” – mondta Major Dóra, a Deloitte Magyarország Tanácsadási üzletágának szenior menedzsere. 

 

Az eddigi költségcsökkentési lépések főként taktikai jellegűek voltak, de a jövőben várhatóan a stratégiai intézkedések nyerhetnek teret. Az elmúlt két évben egyébként a leggyakoribb költségcsökkentési módszer a bankszektorban az üzleti folyamatok egyszerűsítése volt. Ezt követte a szervezeti struktúra áramvonalasítása, illetve a szabályozásoknak való megfelelés javítása. A következő 24 hónap során stratégiai költséggazdálkodási lépések várhatók, ezáltal a taktikai és stratégiai lépések aránya kiegyensúlyozottabbá válik. A felmérés ugyanakkor rámutat: már sokan vágtak neki a költségek csökkentésének, a legnagyobb akadály továbbra is a sikeres végrehajtás. „A megfelelő stratégia, módszertan, vezetői elköteleződés és a digitális megoldások alkalmazása ezen jelentősen javíthatnak” – tette hozzá Major Dóra.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Online divatcikk-vásárlási szokások 2020 és 2021 áprilisa között

A Glami.hu divatkereső platform nemzetközi fogyasztói felmérése szerint a koronavírus-járvány hatására a magyarok több mint fele nagyobb gyakorisággal rendelt ruházati cikkeket az interneten az elmúlt 12 hónapban, mint korábban, valamint akik ebben az időszakban tapasztalták meg az online vásárlás előnyeit a járványhelyzet megszűnése után is többet terveznek vásárolni webáruházakban.

2021. május 10. 17:32

Ezek a brandek nyerték meg az internetezőket tavaly

A 2020-as évben az autómárkák mozgatták meg legjobban az online közösséget, szépségápolás kapcsán a fórumokon történt a legtöbb bejegyzés, a koronavírus hozta korlátozások miatt pedig megnövekedett az internetes párbeszéd az élelmiszerboltok körül. A magyar online közönség véleményét mérő Social Index 6 kategóriában, 338 márka kapcsán kutatta az internetezők véleményét. A SentiOne adatelemzésének alapját a 2020-as online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta. 

2021. május 10. 15:49

Kutatás mutat rá, hogy káosz uralkodik a magyar cégek marketingjében

A középvállalkozások mindössze hat százaléka tudta nagymértékben növelni a marketingtevékenységét 2020-ban, derül ki egy friss kutatásból. A felmérés arra is rávilágított, a cégek megszokás útján terveznek, ha terveznek egyáltalán és a többségnek nincs arra vonatkozó stratégiája, hogyan tudna tovább növekedni. Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja arról beszélt, tapasztalataik szerint csak a vállalkozók töredéke költi legalább bevételei 5 százalékát a marketingre, pedig egyetlen forint sem lenne kidobott pénz megfelelő előkészítés esetén.

2021. május 10. 13:44

Az online térbe tolódnak a nagy beszélgetések

A pandémia mindössze néhány hónap alatt átrendezte a kommunikációs szokásainkat: a mély, bensőséges beszélgetések sosem látott arányban terelődtek át a digitális csatornákra, a videóchat-használat egyenesen megduplázódott. Mint arra az NN Biztosító legutóbbi kutatása rávilágított, a többség nem mond le arról, hogy az élet fontos dolgait megbeszélhesse azokkal, akikkel átmenetileg nem találkozhat. Ehhez a megkérdezettek kétharmada a telefon mellett már az online lehetőségeket is kihasználja. 

2021. május 10. 12:16

A Facebook új fejlesztése: karszalag az AR eszközök vezérléséhez

Amikor egy olyan technológiában, mint a kibővített valóság ilyen mértékű növekedés tapasztalható, akkor egyértelművé válik, hogy óriási változást hoz majd életünkben és mindennapjaink részévé válik. 

2021. május 10. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35