Folyamatosan bővül a hazai e-sport

forrás: Prím Online, 2020. június 20. 16:12

Az e-sport iparág évről évre növekszik Magyarországon, 2020-ban 540 ezer fő az e-sport közösség bázisa, melynek piaca közel 42 milliárd forintos forgalmat generál. A sport területhez való kapcsolódás is erősödik, egyre nagyobb az igény a sportklubok csatlakozására - derült ki az eNET, az Esport1 és az Esportmilla immár negyedik alkalommal elkészített, közös e-sport kutatásából.

Jelenleg a felnőtt lakosság 61%-a, összesen mintegy 3,8 millió fő játszik videojátékokat idehaza. 2020-ra 540 ezer főre nőtt azon játékosok száma, akik e-sport játékokkal játszanak, maguk is versenyzők, vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen Magyarországon. Ez a szám 28%-os növekedés a korábbi évekhez képest. Hétközben a hardcore gamerek átlagosan 3 és fél órát töltenek játékkal, míg hétvégén akár 6 óránál többet is játszanak.

 

42 milliárd forint a hazai e-sport forgalom

Az e-sporthoz köthetően 42 milliárd forintot költöttek az emberek az elmúlt évben. Az e-sport ágazat forgalmának összesítésében a következő területek szerepelnek: a videojáték vásárlásra fordított összeg (10,5 milliárd forint), a játékokhoz kötődő hardver és periféria vásárlás (23,2 milliárd forint), a játékban való költés (6,5 milliárd forint) és a játékokhoz kapcsolódó vásárlások, mint például ajándéktárgyak, logózott termékek forgalma (1,6 milliárd forint). 

 

A platformok eloszlása szerint PC-n a játékosok 84%-a, laptopon 27%, okostelefonon 24%, míg konzolon 20%-a szokott játszani. A versenyszerű videojátékos tartalmak köre tovább bővült: e-sport mérkőzések, vlogok, játékmenet videók, legszebb pillanatok, oktatóvideók egyaránt vonzzák a játékosokat, ezek közül az e-sport mérkőzések a legnépszerűbbek, a játékosok 75%-a szokott nézni ilyen tartalmakat.

 

A legnépszerűbb játékok továbbra is a League of Legends és a CS:GO. Előbbivel a játékosok kétharmada, utóbbival felük játszik rendszeresen. A harmadik helyen kezd hozzájuk felzárkózni a  PUBG, aminek a megjelenésétől számított 4 év alatt sikerült leköröznie a Rainbow Six Siege-t és a Hearthstone-t. 

 

www.futuresplatform.com
 

 

Az e-sport és a sport megférnek egymás mellett

Az e-sportban érintettek 75%-a szokott sportolni szabadidejében. Állóképességi sportokat (futás, úszás stb.) 45%-uk űz, 35%-uk jár edzőterembe, 30%-uk pedig focizik. A sportklubok szerepe is nőhet, ugyanis a jelenleg is e-sport versenyzők, valamint az e-sport versenyzőnek készülők 63%-a szívesen csatlakozna egy sportklub e-sport szakosztályához, 29%-uk még bizonytalan, de nem zárkózik el előle, ami azt mutatja, hogy jelentős igény van a tradicionális sportszervezetek jelenlétére is.

 

Röviden a felmérés hátteréről: Az eNET 2017 fő, 16 éves vagy annál idősebb gamer bevonásával, 2020 februárjában végezte a kutatást. A kérdőív az Esport1.hu közreműködésével, a közösségi médiában, valamint játékos és szervezeti oldalakon került megosztásra.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szakmai elismerés a Telekom székháznak

Az A 'Design Award and Competition a világ egyik legjelentősebb szakmai elismerése, mely a design és az építészeti szakma kiemelkedő alkotásait díjazza. A HD Group a Telekom székházban kialakított vizuális normarendszer megalkotásával pályázott és nyert a Graphics, Illustration and Visual Communication kategóriában.

2021. május 8. 18:17

Új okoskarkötő a Huawei kínálatában

A Huawei Technologies bemutatta Band okoskarkötő-családjának legújabb tagját, a Band 6-ot. Az okoseszköz a korábbinál másfélszer nagyobb, 1,47 hüvelykes FullView, AMOLED kijelzőt kapott, súlya mindössze 18 gramm és egy feltöltéssel két hétig használható. A Band 6 egész nap figyel használója egészségére, méri többek között a véroxigén-szintjét, pulzusát és egyéb jellemzőit, valamint figyelmeztetést küld, ha problémát észlel. 

2021. május 8. 16:33

A Premier League az Oracle felhőinfrastruktúráját választotta

A Premier League, a világ legnézettebb labdarúgó-bajnoksága az Oracle-t választotta hivatalos felhőszolgáltatójának. Az Oracle-lel együttműködve kívánja tovább növelni az egyes mérkőzések izgalmát az új meccsstatisztikák által, melyek mélyebb rálátást nyújtanak a pályán élőben zajló eseményekre. Az Oracle adatelemzési és gépi tanulási technológiái valós időben fogják megosztani ezeket az úttörő statisztikákat a milliárdos nagyságrendű globális közönséggel minden szezonban.

2021. május 8. 14:49

Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács

A testület elfogadta két vidéki frekvenciapályázat tervezetét és elvégezte a szolnoki és a veszprémi felhívásra érkezett ajánlatok alaki vizsgálatát. A grémium filmajánlók helytelen tévés korhatár-besorolása miatt rótt ki bírságot.

2021. május 8. 12:41

100%-ban környezetbarát mobiltok a Telenornál

Május 10., a madarak és fák napja alkalmából a Telenor, a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület, valamint a Cellect együttműködésében limitált szériás, 100%-ban lebomló, növényi alapú mobiltelefon tokok készültek. Az Év madarát, a cigánycsukot ábrázoló kollekciót Czikkely Panni formatervező művész álmodta meg. Minden eladott tok árából 500 forint az egyesület „Év madara” programját támogatja.

2021. május 8. 11:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35