Folyamatosan bővül a hazai e-sport

forrás: Prím Online, 2020. június 20. 16:12

Az e-sport iparág évről évre növekszik Magyarországon, 2020-ban 540 ezer fő az e-sport közösség bázisa, melynek piaca közel 42 milliárd forintos forgalmat generál. A sport területhez való kapcsolódás is erősödik, egyre nagyobb az igény a sportklubok csatlakozására - derült ki az eNET, az Esport1 és az Esportmilla immár negyedik alkalommal elkészített, közös e-sport kutatásából.

Jelenleg a felnőtt lakosság 61%-a, összesen mintegy 3,8 millió fő játszik videojátékokat idehaza. 2020-ra 540 ezer főre nőtt azon játékosok száma, akik e-sport játékokkal játszanak, maguk is versenyzők, vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen Magyarországon. Ez a szám 28%-os növekedés a korábbi évekhez képest. Hétközben a hardcore gamerek átlagosan 3 és fél órát töltenek játékkal, míg hétvégén akár 6 óránál többet is játszanak.

 

42 milliárd forint a hazai e-sport forgalom

Az e-sporthoz köthetően 42 milliárd forintot költöttek az emberek az elmúlt évben. Az e-sport ágazat forgalmának összesítésében a következő területek szerepelnek: a videojáték vásárlásra fordított összeg (10,5 milliárd forint), a játékokhoz kötődő hardver és periféria vásárlás (23,2 milliárd forint), a játékban való költés (6,5 milliárd forint) és a játékokhoz kapcsolódó vásárlások, mint például ajándéktárgyak, logózott termékek forgalma (1,6 milliárd forint). 

 

A platformok eloszlása szerint PC-n a játékosok 84%-a, laptopon 27%, okostelefonon 24%, míg konzolon 20%-a szokott játszani. A versenyszerű videojátékos tartalmak köre tovább bővült: e-sport mérkőzések, vlogok, játékmenet videók, legszebb pillanatok, oktatóvideók egyaránt vonzzák a játékosokat, ezek közül az e-sport mérkőzések a legnépszerűbbek, a játékosok 75%-a szokott nézni ilyen tartalmakat.

 

A legnépszerűbb játékok továbbra is a League of Legends és a CS:GO. Előbbivel a játékosok kétharmada, utóbbival felük játszik rendszeresen. A harmadik helyen kezd hozzájuk felzárkózni a  PUBG, aminek a megjelenésétől számított 4 év alatt sikerült leköröznie a Rainbow Six Siege-t és a Hearthstone-t. 

 

www.futuresplatform.com
 

 

Az e-sport és a sport megférnek egymás mellett

Az e-sportban érintettek 75%-a szokott sportolni szabadidejében. Állóképességi sportokat (futás, úszás stb.) 45%-uk űz, 35%-uk jár edzőterembe, 30%-uk pedig focizik. A sportklubok szerepe is nőhet, ugyanis a jelenleg is e-sport versenyzők, valamint az e-sport versenyzőnek készülők 63%-a szívesen csatlakozna egy sportklub e-sport szakosztályához, 29%-uk még bizonytalan, de nem zárkózik el előle, ami azt mutatja, hogy jelentős igény van a tradicionális sportszervezetek jelenlétére is.

 

Röviden a felmérés hátteréről: Az eNET 2017 fő, 16 éves vagy annál idősebb gamer bevonásával, 2020 februárjában végezte a kutatást. A kérdőív az Esport1.hu közreműködésével, a közösségi médiában, valamint játékos és szervezeti oldalakon került megosztásra.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Dróntechnológia mesterfokon

A Gábor Dénes Egyetem első volt a távoktatásban, napjainkban első a digitális oktatásban. Az egyetem két évvel ezelőtt Magyarországon elsőként alapított mérnökinformatikai és gazdaságinformatikai mesterképzést dróntechnológia specializációval – az első évfolyam végzős hallgatói a napokban tették le sikeresen a záróvizsgájukat.

2025. február 15. 17:05

Ismerd meg Sandberg új powerbankjeit!

A kedvező árú mobil és számítástechnikai megoldásairól híres dán márka, a Sandberg, két új, nagy teljesítményű hordozható akkumulátorral bővíti powerbank kínálatát. A Survivor 10000 PD30 azoknak a felhasználóknak készült, akik igazi kalandokra vágynak, míg a Connect 20000 PD20 a digitális nomádoknak és a folyamatosan úton lévő szakembereknek nyújt támogatást.

2025. február 15. 15:28

A One Alapítvány harca a spamrobotok ellen

A One Magyarország Alapítványa, az egyik vezető távközlési vállalat társadalmi szervezete, a nemzetközi Safer Internet Day alkalmából digitális szabadulószobát hoz létre. A kezdeményezés célja, hogy felhívja a figyelmet a tudatos és biztonságos internethasználat fontosságára. Egy friss hazai kutatás szerint a 13-16 éves diákok 20%-a egyáltalán nem figyel a személyes adatainak védelmére az online térben, így a program különösen időszerű.

2025. február 15. 13:49

Új megoldás az akkumulátorgyártás minőségellenőrzésére

A Schneider Electric és a Liminal Insights együttműködése lehetővé teszi az akkumulátorgyártók számára, hogy csökkentsék a selejt mennyiségét és növeljék a gyártási hatékonyságot. A tesztek alapján már egy százalékos selejtcsökkentés is évente akár 10 millió dolláros megtakarítást eredményezhet.

2025. február 15. 12:07

A FoxPost alapítói befejezték küldetésüket

A FoxPost alapítói, Bengyel Ádám vezérigazgató és Lányfalvi Péter kereskedelmi igazgató lemondtak pozíciójukról. Döntésüket azzal indokolták, hogy elérték kitűzött céljaikat, és sikerült megtalálniuk a vállalat irányítására alkalmas utódot. Úgy érzik, küldetésük befejeződött, és elégedetten távoznak.

2025. február 15. 10:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54