A GLAMI divatkereső 5 millió eurós befektetési alapot hozott létre
A GLAMI Ventures olyan keresési, illetve mesterséges intelligencia technológiákba és szoftverekbe kíván befektetni, amelyek a teljes e-kereskedelmi ökoszisztéma fejlődését támogatják. Az alap létrehozása mellett vezetőváltás is történt, 2022. novemberétől Jan Kešelák a GLAMI vezérigazgatója.
Az Európa 14 országában, köztük Magyarországon is működő GLAMI (Glami.hu) divatcikk kereső platform olyan technológiai projektek támogatására hozott létre befektetési alapot, amelyek a teljes e-kereskedelemi ökoszisztéma fejlődését támogatják. A GLAMI Ventures az első évben 5 millió eurót különített el a fogyasztók online termékválasztását és vásárlását segítő, valamint körforgásos gazdasági projektek támogatására.
„A GLAMI által megtermelt profit lehetővé teszi, hogy hosszú távú befektetésekkel is foglalkozzunk. Ugyanakkor beruházóként nem csak a végfelhasználókat célzó termékkeresési projekteket tudunk támogatni, hanem olyan szoftvereket és technológiákat is, amelyek a teljes ökoszisztéma fejlesztését célozzák. Jelenleg leginkább a körforgásos gazdaság, a B2B e-kereskedelem vagy az AI SaaS-cégek területén keressük a lehetőségeket" – mondta Tomáš Hodboď, a GLAMI alapítója, és a Miton Group igazgatósági tagja.
A befektetési alap létrehozásával személyi változás is történt a GLAMI vezetésében, 2022 novemberétől Jan Kešelák váltja az alapító Tomáš Hodboď-t a vezérigazgatói székben. Jan Kešelák az elmúlt 5 évben Chief Revenue Officer pozícióban dolgozott a GLAMI-nál, így jelentős szerepe volt az adriai és balti régióban való terjeszkedésben. Ugyancsak az új vezérigazgató feladata lesz az olasz Stileo-val való integráció sikeres befejezése. Az olasz piac meghatározó szereplőjét 2022 tavaszán vásárolta fel a GLAMI.
„A GLAMI technológiai vezető a divat területén. Célunk, hogy a ma ismert keresőmotorból a lehető legrövidebb időn belül a divat felfedezésének egy olyan mesterséges intelligencián és gépi tanuláson alapuló, saját magunk által fejlesztett platformjává váljunk, amely egyedülálló felhasználói élményt biztosít a fogyasztók számára“ – mondta el Jan Kešelák, a frissen kinevezett vezérigazgató.
Kapcsolódó cikkek
- A fekete pénteki vásárlással kapcsolatban készült reprezentatív kutatás
- Európai szintű fulfillment központ nyílt a webáruházak számára Magyarországon
- Ez lehet az ugródeszka webáruházaknak a külföldi terjeszkedéshez
- GLAMI: a magyarok közel fele tervez divatcikkeket vásárolni Black Friday alkalmával
- Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot
- Új világ jön a vásárlásban: nem lesznek már olyan árakciók, mint régen
- Megfordult a csökkenő tendencia, visszapattant az e-kereskedelem
- Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve
- Nagyon népszerűek a easybox csomagautomaták
- GLAMI: a magyarok többsége az emelkedő költségek ellenére sem tervez kevesebbet költeni divatcikkekre
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.