A Hyundai luxusmárkája, a Genesis modelljeiben debütál az LG autós tartalomplatformja

forrás: Prím Online, 2023. november 7. 18:55

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy a vállalat saját autós tartalomplatformjára, a webOS for Automotive-re épülő járműipari infotainment-rendszerét alkalmazzák majd a Hyundai Motor Group luxusmárkája, a Genesis új modelljeiben. Mindezt ünnepélyes keretek között hozta nyilvánosságra a társaság Los Angelesben: az eseményen, amelyen a Hyundai mellett a YouTube képviselői is részt vettek, megvitatták az utastéri szórakozási élmény fejlesztésében rejlő együttműködési lehetőségeket is.

Az új Genesis modelleket olyan infotainment-rendszerrel látják el, amelyek teljes mértékben kihasználják a webOS for Automotive előnyeit. Az első és hátsó üléseken helyet foglaló utasok immár úgy tudják kényelmesen élvezni azokat a HD-tartalmakat, amelyeket tipikusan tévén, vagy okostelefonon szoktak nézni, hogy az mindeközben megfelel a járművezetési és biztonsági előírásoknak is. A rendszer képernyői emellett úgy képesek streamelni a tartalmakat, hogy a Genesis által kifejlesztett, magával ragadó hangminőséget nyújtják. 

 

Az együttműködés azért is figyelemre méltó, mert ezzel debütál az LG autóipari tartalomplatformja. Az LG azért vezette be a webOS for Automotive-t, hogy a vállalattól megszokott egyedülálló ügyfélélmény és szolgáltatások az utakon is elérhetővé váljanak. Az okostévék piacán már 200 milliós eladásnál tartó webOS platform népszerűségére és kényelmes használhatóságára építve a vállalat kifejlesztett egy kifejezetten járművekbe szánt verziót, hogy az utasok és a járművezetők is egy optimalizált utastéri környezetben élvezhessék az interneten streamelt videó- és audiótartalmak, vagyis az over-the-top (OTT) szolgáltatások széles skáláját, köztük akár a YouTube-ot is.

 

 

Az LG, a Hyundai és a YouTube szoros együttműködésben dolgozott azon, hogy a YouTube natív televíziós alkalmazását a WebOS for Automotive rendszerre is átültessék, így érve el az optimalizált utastéri nézői élményt. Mindemellett a YouTube alkalmazása a WebOS for Automotive újonnan kifejlesztett natív érintési megoldásait használja.

 

„A szoftver alapú gépjármű (Software-Defined Vehicle, SDV) koncepcióra épülő technológiai fejlesztésnek köszönhetően az emberek a videós tartalmak széles skáláját élvezhetik a járműveikben” – mondta Kwon Hae-young, a Hyundai Motor Group infotainment-fejlesztési központjának alelnöke. „Tovább bővítjük együttműködésünket a legnagyobb globális tartalomszolgáltató cégekkel azért, hogy még változatosabb és értékesebb utastéri élményeket nyújtsunk ügyfeleinknek."

 

„A YouTube a járművön belüli szórakoztatásra optimalizált audio- és videótartalmak széles és mély választékát kínálja. Büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk ennek az együttműködésnek, amely új szintre emeli az utastéri szórakoztatást” – mondta Tony Archibong, a YouTube globális termékpartnerségekért felelős ügyvezető igazgatója.

 

„Az LG továbbra is elkötelezett a legfejlettebb járműipari megoldások, köztük a webOS for Automotive bevezetése mellett, mivel arra törekszünk, hogy a járművezetők és az utasok számára javítsuk a vásárlói élményt, egyúttal pedig megfeleljünk az autógyártók szerteágazó igényeinek is” – mondta Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrész-üzletágának elnöke.

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tovább szárnyal az AutoWallis: 353 milliárd forintra nőtt az árbevétel

Az AutoWallis a harmadik negyedévben is erős teljesítményt nyújtott: a vállalatcsoport árbevétele 21 százalékkal nőtt, így elérte a 353 milliárd forintot a régió 17 országában. A bevétel 67 százaléka külföldi piacokról származott, amit az akvizíciók és az organikus növekedés egyaránt támogatott. Mindhárom üzletág pozitív eredményt ért el: a Kiskereskedelmi Üzletág forgalma 43 százalékkal emelkedett, a Mobilitási Szolgáltatásoké 21, a Nagykereskedelmi Üzletágé pedig 4 százalékkal bővült. A társaság 12,6 milliárd forintos EBITDA-ja megfelel az elvárásoknak, és stabil alapot teremt a növekedési stratégia folytatásához.

2025. november 17. 09:58

Az LG és a Mercedes-Benz közösen formálja a következő generációs járműveket

Az LG Group négy vállalata – az LG Electronics, az LG Display, az LG Energy Solution és az LG Innotek – vezetői a Mercedes-Benz Group AG képviselőivel tartott közös találkozón tárgyalták a „One LG Solution” stratégiai együttműködés további bővítését. A kezdeményezés célja, hogy az autóipari üzletágban működő négy leányvállalat egyesített szakértelmére támaszkodva közösen dolgozzanak a jövő mobilitási megoldásain.

2025. november 16. 15:47

Gyorsabb, egyszerűbb, okosabb: Plug&Charge technológiát vezet be az EDRI

Az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) újabb kényelmi funkcióval bővítette országos elektromos töltőhálózatát. Mostantól minden hazai, nagy teljesítményű (FC és HPC) EDRI töltőn aktiválták a Plug&Charge technológiát, amely applikáció, QR-kód vagy bankkártyás fizetés nélkül, automatikusan indítja el a töltést. A felhasználónak mindössze annyi a dolga, hogy csatlakoztatja a kábelt – a Plug&Charge-képes autó és a töltő néhány másodperc alatt felismeri egymást, és a folyamat magától elindul.

2025. november 16. 10:12

Fenntartható sebesség: új Bridgestone abroncs elektromos járművekhez is

A Bridgestone bemutatta legújabb, kiemelkedő teljesítményű abroncsát, a Potenza Sport EVO-t, amelyet az innovatív ENLITEN technológiával fejlesztettek. Az új modell a már számos díjat nyert Potenza Sport továbbfejlesztett változata, és egyaránt kínál sportos vezetési élményt, precíz nedves tapadást, hosszú élettartamot, valamint üzemanyag- és energiahatékonyságot, ráadásul a méretválaszték is bővült.

2025. november 13. 14:56

Újabb rangos elismeréseket zsebelt be a Bridgestone

A rangos német Auto Bild magazin 2025-ben „Az év gyártója” díjjal jutalmazta a Bridgestone-t, miután a Blizzak 6 prémium téli abroncs az idei teszteken kimagasló teljesítménnyel bizonyított.

2025. november 7. 14:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A hackerek már nem betörnek – egyszerűen belépnek

2025. november 17. 15:36

Az Ericsson Budapesten építi a jövő hálózatait

2025. november 12. 16:37

Újra a csúcson: MagyarBrands díjat kapott a Magyar Logisztikai Egyesület

2025. november 10. 09:59

Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?

2025. november 4. 13:35