Nem olvasnak a fiatalok
Kedv- és időhiányra hivatkoznak
Az Ipsos elmúlt 3 hónapban készült kutatásában 15 és 25 év közötti korosztályt kérdezett olvasási szokásaikról. Az 500 fő személyes módon történő megkérdezéséből sok minden körvonalazódik a könyvolvasási szokásokat illetően.
A kutatásból egyértelműen kiderül, hogy a fiatalok egyre kevesebb könyvet forgatnak, és sok olyan is akad közöttük, akiket egyáltalán nem köt le az olvasás élménye. Megdöbbentően alacsony azon válaszadók aránya, akik rendszeresen érintkeznek könyvekkel. Mindössze 7% olvas naponta, 16% pedig heti rendszerességgel. A havonta kötetet forgatók aránya sem magas (14%), az ennél ritkábban olvasók 35%-ot tesznek ki, és 28%-uk bevallja: egyáltalán nem olvas könyvet.
Az okokat tekintve a leggyakoribb az időhiány 55%-kal, viszont nagyon magas azok száma is (45%), akik bevallották, hogy egyáltalán nem érdekli őket az olvasás. Kiemelekedő okok között szerepelt az ár kérdése is: 31% úgy nyilatkozott, hogy azért nem olvas, mert drágák a könyvek.
Az adatok alapján gondolhatjuk azt is, hogy egyre inkább az e-könyv olvasók felé billeg a mérleg nyelve, de valójában a fiatal felnőttek körében nem elterjedt még ez a megoldás: mindössze 2%-uk olvas ilyen módon, és csupán 7% gondolkozott azon, hogy vegyen ilyen készüléket. Viszont egyharmaduk úgy véli, hogy ez elektronikus könyveké a jövő. A többség szerint azonban nem lesz áttörés, a kulturális fogyasztásban helye marad a hagyományos könyvformátumnak is.
Ezek alapján kimondható, hogy a fiatalok sajnos nem olvasnak: az adatokat összegezve megállapítható, hogy a 18-25 éves korosztály közel kétharmada (63%) lényegében a könyvektől függetlenül éli az életét. És bár a magasabb végzettségűeknél kevesebb az egyáltalán nem olvasók aránya, még itt is 18%-uk, vagyis egyötödük egyáltalán nem forgat könyveket.
Forrás: Ipsos
Kapcsolódó cikkek
- Internet akkor és most - 10 év távlatából
- Intelligens könyvkötés
- 10 tényező, ami meghatározza a vállalati kommunikáció fejlődését 2013-ban
- Közösen kutatja a hazai e-kereskedelmet az eNET és az Árukereső.hu
- Ipsos Kifizetődő a közösségi lét
- A Dell válasza az informatika új korszakának kihívásaira
- Csökken az Apple részesedése a táblagéppiacon az idén
- Nem ismerik a KKV-k a felhőt
- IDC: csökkentek a negyedik negyedévben a PC-eladások az EMEA régióban
- A-tól Z-ig jövő: Knyiga-fesztivál Belgrádban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.