Hadat üzen a hirdetési meddőszórásnak a DataMe

forrás: Prím Online, 2016. november 16. 15:02

Miközben az online hirdetések menedzselésében, célzásában, hatékonyságában egyre nagyobb szerephez jut az automatizáció, az úgynevezett programozott kampányvásárlás, az ügynökségek, a hirdetők és a hirdetési felületet biztosító tartalomszolgáltatók is egyre jobban érzik, hogy az egyes piacokon nincs elegendő adat, amely képes lenne az automatizált rendszereket táplálni, vezérelni. Ezt az égető hiányt ismerte fel az interaktív hirdetéskiszolgálás magyarországi piacvezetője, az Adverticum Zrt., amikor a KJ IFS Kft. pénzügyi befektetésével az elmúlt hónap végén megalapította adatmenedzsmentre szakosodott leányvállalatát, a DataMe Kft.-t.

A start-up vállalkozásként induló DataMe Interaktív Adatmenedzsment Kft. legfontosabb célja különböző piacokon adatbázisok építése, illetve azok bekapcsolása a nemzetközi automatizált hirdetéskiszolgálói rendszerekbe. A felépülő szoftverrendszer lehetővé teszi, hogy a netes felületeket böngésző felhasználók jobbára csak a számukra releváns hirdetésekkel (esetleg tartalmakkal) találkozzanak. Ezzel csökkenhet a zavaró reklámzaj, s a feleslegesen kiszórt hirdetések minimalizálásával a hirdetők is hatékonyabban juttathatják célba üzeneteiket.

„Manapság az adatvezérelt megoldások felé tolódik a digitális reklámpiac” – nyilatkozta az új cég ügyvezetője, Szutor Ferenc, aki az adatokat menedzselő szoftverek kifejlesztésének, a DataMe felfuttatásának időszakában az Adverticum vezérigazgató-helyettesi pozícióját is megtartja. „Míg korábban kampánymenedzserek és kampánytervezők választották ki a megfelelő felületeket a megfelelő célcsoportoknak, a jövőben ezeket a döntéseket már programok fogják meghozni helyettünk. Mi emberek csak támogatni fogjuk a döntéseket különböző rendszerekkel. Ilyen megoldás a DMP (Data Management Platform), amely AdXchange-eken keresztül látja el adatokkal a DSP (Demand Side Platform) és a SSP (Supply Side Platfrom) rendszereket. Az Adverticum magyarországi tapasztalatait most nemzetközi piacokon szeretnénk kamatoztatni.” 

 

Az ügyvezető hozzátette azt is, hogy terveik szerint helyi partnerekkel összefogva elsősorban európai és ázsiai piacokat támadnak majd, és kiemelt gondot fordítanak az adatvédelemre, valamint a nemzetközi jogosultsági szempontok figyelembevételére. A felhasználóknak lehetőségük lesz a saját adataik teljeskörű védelmére és akár a szolgáltatásból történő kiiratkozásra is.

 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55