Hadat üzen a hirdetési meddőszórásnak a DataMe

forrás: Prím Online, 2016. november 16. 15:02

Miközben az online hirdetések menedzselésében, célzásában, hatékonyságában egyre nagyobb szerephez jut az automatizáció, az úgynevezett programozott kampányvásárlás, az ügynökségek, a hirdetők és a hirdetési felületet biztosító tartalomszolgáltatók is egyre jobban érzik, hogy az egyes piacokon nincs elegendő adat, amely képes lenne az automatizált rendszereket táplálni, vezérelni. Ezt az égető hiányt ismerte fel az interaktív hirdetéskiszolgálás magyarországi piacvezetője, az Adverticum Zrt., amikor a KJ IFS Kft. pénzügyi befektetésével az elmúlt hónap végén megalapította adatmenedzsmentre szakosodott leányvállalatát, a DataMe Kft.-t.

A start-up vállalkozásként induló DataMe Interaktív Adatmenedzsment Kft. legfontosabb célja különböző piacokon adatbázisok építése, illetve azok bekapcsolása a nemzetközi automatizált hirdetéskiszolgálói rendszerekbe. A felépülő szoftverrendszer lehetővé teszi, hogy a netes felületeket böngésző felhasználók jobbára csak a számukra releváns hirdetésekkel (esetleg tartalmakkal) találkozzanak. Ezzel csökkenhet a zavaró reklámzaj, s a feleslegesen kiszórt hirdetések minimalizálásával a hirdetők is hatékonyabban juttathatják célba üzeneteiket.

„Manapság az adatvezérelt megoldások felé tolódik a digitális reklámpiac” – nyilatkozta az új cég ügyvezetője, Szutor Ferenc, aki az adatokat menedzselő szoftverek kifejlesztésének, a DataMe felfuttatásának időszakában az Adverticum vezérigazgató-helyettesi pozícióját is megtartja. „Míg korábban kampánymenedzserek és kampánytervezők választották ki a megfelelő felületeket a megfelelő célcsoportoknak, a jövőben ezeket a döntéseket már programok fogják meghozni helyettünk. Mi emberek csak támogatni fogjuk a döntéseket különböző rendszerekkel. Ilyen megoldás a DMP (Data Management Platform), amely AdXchange-eken keresztül látja el adatokkal a DSP (Demand Side Platform) és a SSP (Supply Side Platfrom) rendszereket. Az Adverticum magyarországi tapasztalatait most nemzetközi piacokon szeretnénk kamatoztatni.” 

 

Az ügyvezető hozzátette azt is, hogy terveik szerint helyi partnerekkel összefogva elsősorban európai és ázsiai piacokat támadnak majd, és kiemelt gondot fordítanak az adatvédelemre, valamint a nemzetközi jogosultsági szempontok figyelembevételére. A felhasználóknak lehetőségük lesz a saját adataik teljeskörű védelmére és akár a szolgáltatásból történő kiiratkozásra is.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Siemens és a Microsoft új szintre emeli az épületautomatizálást

A Microsoft és a Siemens új együttműködése megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a nagyobb létesítmények – például kereskedelmi épületek, adatközpontok vagy egyetemi kampuszok – IoT-alapú működtetését. A partnerség lehetővé teszi a Siemens Building X digitális épületfelügyeleti platformja és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatás közötti zökkenőmentes együttműködést.

2025. július 8. 18:07

AI a hivatalban: új kollégák érkeznek több száz önkormányzathoz

Egyre több hazai település kap lehetőséget arra, hogy mesterséges intelligenciával támogatott ügyfélszolgálatot vezessen be. Az új „digitális kollégák” a hét minden napján, napi 24 órában elérhetők e-mailen és telefonon is, jellemzően öt másodpercen belül válaszolnak, több nyelven kommunikálnak, és miközben költséghatékonyak, jelentősen tehermentesítik a hivatal munkatársait.

2025. július 7. 19:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A jövő már itt van: mesterséges intelligencia a K&H befektetési döntései mögött

2025. július 8. 14:52

2030-ra minden harmadik otthoni netkapcsolat vezeték nélküli lehet

2025. július 2. 13:07

Gyors net a bevásárlás mellé – Az Allee az 5G új korszakát hozza el

2025. június 24. 20:27

Kis nyelvi modellek, nagy vállalati előnyök

2025. június 17. 11:38