Fogyasztói magatartás világjárvány idején
A Vivre forgalmi adatai fontos változásokat mutatnak a világjárvány kitörése utáni évben (2020. március – 2021. március) az előző év azonos időszakához képest. Ez a változás megfigyelhető volt a Vivre-vásárlók fogyasztói magatartásában mind a kilenc országban, ahol a vállalat jelen van.
2020 márciusa és 2021 áprilisa között a vállalat összesen 25%-os forgalomnövekedést regisztrált a platformjain az előző év ugyanezen időszakához képest. Az egyik legjelentősebb változás mégis az 55 év felettiek növekvő érdeklődése volt az online vásárlás iránt.
A 25–54 év közöttiek által lebonyolított tranzakciók az összes regisztrált rendelés körülbelül 69%-át jelentik a vizsgált időtartamban. Ettől függetlenül a legjelentősebb növekedés a tranzakciók számában a 18–24 és az 55–65 év közötti kategóriákban volt megfigyelhető.
A világjárvány elmúlt éve közelebb hozta a Vivre-vásárlókat a mobiltelefonokhoz is. A vizsgált időszak alatt a legmagasabb forgalomnövekedést mobiltelefonokon rögzítették, körülbelül 35%-ot. A Vivre platformjain eltöltött idő az asztali készülékeknél elenyésző mértékben növekedett, körülbelül 3%-kal.
Az elmúlt év felgyorsította az átállást a készpénzes fizetésről a bankkártyás fizetésre is. Míg a világjárvány előtti időszakot a készpénzes vásárlások jellemezték, a jelenlegi időszakot a biztonságos, főleg elektronikus fizetések dominálják.
Magyarországon a legnépszerűbb termékkategóriák az elmúlt évben a dekorációk, a konyhai kellékek és kiegészítők, valamint a szőnyegek voltak.
Kapcsolódó cikkek
- Már online is vásárolhatunk új autót
- 2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem
- Ingyenes szállítással segít az eMAG a járványhelyzetben
- Szlovák példa mutatja, fel fog robbanni a magyar e-kereskedelem
- Jelentősen növekedett a Vivre
- Közel 8 millió maszkot vettek egy év alatt az eMAG-nál
- Már a járvány utáni időszakra készülnek fel az eMAG vásárlói
- Már több mint 30 ezer rendelést szolgáltak ki az easybox csomagautomaták
- Ma este indul a Black Friday a Vivre.hu-n
- Szigorúan csak évente egyszer tart Black Friday-t az eMAG
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.