Több hazai nagyvállalatnál már meg is kezdődött az új Office bevezetése

Szalay Dániel, 2003. november 10. 14:34
Magyarországon is nagy érdeklődés mutatkozik az új Microsoft Office Rendszer iránt - mondta el a Prím Online megkeresésére Radó Gábor, a Microsoft Magyarország megoldás értékesítési tanácsadója, aki ezt az alkalmazások, kiszolgálók, szolgáltatások és megoldások jóval átfogóbb és integráltabb rendszerévé fejlődésével indokolta elsősorban.
Az Office Rendszer a személyes teljesítményt növelő újabb funkciók mellett nagy hangsúlyt helyez az információhasznosítás, az együttműködés és a vállalati folyamatok kezelése területeken - folytatta. Leginkább a nagyvállalati és az államigazgatási szektorból mutatkozik óriási érdeklődés a termék iránt.

Főleg pénzügyi, kereskedelmi és telekommunikációs cégek fejezték ki vásárlási szándékukat az elmúlt rövid időszakban, de a potenciális vevők között biztosítók, iparvállalatok is vannak - részletezte Radó Gábor. Példaként a Richter Gedeon gyógyszergyárat említette, ahol már meg is kezdődött a korábbi verziójú Microsoft-megoldásokról való upgrade-elés. A cég elsősorban dokumentumkezelésre és a csoportos munkafolyamatok támogatása érdekében vezeti be az Office Rendszert. Kereskedelmi cégek közül a szoftvervállalat értékesítési tanácsadója a MOL Trade-et említette.

Radó Gábor a Microsoft magyarországi várakozásaival kapcsolatban azt mondta, jelentősen nőni fog a szerveroldali megoldások (SharePoint Portal Server, Exchange 2003, Project Server stb.) értékesítése. A vállalat arra is nagy hangsúlyt helyez, hogy felismertessék a korábbi változatok használóival, hogy az új Office Rendszer bevezetése olyan előnyökkel jár, ami miatt érdemes minél előbb elvégezni az átállást, mert átlagosan már hat hónappal az implementálás után megtérül a befektetés, ami által a cégek eredményessége jelentősen nőhet. Az érvényes OSL, EA vagy EAS szerződéssel rendelkező ügyfelek egyébként ingyenesen jutnak hozzá a termék új változatához, így bármikor frissíthetnek anélkül, hogy a szoftverért külön fizetniük kellene.

Az értékesítési tanácsadó úgy véli, a Microsoftnak az üzleti döntéshozókat is meg kell szólítania, mivel az új megoldás az üzleti folyamatokat úgy támogatja meg, hogy segíti a vállalaton belüli információmegosztást, kommunikációt és a döntési folyamatokhoz azonnal rendelkezésre álló, percre kész adatok használhatók. A célközönségbe egyébként nem csak a nagyvállalati szegmens tartozik, hiszen az új Office a kisvállalatoknak is számos korszerű megoldást ad, például a Business Contact Manager révén egy "mini-CRM" rendszert tudnak az Outlookba beépíteni.

Kérdésünkre, hogy a magyar nyelvű Office változat értékesítése mikor kezdődik meg, Radó Gábor így felelt: - Már november közepétől elérhető lesz a magyar nyelvű Office 2003 OEM konstrukcióban, a dobozos változat értékesítése a viszonteladói partnerhálózaton keresztül pedig december 3-tól kezdődik meg hazánkban. A megfelelő licencszerződéssel (volume licence) rendelkező vállalatok pedig akár már ma is le tudják tölteni az erre a célra kialakított internetes kiszolgálógépről.

A magyarítási folyamat egyébként idén januárban, még a leendő Office Rendszer kezdeti (Release Candidate) változatainak tesztelésekor kezdődött. Radó Gábor cáfolta azon értesülésünket, hogy a magyarítás csak Dublinban, a Microsoftnál zajlott. Elmondása szerint a munka a magyar és a dublini honosító csapat révén szinkronban történt: - Például kollégám, Pozsony Balázs Office termékmenedzser maga is bekapcsolódott a honosítási munkába Budapestről, de megemlíthetem Kőnig Tibor kollegámat, aki a Microsoft Projekt magyarosításában vette ki részét - említette.

A budapesti székházban arról is kérdezősködtünk, mennyire szólnak bele a Microsoft amerikai központjából, Redmondból, illetve az EMEA-régióbeli főnökségtől, Párizsból a helyi értékesítési stratégiába. "A termék árát ugyan központilag meghatározzák, de az értékesítési folyamatokba, a stratégia kidolgozásába csak kis mértékben szólnak bele, ugyanakkor minden segítséget megadnak, amire szükségünk lehet, például a Microsoft belső portálján számos tanulmányt helyeznek el folyamatosan. A müncheni EE főnökség ugyanakkor nagyon szigorúan ellenőrzi munkánk minőségét, a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásunkat. Az idén meghirdetett, úgynevezett CPE programunk (Customer & Partner Experience - ügyfél és partner elégedettségi program) keretében összegyűjtik az ügyfelek, partnerek visszajelzéseit, megnézik, hogy megfelelő gyorsasággal és kellő odafigyeléssel oldottuk-e meg a problémákat, az ügyfelek könnyedén utol tudtak-e érni bennünket. A Microsoft ugyanis egyre inkább a megoldásközpontú értékesítésre helyezi a hangsúlyt, aminek az is részét képezi, hogy legyen megfelelő reagálás a kihívásokra."
Kulcsszavak: office Microsoft-hu iroda

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01