A Montana betört a biztosítási piacra
forrás Prim Online, 2006. március 18. 08:35
A Posta Biztosító 2005 nyarán megpályáztatta ügykövető és dokumentumkezelő rendszerének bevezetését. A többi szállító mellett a Montana is benyújtotta ajánlatát, és a második körben a Posta Biztosító választása a Montana Rt.-re esett.
Egy ügykövető- és dokumentumkezelő rendszer bevezetése minden cég életében jelentős lépés, amely sok veszélyt is rejthet magában. Éppen ezért a kockázatok minimalizálására a Posta Biztosító először csak egy szűkített funkcionalitású rendszer bevezetését rendelte meg, azzal, hogy siker esetén a teljes projektet a Montana szakembereire bízza.
A Montana Rt. saját projektvezetési módszertanával, a Montana Quality segítségével a rendszerbevezetés első fázisában megvalósítandó dokumentumtárat a határidőn belül, két hét alatt átadta. December végére a 2. fázis keretében megvalósítandó ügy- és kötvénytár is elkészült. A Posta Biztosító sikeresnek minősítette a pilot projektet, így rövidesen indul a teljes rendszerbevezetés, mely - terveink szerint - közel 1600 embernapnyi ráfordítást jelent a Montana Rt. részéről.
A pilot projekt megvalósítása kb. 1000 munkaóra ráfordítással 1,5 hónap alatt készült el. A teljes rendszer kialakítása során a biztosító ügyviteli folyamatainak teljes körű támogatását kell megoldani. Erre 10 hónap áll rendelkezésre.
A Montana munkáját a Doc-Soft támogatta alvállalkozóként, amely a MonDoc-hoz integrálódó Ascent Capture megoldással valósította meg a papír alapú dokumentumok tömeges elektronizálását.
A Posta Biztosító a hazai biztosítási piac fiatal, és az egyik legdinamikusabban fejlődő szereplője. 2003-ban, az alapítás évében a társaság díjbevétele még csak 144 millió forint volt, amelyet 2005-ben már 16,5 milliárd forintra növelt. A Posta Biztosító a Magyar Posta Zrt. és a német, több mint százéves múltra visszatekintő Talanx AG, amely a német biztosítási piac harmadik legjelentősebb szereplője, összefogása által jött létre.
A pilot projekt keretében leszállított MonDoc alkalmazás lehetővé teszi a beszkennelt papír alapú dokumentumok és az elektronikusan érkező faxok, e-mailek gyors visszakereshetőségét, az ügyek elektronikus úton történő nyomon követhetőségét. A rendszer a Posta Biztosító biztosítástechnikai rendszereivel integráltan fog működni, és lényegében az ügyfélszolgálati és kárrendezési kollégák számára biztosít majd modern és rugalmasan alakítható ügyfélkapcsolati megoldást.
A folyamatosan bővülő dokumentumtár idővel elérheti a több százezres ügyiratállományt is. Egy ekkora rendszer stabil működtetése során kritikus fontosságú lehet egy megbízható keretrendszer kialakítása és működtetése. A MonDoc különlegessége, hogy önálló ügyirat-kezelési rendszert bevezetve lehetővé válik a vállalati belső, valamint a partnerek, ügyfelek ügyeinek automatizált követése, ami gyorsabb ügyintézést, és a vállalaton belüli folyamatok egyszerűsödését, ill. a költségek csökkentését is magában foglalja.
A Posta Biztosító a közös munka eredményeként az ügyfélszolgálati folyamatok hatékonyságának növelését várja. Reméljük, hogy a pilot sikere után rövidesen bevezetésre kerülő, teljes funkcionalitású MonDoc ügykövető- és dokumentumkezelő rendszer megfelel a Posta Biztosító magas elvárásainak.
A Montana Rt. saját projektvezetési módszertanával, a Montana Quality segítségével a rendszerbevezetés első fázisában megvalósítandó dokumentumtárat a határidőn belül, két hét alatt átadta. December végére a 2. fázis keretében megvalósítandó ügy- és kötvénytár is elkészült. A Posta Biztosító sikeresnek minősítette a pilot projektet, így rövidesen indul a teljes rendszerbevezetés, mely - terveink szerint - közel 1600 embernapnyi ráfordítást jelent a Montana Rt. részéről.
A pilot projekt megvalósítása kb. 1000 munkaóra ráfordítással 1,5 hónap alatt készült el. A teljes rendszer kialakítása során a biztosító ügyviteli folyamatainak teljes körű támogatását kell megoldani. Erre 10 hónap áll rendelkezésre.
A Montana munkáját a Doc-Soft támogatta alvállalkozóként, amely a MonDoc-hoz integrálódó Ascent Capture megoldással valósította meg a papír alapú dokumentumok tömeges elektronizálását.
A Posta Biztosító a hazai biztosítási piac fiatal, és az egyik legdinamikusabban fejlődő szereplője. 2003-ban, az alapítás évében a társaság díjbevétele még csak 144 millió forint volt, amelyet 2005-ben már 16,5 milliárd forintra növelt. A Posta Biztosító a Magyar Posta Zrt. és a német, több mint százéves múltra visszatekintő Talanx AG, amely a német biztosítási piac harmadik legjelentősebb szereplője, összefogása által jött létre.
A pilot projekt keretében leszállított MonDoc alkalmazás lehetővé teszi a beszkennelt papír alapú dokumentumok és az elektronikusan érkező faxok, e-mailek gyors visszakereshetőségét, az ügyek elektronikus úton történő nyomon követhetőségét. A rendszer a Posta Biztosító biztosítástechnikai rendszereivel integráltan fog működni, és lényegében az ügyfélszolgálati és kárrendezési kollégák számára biztosít majd modern és rugalmasan alakítható ügyfélkapcsolati megoldást.
A folyamatosan bővülő dokumentumtár idővel elérheti a több százezres ügyiratállományt is. Egy ekkora rendszer stabil működtetése során kritikus fontosságú lehet egy megbízható keretrendszer kialakítása és működtetése. A MonDoc különlegessége, hogy önálló ügyirat-kezelési rendszert bevezetve lehetővé válik a vállalati belső, valamint a partnerek, ügyfelek ügyeinek automatizált követése, ami gyorsabb ügyintézést, és a vállalaton belüli folyamatok egyszerűsödését, ill. a költségek csökkentését is magában foglalja.
A Posta Biztosító a közös munka eredményeként az ügyfélszolgálati folyamatok hatékonyságának növelését várja. Reméljük, hogy a pilot sikere után rövidesen bevezetésre kerülő, teljes funkcionalitású MonDoc ügykövető- és dokumentumkezelő rendszer megfelel a Posta Biztosító magas elvárásainak.
Kulcsszavak: Montana
Kapcsolódó cikkek
- MonDoc iratkezelés a KIPSZER FT. Zrt.-nél
- MonDoc, Quality IT, InfoVadász: a sikeres Montana pillérei
- A Montana irat- és dokumentációkezelő rendszere alkalmas közintézmények számára is
- A MonDoc System: az év legjobb nagyvállalati Microsoft alkalmazása
- GVH: kartellezett a HP, a Montana és a Synergon
- Magasabb osztályba lép a MonDoc System
- MonDoc System iratkezelő rendszert vezetett be a GYSEV
- Felszálló ágban a Montana
- MonDoc System az országos EDR rendszer szolgálatában
- Egyedi fejlesztésű banki szoftver – Montana módra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
2024. november 4. 11:39