SxP: új CRM megoldás az SAP-tól

Kovács Attila, 2006. október 27. 14:04
Több száz cég igényeinek felmérése alapján új szemléletű ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) megoldást dolgozott ki az SAP. A Sales express (SxP) szoftver modul a vállalatok valós, hétköznapi szokásaihoz alkalmazkodik, ahelyett, hogy a folyamatok jelentős újraszervezését igényelné. Az új megoldást Magyarországon az SAP a HostLogic Kft.-vel közösen mutatta be.
A közelmúltig a CRM bevezetések legfőbb gondja volt, hogy a cégektől folyamataik újraszervezését kívánták. Ez gyakran olyan mélységű kellett, hogy legyen, amit a cég működése és dolgozói már nem viseltek el. A marketing- és értékesítési munkatársak az ügyfélkapcsolat-kezelő alkalmazás bevezetésében gyakran csak korlátozást, plusz adminisztratív nyűgöt láttak – ismertette a kiindulási problémákat a termék megjelenésének alkalmából szervezett nyílt napon László János, az SAP bevezetéseiről ismert HostLogic szenior CRM tanácsadója. Az SAP alaposan megvizsgálta több száz cég kereskedő alkalmazottainak munkamódszerét. Többek között megállapították, hogy a munkatársak zöme a csoportos felhasználásra szánt szoftverekre, a Microsoft Outlook, illetve a Lotus Notes programokra támaszkodik. Alapvető követelmény lett tehát, hogy az új CRM-modul inkább ezek hátterében működjön. Így a végfelhasználók azokkal az eszközökkel dolgozhatnak tovább, mint korábban, miközben a CRM-rendszer a megfelelő adatokat egy gombnyomással szinkronizálja, hogy ott a marketing, illetve az értékesítés átfogó céljait szolgálják.

Mostantól a CRM tudásbázis a valós folyamatokból táplálkozik, a munkatársra pedig gyakorlatilag nem hárul plusz teher. Ennek révén ugyanakkor lesz közös ügyféladatbázis, lehetőség van különböző riportok összeállítására akár automatikusan, akár kézzel, és könnyebben támogathatók az ügyfélfolyamatok, prognosztizálhatóvá válik a bevétel.

Az új megoldás elsősorban azon vállalatok számára ajánlják, amelyek már eddig is SAP-t használtak. Az SxP sikeres működtetéséhez elegendő a folyamatok már meglévő szabályozottsága, metodikája.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32