14 éves hazai története során először piacvezető az OKI
A „nem várt” fordulat változó mértékben érintette a piaci szereplőket, az azonban általánosságban elmondható, hogy a 2006-os esztendő kedvezőtlenül hatott a hazai nyomtatópiac egészére.
A 11-20 lap/perc színes lézer (CLC) kategóriában – mely 2006-ban közel 20%-kal esett vissza – az OKI tavaly 104%-kal növelte meg piaci részesedését és 1443 darab eladott készülékével megduplázta eladásait (2005-ös bázisidőszakhoz képest).
Ezzel az eredménnyel az OKI abszolút piacvezetővé tudott válni ebben a kategóriában, mely példátlan eredmény a magyarországi vállalat 14 éves fennállásának történetében.
Ez azért is kimagasló eredmény, mert míg a hazai nyomtatópiac kb. 60%-át a belépőszintű, alacsony (hozzávetőlegesen 15 000-20 000 forintos) áron kínált lézer és tintasugaras készülékek adják, addig az OKI készülékei a 11-20 lap/perc kategóriától felfelé indulnak a versenyben.
A színes lézerpiacon (CLC) még szembetűnőbb volt az általános visszaesés, ugyanis az IDC korábbi előrejelzéseihez képest - melyek mintegy 30%-os piacnövekedést vetítettek elő - ez a szegmens mintegy 12%-kal, 11 000 darabról 9700 darabra esett vissza a 2005-ös bázisidőszakhoz képest! Ennek ellenére az OKI 2006-ban 89%-kal növelte meg eladásait, mellyel az előkelő második helyet tudhatja magáénak a hazai teljes színes nyomtató piacon.
A lézernyomtatók piaca (mono-, ill. színes) évi 95 700 db-ról 89 000 darabra csökkent 2006 végére. A 7%-os visszaesés ellenére az OKI 26%-kal növelni tudta piaci részesedését az elektrosztatikus nyomtatók kategóriájában, így 6,6%-kal két másik gyártó mögött a dobogó harmadik fokára került fel.
A lézerszegmensen belül az ML kategória (mono lézer) 2006-ban összességében mintegy 6,4%-kal esett vissza 2005-höz képest, ám az OKI ebben a szegmensben is jól szerepelt és 12,5%-kal növelni tudta eladásait, melynek következtében 5,4%-os piaci részesedéssel zárta az elmúlt esztendőt.
Barlavits Péter az OKI Systems Magyarország Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója a 2006-os esztendő eredményeiről így nyilatkozott: „A tavalyi év gazdasági hatásai jelentős mértékben kihatottak a nyomtatócégek, így az OKI Systems Magyarország Kft. üzletvitelére is. A bizakodó nemzetközi előrejelzések ellenére tapasztalható volt, hogy az informatikai piac lelassult, a források szűkösebbé váltak, a KKV szektor tovább koncentrálódott. A többi nyomtatógyártóhoz és forgalmazóhoz hasonlóan az OKI is kihívásokkal teli időszakot tudhat maga mögött, azonban elégedettek lehetünk azzal, hogy a körülmények ellenére 2006-ban az első helyet szereztük meg a 11-20 lap/perces színes lézernyomtatók piacán.
Stabil második helyünk a teljes színes lézernyomtatók piacán szintén olyan eredmény, amelyet régóta célként tűztünk ki magunk elé.
Sikerünk titkát abban látom, hogy míg számos gyártó felülvizsgálja a klasszikus értékesítési csatornák létjogosultságát, mi töretlenül kitartunk a két lépcsős disztribúciós modell mellett, jelentősen támogatva disztribútorainkat és viszonteladóinkat. A fellendülés másik oka az OKI markánsan megváltozott marketingkommunikációs modelljének köszönhető, melynek keretében teljesen új B2B technikákat, promóciós elemeket emeltünk be a vállalat értékesítési stratégiájába. Márkaismertségünk két év alatt 26%-ról 90%-ra nőtt a hazai piacon.
A 2007-es esztendőt a piaci szakértők egyhangúlag a kihívások éveként aposztrofálják. 2007 az informatikai piac holisztikus csökkenéséről fog szólni, mely a hardver- és szoftverpiacot átfogóan érinti. A csökkenő vásárlóerő várhatóan a belépőszintű, igen olcsó – akár 15 000 forintos – monokészülékek iránti kereslet növekedését fogja eredményezni.
2007 utolsó negyedévén számítunk komolyabb áttörésre, amikor elérhetővé válnak majd azok az EU-s források, amelyek kihathatnak az infrastrukturális fejlesztésekre, s megszakíthatja a periféria piac visszaesését, illetve stagnálását.
2008-tól permanens növekedésre számítunk, hiszen az Új Magyarország Nemzeti Fejlesztési Terv számos olyan beruházást tartalmaz, amelyek részeként informatikai jellegű fejlesztésekre is szükség lesz. Addig, pedig továbbra is igyekszünk megtartani előkelő helyünket színes lézer kategóriában és termékeink folyamatos fejlesztésével egyre komplexebb üzleti szolgáltatásokat nyújtani ügyfeleink számára” – tette hozzá az igazgató.
Kapcsolódó cikkek
- Olcsó színes Ricoh lézernyomtató
- Új vezeték nélküli, tintasugaras Lexmark termékcsalád
- Tenyérnyi mobilnyomtató
- HP Magyarország: megérkeztek az Edgeline technológiát alkalmazó többfunkciós eszközök
- Xerox Phaser 8560: szebb és tisztább színes nyomtatás
- A kkv-szegmens a Samsung IT üzletág fő reménye
- Xerox: Színmódosítás hangutasításra
- A HP szabadalomsértés miatt pert indít a Pelikan ellen
- Xerox technológia számítógépes tartalmak egyszerűbb színkezeléséhez
- Két új modell a SELPHY CP nyomtatócsaládban
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.