Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
A Dunaferr Zrt., hazánk legnagyobb acélműve és 11. legnagyobb vállalata a HP segítségével modernizálta informatikai rendszerét és csökkentette üzemeltetési költségeit. A mintegy nyolcezer főt alkalmazó vállalat a következő négy évben a jelenlegi évi 1,8 millió tonnás acéltermelése megduplázására készül. A dinamikus üzleti növekedés kiszolgálásához elkerülhetetlen volt az idejétmúlt, költséges, nagygépes (mainframe) környezetben működő vállalatirányítási rendszer cseréje.
Natalia Bashynska, a Dunaferr Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese és Roman Vasko informatikai igazgató csütörtöki sajtótájékoztatójukon elmondták, számos lehetséges irány állt előttük. Dönthettek volna a meglévő rendszer frissítése, bővítése mellett, vagy több új platform közül is választhattak. Végül a HP Integrity és HP Proliant rendszerei, illetve a HP EVA háttértárai mellett döntöttek. Választásukat elsősorban három tényező befolyásolta: a beruházás megtérülése (ROI), illetve ötéves teljes fenntartási költsége (TCO), a bevezetés időigénye, kockázata, illetve az iparági trendek és szabványok. Szintén a döntés mellett szólt, hogy egy cégre (HP) bízhatták a megoldásban részt vevő vállalatok koordinációját.
A Dunaferr Zrt. 2007 nyarán állt át az SAP legújabb, R/3 verziójára, amelyhez a HP szakértői számos kiegészítő modult is telepítettek. Ezzel párhuzamosan a korábban alkalmazott DB2 adatbázist is az iparági szabványos Oracle-re cserélték.
A Dunaferr vezetői elmondták: a fejlesztésekkel közel felére csökkentették informatikai üzemeltetési költségeiket, ugyanakkor gyorsabban, rugalmasabban vezethetnek be új üzleti funkciókat. Az átállásból a körülbelül 700 felhasználó semmit nem vett észre – legfeljebb azt, hogy a rendszer gyorsabb lett.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon
Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását.
A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?
A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.
700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában
Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.
AI Tour Budapest: így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
A Microsoft ingyenesen elérhetővé tette a Copilot Chat-et, hogy ezzel is hozzájáruljon a mesterséges intelligenciára épülő megoldások elterjedéséhez. Azok az üzletemberek és informatikai szakértők, akik február 5-én részt vettek a Microsoft AI Tour budapesti eseményén, első kézből tájékozódhattak róla, hogyan formálja át az AI a munkahelyeket, a mindennapokat és a kiberbiztonság területét. Mint elhangzott, Magyarország ez utóbbi tekintetben kimondottan veszélyeztettnek minősül, mivel nálunk a kibertámadások okozta kárérték kétszer olyan ütemben növekszik, mint a világátlag.