Hazai cég fejleszt a Lufthansának
A fejlesztés két, részben párhuzamos folyamatból áll − vázolta a megbízást Göndör László, a HostLogic technológiai igazgatója. Az elsőben, mely ez év júliusában kezdődött és szeptember elején véget is ért, a cég SAP rendszerének upgrade-je zajlott SAP 4.7-ről 6.0 Unicode verzióra. Szintén idén júliusban kezdődött, és nagyjából jövő augusztusig tart a több országra standardizált, repülőgép-karbantartásra szakosított megoldásnak (template-nek) a kidolgozása és az adott országokban való bevezetése.
A kész változatot első körben négy országban, négy kirendeltségen vezetik majd be. Ezek a helyszínek Magyarország, Málta, Bulgária és India. Ez egyben a fejlesztés egyik kritikus pontja is − nyilatkozta a szakértő −, mivel a bolgár és az indiai Lufthansa Technik kirendeltségek újonnan induló vállalkozások, melyek már az indulásnál az új rendszermegoldással dolgoznak, így annak átadása és éles üzembe helyezése nem szenvedhet késedelmet.
Mivel a rendszer használatát később minden érintett országra kiterjesztik, fontos volt, hogy azt később egyszerűen és minimális lokális változtatással bevezethessék egy-egy új helyszínen. Ezért a kialakított megoldás a lehető legnagyobb mértékben támaszkodik az SAP standard képességeire, a budapesti Lufthansa Technik üzleti és SAP tapasztalataira, miközben a kívánt funkciókat kompromisszumok nélkül látja el.
A munka első szakasza lezárult augusztus végén, amikor is átadásra került a koncepciót leíró mintegy 600 oldalas tervdokumentáció. Az év hátralévő részében technikailag is kialakításra kerül a template, majd sor kerül az első ország, Magyarország rendszerbe kapcsolására. Azt követően nagyjából negyedévente egy-egy új ország csatlakozik a rendszerhez.
A tervek alapján kiépülő megoldás alkalmas a Lufthansa Technik repülőgép-karbantartási feladatainak tervezésére, azok lebonyolításának követésére, a ráfordítások személyzeti és anyagköltségeinek teljes körű elszámolására is. Természetesen az összes kapcsolódó pénzügyi és egyéb vállalati folyamat támogatására a személyzeti és bérszámfejtési feladatokat is beleértve.
A fejlesztés az új és egyedi szolgáltatások mellett két ponton nyújt majd kiemelkedőt: egyfelől a későbbiekben korlátlan számban ad majd lehetőséget további cégek, leányvállalatok bekapcsolására, másfelől a szoftver jövőbeli fejlesztései, esetleges későbbi funkciók aktiválása gördülékenyen, problémamentesen történhessen.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H STEM: ahol az ötletekből valódi innováció lesz
A jövő technológiái már ma formálódnak a fiatal fejlesztők kezében – a K&H Bank pedig évek óta azon dolgozik, hogy ezek az ötletek valódi innovációvá váljanak. A K&H STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) pályázat idén is lehetőséget kínál a fiatal mérnököknek, kutatóknak és informatikusoknak, hogy bemutathassák saját elképzeléseiket vagy már létező projektjeiket, és szakmai valamint anyagi támogatást kapjanak azok továbbfejlesztéséhez.
Az SZTNH díjazta a jövő kutatóit és innovátorait
A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) idén ismét díjazta az Ujvári János diplomadíj-pályázatra benyújtott szakdolgozatokat. A pályázat célja, hogy a végzős hallgatók a diplomamunkájuk témájához kapcsolódva értékes, gyakorlati ismereteket szerezzenek a szellemi tulajdon védelméről és hasznosításáról – olyan tudást, amelyet később kutatóként, mérnökként vagy vállalati szakemberként is hasznosíthatnak saját fejlesztéseik vagy cégük innovációinak piaci érvényesítése során.
TECHXPO 2025: Az AI gyorsabban terjed, mint ahogy a szervezetek alkalmazkodni tudnak
Az AI ma gyorsabban változtatja meg a munkát, a döntéshozatalt és az egyes iparágakat, mint ahogy arra a vállalatok többsége reagálni tudna – ez volt a TECHXPO 2025 nyitónapjának egyik legfontosabb üzenete. A Budapesten megrendezett, négynapos technológiai és innovációs csúcstalálkozón olyan globálisan vezető nagyvállalatok hazai és nemzetközi szakértői osztották meg a gondolataikat a legfrissebb technológiai trendek kapcsán, mint a BlackRock, a Huawei, a Magyar Telekom, a Siemens vagy a Schneider Electric.
Megkopott a Black Friday fénye, de a költések tovább nőnek
Az utóbbi években a Black Friday már nem csupán egyetlen napot jelent novemberben, hanem több napig, sőt akár hetekig tartó akciósorozattá vált. A kereskedők folyamatosan kedvezményekkel bombázzák a vásárlókat, miközben a fogyasztók egyre kevésbé készülnek tudatosan erre az időszakra. A PwC Magyarország 2025-ös karácsonyi kutatása szerint a magyarok mindössze 17%-a tervez előre a Black Friday akciókra, míg 41% inkább a kínálat és a leárazások alapján dönt.
Így alakult a Magyar Telekom harmadik negyedéve
A harmadik negyedévben a lakossági ügyfelek átlagos havi mobil adathasználata 17,7 GB-ra nőtt, ami 22%-os emelkedés az előző év azonos időszakához képest. A nyári hálózatnyitásnak köszönhetően több mint 700 ezer új ügyfél tapasztalhatta meg az 5G előnyeit.

