Sharp: 10% feletti féléves értékesítésnövekedés
A japán Sharp Corporation bejelentette a 2007. szeptember 30-án befejeződött 6 hónapos periódusra vonatkozó pénzügyi eredményeit.
A Felhasználói/Információs Termék üzletágban a cég tovább bővítette LCD televízióinak értékesítését. Bővült a nagyképernyős modellek sorozata, melyek az olyan legmodernebb technológiákat hasznosítják, mint a kétszer gyorsabb 120-Hz képfrissítési frekvencia konvertálás LCD technológia. Gyártási oldalról a Sharp felállította az LCD moduloktól a tv-kig terjedő integrált gyártási rendszerét Mexikóban és Lengyelországban. A cég olyan további termékeket is piacra dobott, mint a One-Seg kompatibilis mobiltelefonok és a Sharp szabadalmaztatott eszközökkel felszerelt vezeték nélküli PDA-k. Az Elektronikai Alkatrészek üzletágban a Sharp tovább bővítette LCD üzletét. A nagyképernyős LCD TV panelek iránti növekvő keresletre reagálva a cég kialakította harmadik gyártósorát a Kameyama-i 2. számú gyárában, és növelte a gyártókapacitást. A kis- és közepes méretű LCD-k területén a cég növelte a mobil eszközökbe szánt System LCD-k értékesítését.
Pénzügyi számadatok. Az évközi jegyzett hazai nettó értékesítés összege 784,2 milliárd jen volt, ami 10,3%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. A tengerentúli nettó értékesítés összege 856,6 milliárd jen volt, ami 13,5%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. A teljes nettó értékesítés összege 1640,8 milliárd jen volt, ami 12%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. A működési bevétel 79,0 milliárd jen volt, ami 12.3%-os csökkenést jelent, a nettó bevétel pedig 43,3 milliárd jen, ami 6.9%-os csökkenést jelent. A profitot olyan tényezők is befolyásolják, mint a társasági adótörvény módosításából fakadó értékcsökkenés és amortizáció növekedése, a tengerentúli LCD TV gyártás beindításából következő megnövekedett költségek, és a napelemgyártás profitjának csökkenése, melyet a nyersanyagok hiánya és felszökő áruk okozott. Ami készpénzáramlást illeti, a működési tevékenységből származó nettó összeg 134,6 milliárd jen volt, miközben a beruházási tevékenységekben felhasznált nettó készpénz összege 177,8 milliárd jen. A finanszírozási tevékenységekből származó nettó készpénz összege elérte a 19,7 milliárd jent. A készpénz és a rövid futamidejű könnyen készpénzzé tehető befektetések, a periódus végén elérték a 307,0 milliárd jent, amely a 2007 március 31-i eredményhez képest 22,1 milliárd jen csökkenést jelent.
Kapcsolódó cikkek
- SPSS: eredményes negyedév
- Egekben a Google-részvények a mobilpiacra való belépés hírétől
- Adverticum: az idén is 40 százalék körüli árbevétel-növekedés
- A FreeSoft megvásárolta a HUMANsoftot
- Az Acer megelőzte a Lenovót és most a Dell helyére pályázik
- Rekordbevétel a Microsoftnál
- Symantec: szilárd második negyedév
- A Magyar Telekom továbbjutott a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán
- E-útdíj tender: az Albacomp ajánlat mögött nagyvállalatok sorakoznak fel
- A HP felvásárolta az Atos Origin Middle East Groupot
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.