IT-hozzájárulás a jövő televíziózásához
A közelmúlt technológiai változásai, a digitális sugárzás közelgő bevezetése (digitális átállás), az internet újabb fejlődése jelentősen befolyásolja a televíziózás piacát. Sokasodnak a szereplők, szélesedik a kínálat, s fokozódik a verseny a nézőkért. A műsorszolgáltatók ezért egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a költséghatékonyságra, az optimális működtetésre. Digitális médiatárakat alakítanak ki, hogy kiváltsák a hagyományos archívumokat, és biztosítsák a felvételek azonnali elérhetőségét. Digitalizálják a műsorkészítési folyamatot, hogy minél rugalmasabban és gyorsabban reagálhassanak. Újításokat vezetnek be a riporteri és szerkesztői munkában.
Az IBM informatikai megoldásai jó alapot kínálnak a megújuló televízióknak. A nagy kapacitású adattárolókra, szerverekre és célszoftverekre épülő rendszerek nemcsak a működtetési költségeket optimalizálják, de segítségükkel nagyon gyorsan lehet alkalmazkodni a változó technológiához, elvárásokhoz és környezethez.
Az előadók hangoztatták: az IBM a hagyományos IT világában szerzett fejlesztési és üzemeltetési tapasztalatával, a széles körben alkalmazott sokadik generációs hardver- és szoftverportfoliójával több broadcast referencia projektben bizonyította, hogy az IT alapú műsorgyártásra való átállás lehetséges és követendő út. Az IBM megoldásának legfontosabb két eleme az egységes munkafolyamat-kezelés, valamint az egységes központi tárolórendszer. Az egységes munkafolyamat segítségével a gyártási folyamat teljes egészében szabályozott, és mindig irányítható, követhető marad. A központi tárolórendszer pedig lehetővé teszi, hogy az adatok mindig a megfelelő időben, a megfelelő minőségben rendelkezésre álljanak.
Az IBM MediaHub megoldása IT alapú műsorgyártás három fő területén belül (produkció és disztribúció, broadcast specifikus támogatás, általános támogatás), és azok között is integrálja a folyamatokat. Mindez lehetővé teszi az IT környezet folyamatos hozzáhangolását a kívánt üzleti folyamatokhoz, ugyanakkor olyan nyílt szabványokat alkalmaz, melyek segítségével a rendszer az IBM nélkül is továbbfejleszthető. Példa lehet erre a pénzügyi alkalmazások összekapcsolása az erőforrás-kezelési és hírközlési rendszerekkel, vagy az archívum anyagainak használat alapú automatizált belső elszámolása.
Az IT alapú műsorgyártás egyik legfontosabb eleme a metaadatok alapján végzett munkafolyamat-menedzsment. Az egyik legsikeresebb megoldás az úgynevezett Media Asset Management (MAM) rendszerekre a svéd Ardendo cég szoftverterméke. Az Ardendo MAM szoftver technológiája teljesíti a nyílt platformok és szabványok követelmény rendszerét, így csökkentve az interfészelési, testreszabási és üzemeltetési költségeket. Az IBM és az Ardendo közös megoldását több közszolgálati és magán televízió is bevezette az elmúlt években. A műsorgyártás IT alapokra helyezésével pl. a svéd állami televízió 4 év alatt 30 millió eurót takarított meg.
Az IBM Digital Media Center olyan kimondottan broadcast célokra tervezett tároló-rendszer, amely: szabadon skálázható tárolókapacitással és sávszélességgel rendelkezik, a rendelkezésre állás mértéke tervezhető és általános IT eszközökből épül fel.
Kapcsolódó cikkek
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- IBM: új üzleti modell kell a válság sikeres túléléséhez
- Az IT kiemelt szerepe a válságkezelésben
- Vállalatmenedzsment: a változás jelenti a stratégiát
- IBM-biztonság: magyar piacon az ISS
- IBM Tivoli szolgáltatás-irányítási kompetencia központ a BMF-en
- A Polygon újból IBM Premier Business Partner
- Hazai partnerekkel, hazai környezetre, hazai cégeknek
- Linux 48 - IBM Szoftver Programozói Bajnokság masszázzsal
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.