Tovább nőtt az Alcatel-Lucent vesztesége

MTI Sajtóadatbank, 2009. május 6. 08:13

Nyolc egymást követő veszteséges negyedév után az idei első negyedet is hiánnyal zárta az Alcatel-Lucent, a világ második számú távközlési hálózatépítője.

A francia-amerikai vállalat kedden 402 millió eurós adó utáni veszteséget jelentett az első negyedévről. A tavalyi első negyedben 181 millió euró volt a mínusz. A bevétel a vártnál kisebb mértékben, 6,9 százalékkal 3,6 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 3,86 milliárdhoz képest. Az elemzők 3,53 milliárd euróra számítottak.

A cég fenntartja korábbi előrejelzését, amely szerint a távközlési berendezések piaca idén 8-12 százalékkal szűkül. A lejtmenet miatt a csoport már tavaly decemberben takarékossági intézkedéseket jelentett be. A tervek szerint ez év végéig 750 millió eurót faragnak le a költségekből, és reményük szerint az év második felére sikerül nyereségesre fordítani a gazdálkodást. Ezt segítheti az Észak-Amerikából és az ázsiai-csendes-óceáni térségből érkező rendelések bővülése, mondta Ben Verwaayen, a párizsi központú vállalat vezérigazgatója.

A cég legutóbb a múlt héten ütött nyélbe nagyobb üzletet: összesen 1,7 milliárd dollár értékben írt alá szerződéseket kínai partnerekkel.

 Tavaly az Alcatel-Lucent adó utáni vesztesége 1,597 milliárd euróra nőtt a 2007-es, 443 milliós hiányról, a bevétel 4,5 százalékkal 16,984 milliárd euróra apadt 17,792 milliárdról.

A francia Alcatel és az amerikai Lucent Technologies 2006.április elején jelentette be egyesülését, megalakítva a világ második számú hálózatépítő vállalatát. Az első helyezett a 24 milliárd eurónak megfelelő forgalmú amerikai Cisco Systems. Az új vállalatban az Alcatelnek 60 százalékos, a Lucentnek 40 százalékos a részesedése. A szinergiahatások révén három év alatt adó előtt 1,4 milliárd eurós megtakarítást vártak. Az egyesült cég távlati célja,hogy világelső legyen a távközlési hálózatépítésben.

Kulcsszavak: Alcatel-Lucent +mérleg

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01