Synergon: 40 millió forintos nyereség az első félévben
A Synergon csoport konszolidáltan 40 millió forint adózott nyereséggel zárta a 2009-es első félévet, szemben az előző évi hasonló időszak 1,08 milliárd forintos veszteségével - közölte az informatikai társaság a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerinti tőzsdei gyorsjelentésében kedden.
A Synergon gyorsjelentésében kiemelte: a csoport konszolidáltan 205 millió forint üzemi eredményt ért el 2009 első hat hónapjában, főként a jelentősen magasabb fedezet tartalom és a szolgáltatásoknak az értékesítésen belüli magas aránya miatt. Az idei első féléves üzemi eredmény több mint 600 millió forintos javulás a 2008. évi első hat havi adathoz képest.
A csoport értékesítésének árbevétele 2009. első félévében 8,4 milliárd forintot ért el, ami 27 százalékkal haladta meg a 2008. első félévi értéket.
Az idei második negyedévben a Synergon konszolidált üzemi eredménye 33,3 millió forintot tett ki, ami 2 százalékkal több a tavalyi hasonló időszak eredményénél. A konszolidált adózott nyereség a második negyedévben 2 millió forintot tett ki, szemben a 2008 második negyedévi 336 millió forintos veszteséggel.
A gyorsjelentés szerint a konszolidált értékesítés árbevétele a második három hónapban 4,3 milliárd forintra rúgott, ami 10 százalékos növekedés az előző évi 3,9 milliárd forinthoz képest.
A csoport első féléves nyereségéhez a legnagyobb mértékben, 52 millió forinttal a cseh leányvállalat, az Infinity a.s. járult hozzá. A cseh cég 2009 első félévi értékesítésének árbevétele 1,1 milliárd forint volt, gyakorlatilag ugyanannyi, mint egy évvel korábban, ám tavaly az első félévet csupán 800 ezer forintos nyereséggel zárta a vállalat.
Hasonló fordulat állt be a magyar cégek esetében is, amelyek tavaly az első félévben még 1,08 milliárd forint veszteséggel zártak. Az idén ezek a cégek bevételüket 31 százalékkal növelve 9 millió forintra csökkentették veszteségüket.
A Synergon jegyzett tőkéje június végén 1,86 milliárd forint volt, három százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban. A saját tőke 2 százalékkal, 5,1 milliárd forintra csökkent.
A társaság részvényeivel a BÉT "A" kategóriájában kereskednek, az értékpapír keddi záró ára 875 forint volt, míg az elmúlt 12 hónapban 335 forint és 915 forint között mozgott.
Kapcsolódó cikkek
- Nem csökkenő árbevételt, milliárdos üzemi eredményt tervez a Synergon
- Synergon: 50 millió forintos nyereség az első kilenc hónapban
- Több mint 10 százalékot zuhant a Synergon, felfüggesztették
- Synergon-közgyűlés: vagyonmérleg, vezetői opciós program
- Az átalakulási vagyonmérlegről dönt a Synergon közgyűlése
- "Legdinamikusabban startoló magyar cég" lett a Synergon leány
- Synergon: döntés a szétválás részleteiről
- Szétválik a Synergon
- Leépít a Synergon
- Újabb informatikai hálózat a Synergontól
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.