1,8 milliárd dollárért újabb szoftvercéget vásárol az Adobe

Milkovits Gábor, 2009. szeptember 16. 22:38

Az Adobe bejelentette, hogy 1,8 milliárd dollárért megvásárolja a gyors ütemben növekvő Omniture szoftvercéget, amely elsősorban vállalati szoftvereket és szolgáltatásokat forgalmaz.

Az Omniture legfontosabb terméke egy olyan alkalmazás, amely a weboldalak látogatóinak felhasználói szokásait elemzi. Számos internetes reklámügynökség és egyéb társaság használja ezt a szoftveralapú szolgáltatást, amely a Google-t és másokat megelőzve piacvezető a maga területén. Elemzők szerint ugyan a technológia beépítése az Adobe Creative Suite csomagba önmagában nem biztosíték arra, hogy a későbbiekben is jók lesznek az eladások, mindenesetre a lehetőség adott. A vétel segíthet az Adobe-nak kitörni jelenlegi szorult helyzetéből azáltal, hogy új területeken szélesíti termékpalettáját. A társaság hagyományos szoftvereinek, az Acrobat-nak és a Photoshop-nak a forgalma ugyanis a válság miatt jelentősen visszaesett, a felhasználók jelentős része egyszerűen kivár és inkább a régebbi verziókat használja tovább. Ennek hatására az Adobe forgalma a második negyedévben 21, a harmadikban pedig 35 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbi eredményekhez képest.

Az Adobe 24 százalékkal magasabb árat fizet az Omniture-ért, mint a papírok utolsó napi záró árfolyama. Az 1,8 milliárd dolláros felvásárlás a második legnagyobb értékű a cég történetében: 2005 végén 3,4 milliárdot fizettek a Macromedia-ért.
 

Kulcsszavak: Adobe +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09