A Nokia 40 százalékos piaci részesedésre tör

A társaság piaci részesedése tavaly 38 százalék körüli volt, elemzők tavaly novemberben azt jósolták, hogy a Nokia az idén 458 millió, 2009-ben 424 millió készüléket ad el.
Mindamellett a Nokia szóvivője a hírre reagálva jelezte: Rick Simonson kijelentése nem új előrejelzés, a társaság tartja magát a tavaly december 2-án kiadott prognózishoz, amely szerint a mobiltelefonok világpiaca az idén mennyiségben 10 százalékkal bővülhet 2009-hez képest, és a Nokia piaci részesedése nagyjából megmarad a 2009. évi szinten. Ágazati elemzők akkor átlagosan 8,6 százalékos globális bővülést valószínűsítettek 2010-re.
Simonson az indiai lapinterjúban azt is elmondta, hogy szerinte a jelenleg használatban lévő mintegy tíz mobiltelefon operációs rendszer fele tud megmaradni a piacon az egyre élesebb verseny közepette. Szerinte 4-5 rendszernél többnek nincs helye a globális piacon.
A Nokia tizenegy éve az első számú mobilgyártó, és azóta a tavalyi harmadik negyedévben termelt először veszteséget; eladásai éves összevetésben 20 százalékkal csökkentek, és az adó utáni eredmény rovatba mínusz 559 millió euró került.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Nőtt a Nokia profitja
- Mobilböngésző céget vesz a Nokia
- Erős profitnövekedés a Nokiánál a negyedik negyedben
- Romló eredmény kilátásai miatt rontott a Nokia adósbesorolásán a Fitch
- A Nokia bezárja több márkaboltját
- A kutatás-fejlesztésen is spórol a Nokia
- A Nokia megvenné a Palm-ot?
- 5000 főt bocsát el a Nokia Siemens Networks
- Termékhamisítás elleni céget alapít a Nokia és az SAP
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Siemens és a Microsoft új szintre emeli az épületautomatizálást
A Microsoft és a Siemens új együttműködése megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a nagyobb létesítmények – például kereskedelmi épületek, adatközpontok vagy egyetemi kampuszok – IoT-alapú működtetését. A partnerség lehetővé teszi a Siemens Building X digitális épületfelügyeleti platformja és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatás közötti zökkenőmentes együttműködést.
AI a hivatalban: új kollégák érkeznek több száz önkormányzathoz
Egyre több hazai település kap lehetőséget arra, hogy mesterséges intelligenciával támogatott ügyfélszolgálatot vezessen be. Az új „digitális kollégák” a hét minden napján, napi 24 órában elérhetők e-mailen és telefonon is, jellemzően öt másodpercen belül válaszolnak, több nyelven kommunikálnak, és miközben költséghatékonyak, jelentősen tehermentesítik a hivatal munkatársait.
Női vezető formálja a magyar autóipart
2025-ben első alkalommal hirdette meg a Gyártástrend magazin az Év Gyára Projektverseny új kategóriáját, az Év Ipari Vezetője díjat. A kezdeményezés célja, hogy elismerje és reflektorfénybe helyezze a hazai gyártóipar kiemelkedő vezetőit. A női vezetők közül idén Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója nyerte el az elismerést.
Az ABB a világ egyik legfenntarthatóbb vállalata lett a TIME szerint
Az ABB a TIME magazin „A világ legfenntarthatóbb vállalatai 2025” rangsorában a 14. helyen végzett, míg Svájcban az iparágaktól független összesítésben a harmadik helyet szerezte meg.
Amikor az ügyfélszolgálat elkezd gondolkodni – AI-asszisztens a Bosch-nál
A Bosch csoport, a globális elektromos szerszám piac egyik vezető szereplője, új mérföldkőhöz érkezett ügyfélszolgálati tevékenysége fejlesztésében. A vállalat az SAP AI-alapú copilotjára, a Joule-ra építve egy olyan intelligens ügyfélkezelési rendszert hozott létre, amely nemcsak növelte az ügyfélelégedettséget, hanem jelentős költségmegtakarítást is eredményezett, miközben könnyebbé és hatékonyabbá tette az ügyfélszolgálati munkatársak mindennapjait.