Nexon: Növekedés és beruházás a recesszió ellenére

Idén előtérbe kerülhetnek a hosztingolt megoldások

forrás Prim Online, 2010. február 4. 17:36

A Nexon 2009-es éves eredményei a recesszió ellenére is növekedést mutatnak, sőt, a vállalatnál jelentős informatikai beruházásokra is sor került.

2009-ben a válság ellenére kismértékben nőtt a magyar humáninformatikai piacot vezető Nexon árbevétele, így meghaladta a 2,8 milliárd forintot. Mivel tavaly a jelentős informatikai megrendelések és a nagy pályázatok elmaradtak, a vállalat több korábbi ügyfele pedig leépítésekre vagy tevékenységének megszüntetésére kényszerült, az eredmény mögött jelentős munka rejlik.

A válságnak ugyanakkor nem csak negatív, hanem pozitív hatásai is voltak a Nexonra nézve, sok vállalat egyértelműen a nehéz gazdasági helyzet miatt fordult a költséghatékonyabb megoldások felé. Így például jelentősen nőtt az optimális munkarendek kialakítását segítő munkaidő-nyilvántartó szoftverek iránti igény. Emellett számos vállalat felismerte, hogy a humánügyviteli feladatok kiszervezésével növelheti hatékonyságát, ami nagymértékben hozzájárult a Nexon outsourcing üzletágának közel 20 százalékos növekedéséhez.

Hangsúly az SaaS alapú szolgáltatásokon


A Nexon a humáninformatikai piac kétharmadát jelentő kkv szektorban 5 százalékkal növelte az eladott licencek számát, ennek köszönhetően sikerült megőriznie domináns pozícióját. „A számokban kifejezett eredmények mellett ugyanakkor arra is büszkék vagyunk, hogy a válság ellenére sem kellett elbocsátani munkatársakat, sőt, az alkalmazottak száma kis mértékben még növekedett is” – mondta Ocskay Szilárd, a Nexon ügyvezető igazgatója.

A vállalat stabilitását mutatja, hogy több mint 50 millió forintos informatikai beruházást hajtott végre. Ennek eredményeként növekedett a Nexon rendszereinek teljesítménye, továbbá kialakításra került egy korszerű technológián alapuló virtualizált szerverkörnyezet, amely a távoli elérést választó ügyfeleket szolgálja ki. Ocskay Szilárd emellett úgy gondolja, hogy a válság idén is éreztetni fogja hatását, ezért terveik között szerepel az egy bérlős hosztingolt megoldások (SaaS – Software as a Service) hangsúlyosabbá tétele, amelyek révén az ügyfelek a licenc megvásárlása és nagyobb beruházás nélkül is minőségi szolgáltatáshoz juthatnak.

Az ügyvezető tapasztalatai szerint egyre több vállalat ismeri fel annak jelentőségét is, hogy a dolgozók bevonhatók a HR folyamatokba, így 2010-ben a legnagyobb fejlődés az interaktív felületek és a dolgozói önkiszolgáló rendszerek területén várható. Ezt támasztja alá az is, hogy a cég 2009-ben több száz ügyfelénél vezette be a persONLINE webes dolgozói önkiszolgáló rendszerét.

 

A Nexon eredményei az elmúlt években:
  2008 2009
Árbevétel (eFt) 2 794 000 2 820 000 
Eredmény (eFt) 259 000 290 000
Létszám 220 235
Ügyfélszám 3 000 3 100

 

A SaaS-ról
Az SaaS (Software as a Service – szoftver, mint szolgáltatás) lényege, hogy a szolgáltató online hozzáférést biztosít szoftvereihez, és a használat függvényében számítja ki a havidíjat. A szoftver így tulajdonképpen nem kerül a vállalat tulajdonába, csak igénybe veszi, használja annak különböző funkcióit. A program fejlesztéséről, frissítéséről, valamint a szükséges infrastruktúra üzemeltetéséről egyaránt a szolgáltató gondoskodik.

Az SaaS rendszer előnye, hogy bár a vállalat elvégezheti a szoftver által támogatott feladatokat, nem kell nagyobb beruházással számolni a bevezetésekor, hiszen nincs szükség sem a licenc megvásárlására, sem az informatikai háttér fejlesztésére. Ezért ez a megoldás elsősorban az olyan cégek számára előnyös, amelyek kevés erőforrással rendelkeznek. A szolgáltatás további előnye a tervezhetőség, a költségek könnyen ellenőrzés alatt tarthatók a havidíjas rendszer révén. A szoftver használatától függő havidíj révén ráadásul ez a megoldás különösen költséghatékony a kisebb vállalatok számára, akik nem használnák ki egy saját tulajdonú rendszer lehetőségeit.

A SaaS esetében két alapvető modell létezik: az egy bérlős és a több bérlős. Utóbbi esetében a szoftver havidíja alacsonyabb, ugyanakkor testreszabhatósága erősen korlátozott, ezért elsősorban akkor jelent megoldást, ha a vállalatnak nincsenek speciális igényei.

 

Az alábbiakban összefoglaltuk a szoftvervásárlás, az SaaS szolgáltatás valamint az outsourcing főbb előnyeit, illetve azokat a szempontokat, amelyeket a vállalatoknak célszerű mérlegelnie a választás előtt:
  Főbb előnyök Főbb hátrányok
Szoftvervásárlás
  • A szoftver egyedi igényekre szabható.
  • Szolgáltató felelősséget vállal mindenkori jogszabályváltozások szoftveres megfeleléséért.
  • Egyszeri nagyobb beruházás
  • Szükség lehet komoly informatikai beruházásra.
  • Üzemeltetéshez informatikus szakember szükséges.
  • Egyedi igények függvényében hosszabb bevezetés.
SaaS
  • Alacsony kezdeti bekerülési költség.
  • Nincs szükség komoly informatikai beruházásra, csupán internet-hozzáférésre.
  • Használat mértékétől függő díj.
  • A szolgáltatás interneten keresztül bárhonnan elérhető.
  • Szolgáltató felelősséget vállal mindenkori jogszabályváltozások szoftveres megfeleléséért.
  • Az üzemeltetés a szolgáltató feladata, és őt terhelik az ezzel kapcsolatos költségek is.
  • A bevezetés rövid időt vesz igénybe.
  • Hosszú távon könyvelési szempontból költségesebb, mint a telepített szoftver.
  • Hálózati problémák lehetségesek.
Outsourcing
  • Jól tervezhető költségek, fix költség helyett szolgáltatási díj.
  • Nem szükséges informatikai beruházás.
  • A szolgáltató az általa elvégzett feladatokért vállal felelősséget.
  • Magasabb szolgáltatási minőség
  • Rugalmas szolgáltatás
  • A szervezet alaptevékenységére tud koncentrálni.
  • A szolgáltató váltás, vagy a szolgáltatás visszavétel nehéz.
  • Rosszul definiált szerződésekből többlet költséget jelenthetnek (nem minden részlet tisztázott, igények nem megfelelő feltárása stb.)

 

Kulcsszavak: Nexon +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel

Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.

2024. november 4. 11:39

K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél

Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.

2024. november 3. 15:23

A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás

Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.

2024. november 3. 13:48

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59