Válságban is jó üzlet a webshop
Az elmúlt évek felmérései azt mutatják, hogy egyre többen költik el a pénzüket az online boltokban. A növekedés persze törvényszerű, hiszen bőven az európai átlag alatt van még mindig azoknak az aránya, akik akár egyszer is vásároltak valamilyen terméket a neten. A skandináv országokat leszámítva – ahol a lakosság 90 százaléka legalább egyszer vásárolt már így – tulajdonképpen az európai felhasználóknak is csupán kicsit több mint egyharmada szerzett be tavaly termékeket interneten keresztül.
A legnagyobb fejlődési lehetőség azokban az országokban mutatkozik, ahol ez az értékesítési forma még kevéssé terjedt el. Míg a bolgárok vagy románok teljes lakosságra vetített vásárlási aránya néhány százalék, a magyar felhasználók online vásárlási kedve valahol a középmezőnyben mozog. 2008-ban értük el a teljes kereskedelmi forgalom 1 százalékát 63 milliárd forinttal, ehhez képest 2009-ben a hazai vásárlás összértéke már majdnem a 100 milliárdos álomhatáron tart 95 milliárd forinttal.
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért, a hazai webforgalmazás érdekvédelmét is felvállaló szervezet elnöke szerint az e-gazdaság közel sincs válságban! Minden mutató folyamatos növekedést jelez: nő az internet-előfizetők száma, ezen belül egyre nagyobb szerepet kap a mobilinternet; nő a háztartások számítógép- és internetellátottsága, emellett dinamikusan – évről évre mintegy 50 százalékos mértékben – növekszik az internetes kereskedelem forgalma is. Emellett azonban folyamatosan jelennek meg azok a kérdések, amelyekre nem árt válaszokat találni azoknak, akik azt szeretnék, ha ez a fejlődés folyamatosan tartható lenne.
Egy újonnan induló, piacos terméket forgalmazó webáruház általában a működésének a harmadik évében jut el arra a pontra, amikor már nem bővül automatikusan a látogatói tábora. A cégek általában ekkor már ismertnek számító márkanév és szolgáltatásminőség alapján alakítanak ki maguknak egy vásárlói kört, azonban természetesen vannak olyan eszközök, amelyekkel újabb vásárlókat szerezhetünk az általunk forgalmazott termékek piacán még több vásárlót elérve. A legújabb „buzzword” mindenképpen a közösségépítés, illetve nem szabad megfeledkezni az örökzöld keresőoptimalizálásról sem. Nem könnyű azonban kiigazodni a lehetőségek széles tárházát kínáló internetes szolgáltatások útvesztőjében, ahol a hasznos tanácsokat kínáló vállalkozások mellett számos kókler is megjelent az utóbbi időben. Folyamatos fejlesztés és megfelelő vevőcsalogatás nélkül pedig a vásárlóink nem válnak törzsvásárlókká, s ha erősebb konkurenciával találjuk szemben magunkat, könnyen elveszíthetjük őket.
Egyértelmű, hogy meg kell ismernünk a vevőink igényeit, vásárlási szokásait, szolgáltatásunkkal szembeni elvárásaikat. Ezek egy része megvalósítható olyan internetes látogatáselemző eszközökkel, mint például a Google Analytics, de bizonyos információk csak egy már felépített törzsvásárlói közösség visszajelzései alapján szerezhetők meg.
A szakértők többsége szerint csak a ráfordított idő és a kreativitásunk korlátai szabnak határt a vevők megszerzésére és megtartására bevethető taktikáknak. Az interneten ma mindenki megnyithatja álmai boltját, s megfelelő stratégiával virágzó üzletté növelheti azt. Hazai viszonylatban gondolkodva mindenképpen van hova fejlődni, hiszen a teljes kereskedelmi forgalom töredékét termeli meg ma az e-kereskedelem, s bőven akad még fehér folt, kihasználatlan lehetőség a gyorsan fejlődő online termékkínálatban is.
Ha szeretne többet tudni az e-kereskedelemben rejlő lehetőségekről, szeretne internetes boltot nyitni, vagy éppen már működtet ilyet, de a cikkben is említett kérdésfelvetésekben magára ismert, szívesen várják a PC World E-commerce konferenciáján. A 2010. április 14-én tartandó rendezvényen nemcsak az induló vállalkozásokat érdeklő kérdésekre keresik a választ, de a már működő boltokat érintő hasznos tanácsokra is sort kerítenek.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hogyan tehetjük biztonságossá az online vásárlást és szerződéskötést?
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- A lelküket is eladják a figyelmetlen online vásárlók
- SPSS konferencia - kilencedszer
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.