Válságban is jó üzlet a webshop

forrás Prim Online, 2010. március 18. 14:19

A hazai online kereskedelemnek még bőven lenne hova fejlődni, a felhasználók többsége azonban továbbra inkább csak információszerzésre használja a netet, semmint vásárlásra.

Az elmúlt évek felmérései azt mutatják, hogy egyre többen költik el a pénzüket az online boltokban. A növekedés persze törvényszerű, hiszen bőven az európai átlag alatt van még mindig azoknak az aránya, akik akár egyszer is vásároltak valamilyen terméket a neten. A skandináv országokat leszámítva – ahol a lakosság 90 százaléka legalább egyszer vásárolt már így – tulajdonképpen az európai felhasználóknak is csupán kicsit több mint egyharmada szerzett be tavaly termékeket interneten keresztül.

A legnagyobb fejlődési lehetőség azokban az országokban mutatkozik, ahol ez az értékesítési forma még kevéssé terjedt el. Míg a bolgárok vagy románok teljes lakosságra vetített vásárlási aránya néhány százalék, a magyar felhasználók online vásárlási kedve valahol a középmezőnyben mozog. 2008-ban értük el a teljes kereskedelmi forgalom 1 százalékát 63 milliárd forinttal, ehhez képest 2009-ben a hazai vásárlás összértéke már majdnem a 100 milliárdos álomhatáron tart 95 milliárd forinttal.

A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért, a hazai webforgalmazás érdekvédelmét is felvállaló szervezet elnöke szerint az e-gazdaság közel sincs válságban! Minden mutató folyamatos növekedést jelez: nő az internet-előfizetők száma, ezen belül egyre nagyobb szerepet kap a mobilinternet; nő a háztartások számítógép- és internetellátottsága, emellett dinamikusan – évről évre mintegy 50 százalékos mértékben – növekszik az internetes kereskedelem forgalma is. Emellett azonban folyamatosan jelennek meg azok a kérdések, amelyekre nem árt válaszokat találni azoknak, akik azt szeretnék, ha ez a fejlődés folyamatosan tartható lenne.

Egy újonnan induló, piacos terméket forgalmazó webáruház általában a működésének a harmadik évében jut el arra a pontra, amikor már nem bővül automatikusan a látogatói tábora. A cégek általában ekkor már ismertnek számító márkanév és szolgáltatásminőség alapján alakítanak ki maguknak egy vásárlói kört, azonban természetesen vannak olyan eszközök, amelyekkel újabb vásárlókat szerezhetünk az általunk forgalmazott termékek piacán még több vásárlót elérve. A legújabb „buzzword” mindenképpen a közösségépítés, illetve nem szabad megfeledkezni az örökzöld keresőoptimalizálásról sem. Nem könnyű azonban kiigazodni a lehetőségek széles tárházát kínáló internetes szolgáltatások útvesztőjében, ahol a hasznos tanácsokat kínáló vállalkozások mellett számos kókler is megjelent az utóbbi időben. Folyamatos fejlesztés és megfelelő vevőcsalogatás nélkül pedig a vásárlóink nem válnak törzsvásárlókká, s ha erősebb konkurenciával találjuk szemben magunkat, könnyen elveszíthetjük őket.

Egyértelmű, hogy meg kell ismernünk a vevőink igényeit, vásárlási szokásait, szolgáltatásunkkal szembeni elvárásaikat. Ezek egy része megvalósítható olyan internetes látogatáselemző eszközökkel, mint például a Google Analytics, de bizonyos információk csak egy már felépített törzsvásárlói közösség visszajelzései alapján szerezhetők meg.

A szakértők többsége szerint csak a ráfordított idő és a kreativitásunk korlátai szabnak határt a vevők megszerzésére és megtartására bevethető taktikáknak. Az interneten ma mindenki megnyithatja álmai boltját, s megfelelő stratégiával virágzó üzletté növelheti azt. Hazai viszonylatban gondolkodva mindenképpen van hova fejlődni, hiszen a teljes kereskedelmi forgalom töredékét termeli meg ma az e-kereskedelem, s bőven akad még fehér folt, kihasználatlan lehetőség a gyorsan fejlődő online termékkínálatban is.  


 
Ha szeretne többet tudni az e-kereskedelemben rejlő lehetőségekről, szeretne internetes boltot nyitni, vagy éppen már működtet ilyet, de a cikkben is említett kérdésfelvetésekben magára ismert, szívesen várják a PC World E-commerce konferenciáján. A 2010. április 14-én tartandó rendezvényen nemcsak az induló vállalkozásokat érdeklő kérdésekre keresik a választ, de a már működő boltokat érintő hasznos tanácsokra is sort kerítenek.

A konferencia weboldala.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Növekszik a home office lehetőséget kínáló állások száma Magyarországon

Bár tavaly sok munkavállaló arra számított, hogy szigorodnak a home office szabályai munkahelyükön, a meghirdetett állások adatai ezt nem támasztják alá. Sőt, a Profession.hu legfrissebb elemzése szerint 2023 májusa óta 7 százalékkal nőtt azoknak az állásoknak a száma, amelyek valamilyen formában lehetővé teszik az otthoni munkavégzést az azt megelőző évhez képest.

2025. május 21. 16:50

Robotok, AI és hidrogénmeghajtás – Az ipar jövője a HUNGEXPO-n mutatkozott be

Lezárult a régió egyik legnagyobb ipari eseménye, az IPAR NAPJAI nemzetközi szakkiállítás és annak társrendezvénye, az AUTOMOTIVE HUNGARY járműipari beszállítói expo. A HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban megrendezett eseményen 15 ország több mint 300 kiállítója vett részt, és mintegy 11 ezer szakmai látogatót vonzott.

2025. május 21. 15:07

Adatalapú döntéshozatalt kínál a Schneider új programja

A Schneider Electric az „Environmental Data Program” elindításával a korábbinál jóval részletesebb és szélesebb körű információkat oszt meg termékei környezeti hatásairól. A kezdeményezés célja, hogy ügyfeleik pontosabb, adatalapú döntéseket hozhassanak fenntarthatósági céljaik elérése és a jogszabályi megfelelés érdekében.

2025. május 21. 10:01

AutoWallis: Stabil árbevétel-növekedés, visszafogott nyereség az év első hónapjaiban

A kedvezőtlen makrogazdasági környezet ellenére az AutoWallis Csoport árbevétele 20 százalékot meghaladó növekedéssel 107 milliárd forintra emelkedett 2025 első negyedévében. A cég történetének eddigi legmagasabb negyedéves árbevételét elsősorban a korábban végrehajtott akvizíciók és üzletfejlesztések eredményezték. Ugyanakkor a vállalat működési eredménye (EBITDA) 31 százalékkal, 3,3 milliárd forintra csökkent, főként az instabil gazdasági környezet, a fix költségek emelkedése és az iparági bizonytalanságok (pl. vámintézkedések) hatására.

2025. május 20. 20:55

Mesterséges intelligencia Magyarországon: Lehetőség vagy veszély?

Bár a mesterséges intelligencia (MI) még gyerekcipőben jár, már most világosan látszik, hogy a következő évek meghatározó technológiája lehet, és akár egy új ipari forradalom előfutárává válhat. Vajon az MI lesz életünk legnagyobb lehetősége, vagy épp ellenkezőleg, a legnagyobb kihívása? Elveszi a munkánkat, vagy éppen megment minket?

2025. május 20. 11:29

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kiemelkedő magyar siker az ISEF világdöntőjén

2025. május 17. 13:49

Erősen kezdte az évet a Magyar Telekom

2025. május 14. 11:58

Kémháború a Kárpátok árnyékában: kiber-támadások és titkos műveletek az ukrán–magyar fronton

2025. május 10. 17:48

Ezek a diákok újragondolják a holnapot

2025. május 6. 14:41