Megváltoztatja a banki szokásokat az internet-generáció
A Cisco globális tanácsadó csoportja, a Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG) által végzett kutatás szerint az internet-generáció már nem a személyes, hanem a video és a virtuális, közösség-alapú pénzügyi tanácsadást részesíti előnyben. Az 1960 előtt született generációk körében mért 17 százalékkal szemben az internet-generációs fogyasztók közel 40 százaléka jelezte, hogy érdekli a hirdetőkkel folytatott videokommunikáció lehetősége.
Ráadásul az internet-generáció tagjai négyszer gyakrabban tesznek pénzügyi természetű észrevételeket blogokban vagy online fórumokon, mint az 1960 előtt születettek. Negyven százalékuk használ valamilyen, elsősorban a bankok által kínált web alapú alkalmazást arra, hogy felügyelje a kiadásait, csökkentse az adósságait, illetve maximalizálja hosszú távú megtakarításait.
A kutatás kimutatta azt is, hogy az internet-generáció video kommunikációs eszközökön keresztül vagy mobiltelefonon szeretne pénzügyi tanácsokat kapni. Míg a 60-as évek előtt született generációk tagjainak alig egyharmada rendelkezik videokamerával, addig az internet-generáció tagjainak több mint fele rendelkezik ezzel az eszközzel, illetve 97 százalékuknak van mobilja. Az internet-generációhoz tartozók mintegy ötöde naponta többször is ellátogat a YouTube-ra, ötször gyakrabban, mint az idősebbek.
Ugyanakkor a felmérés alapján az internet-generáció is igényli a segítséget pénzügyi döntéseihez, s ebben saját bankjára is számít. Több mint egyharmaduk véli úgy, hogy segítségre szorul pénzügyei kezelésében, míg a 60-as évek előtt született generációk képviselői közül csak minden ötödik gondolkodik így.
Az internet-generáció tagjainak több mint egyharmada leginkább a bankok tanácsadási szolgáltatásait szeretné igénybe venni, miközben 85 százalékuk elégedett, vagy nagyon elégedett a jelenlegi pénzügyi szolgáltatójával.
A Cisco szerint azok a bankok, amelyek elsőként reagálnak a változó igényekre innovatív szolgáltatásokkal, jelentős előnyre tehetnek szert az internet-generáció körében, mivel közülük 26 százalék már most is hajlandó lenne bankot váltani, ha ezzel jobb minőségű szolgáltatásokra tehetne szert.
A kutatás szerint a bankoknak olyan összetett ajánlatot kell kidolgozniuk, ami megfelel az internetes generáció igényeinek, s például automatizált szaktanácsadással segíti őket pénzügyeik, hiteleik és kiadásaik kezelésében. Ehhez a bankoknak internetes platformon nyújtható, személyre szabott tanácsadási rendszert kell létrehozniuk, ki kell építeniük a video alapú ügyfélszolgálatot, s támogatniuk kell a pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó online közösségeket.
Kapcsolódó cikkek
- Betör a Facebook a bankokba
- Okostelefonos online bankolás vállalati ügyfeleknek
- Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra
- Folytatódik az internetes bankolás térnyerése
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- Bill Gates szegényekre szabott mobil banki szolgáltatásokat támogat
- IBM megoldás a biztonságos online bankoláshoz
- Az online bankok háromnegyede nem biztonságos
- A bankkártyáknál dinamikusan terjed a csiptechnológia
- Bankkártyákról mindenkinek - új online MNB kiadvány
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy licenc, korlátlan törlési lehetőség
A leselejtezni kívánt merevlemezek és SSD meghajtók jegyzőkönyvezett törlése minden vállalkozás számára jogszabályban előírt kötelezettség, a jegyzőkönyvet is készítő adattörlő szoftverek licencdíja azonban magas. Ezen változtathat a Toolstar magyarországi megjelenése.
Új verzióval jelentkezik a Siemens fejlesztői környezete
Erős tartalmi bővítéssel érkezik a piacra a TIA Portal legújabb, 20-as verziója. Az iparvállalatok által használt Siemens fejlesztői platform olyan képeségekkel segíti a mérnökök munkáját, mint a mesterséges intelligencia, az integrált tesztelés, valamint a felhőalapú képességek. Segítségével még hatékonyabbá válhat például az ipari vezérlők (PLC-k) és kijelzők (HMI-k) programozása.
Brüsszelig jutott a magyar diákok ötlete
Haladnak a megvalósítás felé a hazai orvosegyetemek és egészségipari vállalkozások által felkarolt hallgatói fejlesztési ötletek. A diákok projektjei több hazai és külföldi konferenciát megjártak, a legjobbak pedig már a saját vállalkozásukat készítik elő.
Az ABB továbbfejlesztett hajtása új életre kelti a NASA szélcsatornáját
Az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás részeként az ABB az Amerikai Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) számára korszerűsítette a változtatható sebességű hajtást (VSD), amivel legalább 10 évvel meghosszabbítja a hamptoni (Virginia állam) Langley Kutatóközpontban található National Transonic Facility (NTF) elnevezésű szélcsatorna élettartamát. A nagy magasságú és a hangsebességhez közeli repülési körülmények közötti szimulálására alkalmas szélcsatornát a repülőgépek teljesítményének és üzemanyag-fogyasztásának optimalizálására használják. Ezt a szélcsatornát használták korábban a Boeing 777-es, az űrsikló és gyorsítórakétájának tesztelésére is.
A kiberbiztonságról rendeztek konferenciát a Széchenyi István Egyetemen
A kibertámadások évről évre egyre nagyobb mértékű, dollármilliárdokban mérhető gazdasági károkat okoznak a világon, ezért a kiberbiztonság az állami szervezetek, a vállalatok, sőt a magánszemélyek számára is kulcsfontosságúvá vált. A téma aktuális kérdéseiről rendeztek szakmai-tudományos konferenciát a győri Széchenyi István Egyetem, ahol hazánkban elsőként indult el a terület jogi szakembereinek képzése.