A HP győzelmével zárul a Dell kontra HP felvásárlási csata
A két informatikai óriásvállalat augusztus közepén kezdett versengeni a szakmán kívül gyakorlatilag ismeretlen 3Par Inc.-ért. Az első ajánlatot a Dell tette, 1,15 milliárd dollárt fizetett volna a cégért. A csatát végül a HP nyerte, részvényenkénti 33 dolláros, nagyjából 2,4 milliárd dolláros ajánlatával, amellyel a Dell nem kíván versenyezni.
A 3Par részvényeivel a felvásárlási csata kezdetén 10 dolláron kereskedtek, és nem csupán a társaság ismertsége volt csekély; bevétele tavaly 194 millió dollár volt, ami eltörpül a HP-hez és a Dellhez képest is, nyereséget pedig nem ért el.
Az amerikai vállalat ennek ellenére ígéretes felvásárlási célpont, mert a várhatóan nagy bővülés előtt álló adattárolási piacon tevékenykedik. A piac főként azért vonzó, mert a vállalkozások és hatóságok, állami, nemzetközi intézmények és civil szervezetek napról-napra nagyobb tömegű adatot kezelnek, és azért is, mert terjed az úgynevezett felhő-számítástechnika (cloud computing). Ennek lényege, hogy a felhasználók olyan alkalmazásokkal és fájlokkal dolgoznak, amelyek nem a saját számítógépükön vannak, hanem távoli kiszolgálók adatközpontjaiban.
A verseny vesztese azzal vigasztalódhat, hogy a 3Par felvásárlásán szép összeget keres, hiszen a 3Par részvényeinek harmada éppen a Dell tulajdonában van.
A győztes HP a világ legnagyobb számítógép-gyártója, fő tevékenysége a Dellhez hasonlóan személyi számítógépek és notebookok gyártása. A 3Par 1999 óta működik, vállalati adatkezelés optimalizálására alkalmas élvonalbeli technológiai rendszereket gyárt. Berendezései és szolgáltatásai az EMC Corp. Adattároló rendszereket gyártó óriásvállalat, a japán Hitachi Ltd., valamint a HP és International Business Machines Corp. (IBM) termékeinek támasztanak versenyt.
Az utóbbi időben valóságos felvásárlási láz tört ki, egyebek között az informatikában. Az eddigi legnagyobb szabású ügyletet az Intel Corp. jelentette be; a mikroelektronikai alkatrészeket gyártó társaság augusztus közepén közölte, hogy 7,68 milliárd dollárért megvásárolja a vírusirtó programjairól ismert McAfee Inc.-t.
Kapcsolódó cikkek
- Első HP 27 hüvelykes minden egyben munkaállomás
- HP ENVY 14 Spectre Ultrabook törésálló üvegházban
- HP-bejelentések a CES előtt
- Biztonsági intelligencia megoldások a szabályszegések megfékezésére
- Új irányzatok és nyomtatócsaládok a HP-tól
- Nem változtat stratégiáján a romokban lévő HP
- A HP megtartja PC divízióját
- Új HP asztali számítógép többfunkciós teljesítménnyel
- Új AMD processzoros HP notebook-ok
- Szárnyalt az első negyedévben a Dell
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.