A HP győzelmével zárul a Dell kontra HP felvásárlási csata
A két informatikai óriásvállalat augusztus közepén kezdett versengeni a szakmán kívül gyakorlatilag ismeretlen 3Par Inc.-ért. Az első ajánlatot a Dell tette, 1,15 milliárd dollárt fizetett volna a cégért. A csatát végül a HP nyerte, részvényenkénti 33 dolláros, nagyjából 2,4 milliárd dolláros ajánlatával, amellyel a Dell nem kíván versenyezni.
A 3Par részvényeivel a felvásárlási csata kezdetén 10 dolláron kereskedtek, és nem csupán a társaság ismertsége volt csekély; bevétele tavaly 194 millió dollár volt, ami eltörpül a HP-hez és a Dellhez képest is, nyereséget pedig nem ért el.
Az amerikai vállalat ennek ellenére ígéretes felvásárlási célpont, mert a várhatóan nagy bővülés előtt álló adattárolási piacon tevékenykedik. A piac főként azért vonzó, mert a vállalkozások és hatóságok, állami, nemzetközi intézmények és civil szervezetek napról-napra nagyobb tömegű adatot kezelnek, és azért is, mert terjed az úgynevezett felhő-számítástechnika (cloud computing). Ennek lényege, hogy a felhasználók olyan alkalmazásokkal és fájlokkal dolgoznak, amelyek nem a saját számítógépükön vannak, hanem távoli kiszolgálók adatközpontjaiban.
A verseny vesztese azzal vigasztalódhat, hogy a 3Par felvásárlásán szép összeget keres, hiszen a 3Par részvényeinek harmada éppen a Dell tulajdonában van.
A győztes HP a világ legnagyobb számítógép-gyártója, fő tevékenysége a Dellhez hasonlóan személyi számítógépek és notebookok gyártása. A 3Par 1999 óta működik, vállalati adatkezelés optimalizálására alkalmas élvonalbeli technológiai rendszereket gyárt. Berendezései és szolgáltatásai az EMC Corp. Adattároló rendszereket gyártó óriásvállalat, a japán Hitachi Ltd., valamint a HP és International Business Machines Corp. (IBM) termékeinek támasztanak versenyt.
Az utóbbi időben valóságos felvásárlási láz tört ki, egyebek között az informatikában. Az eddigi legnagyobb szabású ügyletet az Intel Corp. jelentette be; a mikroelektronikai alkatrészeket gyártó társaság augusztus közepén közölte, hogy 7,68 milliárd dollárért megvásárolja a vírusirtó programjairól ismert McAfee Inc.-t.
Kapcsolódó cikkek
- Első HP 27 hüvelykes minden egyben munkaállomás
- HP ENVY 14 Spectre Ultrabook törésálló üvegházban
- HP-bejelentések a CES előtt
- Biztonsági intelligencia megoldások a szabályszegések megfékezésére
- Új irányzatok és nyomtatócsaládok a HP-tól
- Nem változtat stratégiáján a romokban lévő HP
- A HP megtartja PC divízióját
- Új HP asztali számítógép többfunkciós teljesítménnyel
- Új AMD processzoros HP notebook-ok
- Szárnyalt az első negyedévben a Dell
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tisza Párt: a jövő kihívásai
A Tisza Párt első kongresszusát 2025. február 15-én rendezték meg "Vissza Európába" címmel a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban. Az esemény célja a párt tevékenységének és jövőbeli terveinek bemutatása volt, amely során - kerekasztal-beszélgetések és plenáris előadások illetve workshopok keretében szó esett a műszaki-, technológiai kihívásookról is.
Új megoldás az akkumulátorgyártás minőségellenőrzésére
A Schneider Electric és a Liminal Insights együttműködése lehetővé teszi az akkumulátorgyártók számára, hogy csökkentsék a selejt mennyiségét és növeljék a gyártási hatékonyságot. A tesztek alapján már egy százalékos selejtcsökkentés is évente akár 10 millió dolláros megtakarítást eredményezhet.
A FoxPost alapítói befejezték küldetésüket
A FoxPost alapítói, Bengyel Ádám vezérigazgató és Lányfalvi Péter kereskedelmi igazgató lemondtak pozíciójukról. Döntésüket azzal indokolták, hogy elérték kitűzött céljaikat, és sikerült megtalálniuk a vállalat irányítására alkalmas utódot. Úgy érzik, küldetésük befejeződött, és elégedetten távoznak.
Valentin nap: ma másképp vallunk szerelmet, mint sok éve
A Valentin-nap, vagyis február 14-e, a szerelmesek ünnepe, ám mivel ilyenkor megnő az üzenetküldési kedv, az infokommunikációs szektor számára is kiemelkedő nap. De persze ez sem ismétlődik évről évre ugyanúgy, az elmúlt években jelentős változások figyelhetők meg az üzenetküldési szokásokban és a technológia használatában ezen a napon.
A hazai e-kereskedelmi piac kihívásai és lehetőségei 2024-ben
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, melyből 17%-ot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10%-ot tudott emelkedni.