Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
A lap megfogalmazása szerint a két vállalat versenyképességének javítását szem előtt tartva jutott arra, hogy egyesítik fejlesztési és gyártási kapacitásaikat, valamint beszerzési csatornáikat és így veszik fel a versenyt a személyi számítógépek világpiacán vezető Hewlett-Packard amerikai gyártóval.
A NEC 2009-ben 19 százalékos piaci részesedést tudhatott magának Japánban, míg globális piaci részesedése egy százalék alatti. A Lenovo a kínai piac 27 százalékát uralja és a Nikkei adatai szerint a világpiacon nyolc százalékos részesedéssel rendelkezik, ezzel sorban a negyedik a Hewlett-Packard, az amerikai Dell és a tajvani Acer mögött.
A NEC szóvivője a Nikkei beszámolójával kapcsolatban közölte, hogy nem történt ilyen értelmű megállapodás a Lenovo-val és a lap értesülései nem vállalati körökből származnak. A Lenovo szóvivője elzárkózott az értesülés kommentálásától, mindössze annyi megjegyzést fűzött hozzá, hogy a Lenovo folyamatosan keresi a piaci részesedésének növelését lehetővé tévő lehetőségeket. Elemzők jó lehetőséget látnak az egyesülésben mindkét vállalat piaci szerepének megerősítésére.
Kapcsolódó cikkek
- Felülmúlták a várakozásokat a Lenovo harmadik negyedévi eredményei - lemondott az elnök
- A Lenovo elektronikai nagykereskedőt vesz
- Lekörözte a nyugati versenytársakat a legnagyobb kínai számítógépgyártó
- Közös vállalatot alapított a Lenovo és a NEC
- Táblagépek és okostelefonok fejlesztésére alakít részleget a Lenovo
- Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon
- Új üzemet avatott a Flextronics Sárváron
- Visszavásárolja mobil-üzletágát a Lenovo
- Veszteséggel zárta üzleti évét a Lenovo
- Egyesül a NEC Electronics és Renesas félvezető áramkör gyártó
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.