Ne kövess! - Az Adverticum AdServere támogatja a „Do Not Track” funkciót
A Stanfordi Egyetem kutatói és a Mozilla fejlesztői által indítványozott - a Mozilla Firefox-on kívül már más böngészőkben is elérhető "Do Not Track" (azaz "Ne kövess") - funkció lehetővé teszi az internetezők számára, hogy letiltsák az internetezési szokásaikkal kapcsolatos információk gyűjtését. Az Adverticum AdServere Magyarországon az elsők között támogatja ezt az ajánlást.
Anonimizált viselkedési adatokat többek között adszerverek, érdeklődés- vagy viselkedés alapú targetálást végző alkalmazások és ajánlórendszerek használnak. A felhasználók ezeket a szolgáltatásokat eddig is letilthatták különböző (főként cookie alapú) opt-out megoldások segítségével, ugyanakkor a Do Not Track HTTP fejléc az opt-out általánosabb, böngésző oldalon beállítható funkciója, és ez csak az információgyűjtést akadályozza meg, a hirdetéseket nem blokkolja. Ha a felhasználó beállította a böngészőjében, hogy nem szeretné, hogy kövessék, akkor a böngésző Do Not Track fejlécet küld azoknak a weboldalaknak, webes alkalmazásoknak, amikkel kommunikál, vagyis egyértelműen jelzi a weboldal vagy alkalmazás felé, hogy a felhasználó döntése alapján a viselkedési információit nem használhatja fel. Fontos látni azonban, hogy a funkció csak akkor működik, ha a weboldalak és alkalmazások figyelembe veszik azt, hogy Do Not Track fejléc érkezése esetén nem ildomos követniük a felhasználóikat.
„Nagyon fontosnak tartjuk azt, hogy a felhasználók saját maguk dönthessenek arról, hogy engedélyezik-e a viselkedés/érdeklődés alapján targetált hirdetéseket a böngészőjükben. A böngésző oldalon beállítható Do Not Track funkció támogatása azért is lett aktuális nálunk, mert az Adverticum média oldali ügyfelei egyre nyitottabbak a felhasználói viselkedés/érdeklődés alapján targetált hirdetési megoldásokra. Az általunk eddig is támogatott cookie alapú opt-out megoldással szemben a böngésző oldali opt-out kényelmesebb a felhasználó számára, ugyanakkor mivel annak is megvannak a maga előnyei, ha valaki nem él az opt-out opciókkal (olyan hirdetéseket kap, amik valóban érdeklik, de nem látja ugyanazt az „idegesítő” hirdetést többször), nem valószínű, hogy a felhasználók hirtelen tömegesen élnek majd az új lehetőséggel” - nyilatkozta Balatoni Emese, az Adverticum Zrt. ügyfélkapcsolati igazgatója.
Az amerikai AP hírügynökség a Mozilla ajánlás megszületésével szinte egy időben, 2011 tavaszán elkezdte támogatni a Do Not Track funkciót mintegy 800 híroldalon. Az Adverticum 2011 augusztusától támogatja a funkciót.
Kapcsolódó cikkek
- Adverticum AdServerre váltott a CEMP Sales House
- Adverticum AdServer 2.0 - Megújult külső után, gazdagabb funkcionalitás
- Új arculat, új szolgáltatások az Adverticumnál
- Különleges termékek és egy napig tartó akciók az első hazai Internetes Vásárlás Napján
- Találd meg a húsvéti tojást a hirdetés-kiszolgálóban!
- Live preview banner-teszt; avagy hirdetés csak Neked, csak itt, csak most
- Havi 20 milliárd display-hirdetés
- Iphone-cookie, avagy hétezer forintos ehető iPhone
- Kérdőre vonják az Adobe-ot a Flash cookie-k miatt
- Belátunk a számok mögé!
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az egészség a csuklónkon múlik? – Európa okosóra-használati trendjei
Az okosórák használata jelentős hatással lehet arra, mennyire figyelünk oda az egészségünkre – derül ki egy friss kutatásból, amelyet az Ipsos végzett a Huawei megbízásából. Az európai válaszadók több mint 80%-a számolt be pozitív életmódbeli változásokról, például rendszeresebb mozgásról és jobb alvási szokásokról, miután elkezdtek okosórát viselni. Ez is azt mutatja, hogy egyre többen fordulnak tudatosabban egészségük felé.
A Siemens és a Microsoft új szintre emeli az épületautomatizálást
A Microsoft és a Siemens új együttműködése megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a nagyobb létesítmények – például kereskedelmi épületek, adatközpontok vagy egyetemi kampuszok – IoT-alapú működtetését. A partnerség lehetővé teszi a Siemens Building X digitális épületfelügyeleti platformja és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatás közötti zökkenőmentes együttműködést.
Egyre több magyar háztartás választ csomagban távközlési szolgáltatásokat
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatása szerint egyre több háztartás dönt úgy, hogy televíziót és internetet is tartalmazó távközlési szolgáltatáscsomagra fizet elő. Az elmúlt évek piaci folyamatait bemutató tanulmány rámutat: a vezetékes szolgáltatások fokozatosan a mobilszolgáltatókhoz kerülnek át, vagyis egyre gyakoribb, hogy az ügyfelek mobil- és otthoni szolgáltatásaikat egyazon szolgáltatónál veszik igénybe.
A drónháború visszavág: ukrán hackerek bénították meg az orosz drónvezérlő rendszert
Egy app, ami megmondja az igazat a mobilodról
A használt mobiltelefonok piaca soha nem látott ütemben bővül. Egyre többen adják tovább régi készülékeiket, míg mások kedvezőbb áron jutnak hozzá modernebb modellekhez. A költséghatékonyság és a fenntarthatóság sokakat arra ösztönöz, hogy a másodkézből származó készülékeket részesítsék előnyben. Ugyanakkor a használt telefonok világa gyakran rejthet kellemetlen meglepetéseket: rejtett hibákat, adatvédelmi kockázatokat vagy akár zárolt készülékeket – amelyekről sokszor csak a vásárlás után derül ki az igazság.