Ne kövess! - Az Adverticum AdServere támogatja a „Do Not Track” funkciót
A Stanfordi Egyetem kutatói és a Mozilla fejlesztői által indítványozott - a Mozilla Firefox-on kívül már más böngészőkben is elérhető "Do Not Track" (azaz "Ne kövess") - funkció lehetővé teszi az internetezők számára, hogy letiltsák az internetezési szokásaikkal kapcsolatos információk gyűjtését. Az Adverticum AdServere Magyarországon az elsők között támogatja ezt az ajánlást.
Anonimizált viselkedési adatokat többek között adszerverek, érdeklődés- vagy viselkedés alapú targetálást végző alkalmazások és ajánlórendszerek használnak. A felhasználók ezeket a szolgáltatásokat eddig is letilthatták különböző (főként cookie alapú) opt-out megoldások segítségével, ugyanakkor a Do Not Track HTTP fejléc az opt-out általánosabb, böngésző oldalon beállítható funkciója, és ez csak az információgyűjtést akadályozza meg, a hirdetéseket nem blokkolja. Ha a felhasználó beállította a böngészőjében, hogy nem szeretné, hogy kövessék, akkor a böngésző Do Not Track fejlécet küld azoknak a weboldalaknak, webes alkalmazásoknak, amikkel kommunikál, vagyis egyértelműen jelzi a weboldal vagy alkalmazás felé, hogy a felhasználó döntése alapján a viselkedési információit nem használhatja fel. Fontos látni azonban, hogy a funkció csak akkor működik, ha a weboldalak és alkalmazások figyelembe veszik azt, hogy Do Not Track fejléc érkezése esetén nem ildomos követniük a felhasználóikat.
„Nagyon fontosnak tartjuk azt, hogy a felhasználók saját maguk dönthessenek arról, hogy engedélyezik-e a viselkedés/érdeklődés alapján targetált hirdetéseket a böngészőjükben. A böngésző oldalon beállítható Do Not Track funkció támogatása azért is lett aktuális nálunk, mert az Adverticum média oldali ügyfelei egyre nyitottabbak a felhasználói viselkedés/érdeklődés alapján targetált hirdetési megoldásokra. Az általunk eddig is támogatott cookie alapú opt-out megoldással szemben a böngésző oldali opt-out kényelmesebb a felhasználó számára, ugyanakkor mivel annak is megvannak a maga előnyei, ha valaki nem él az opt-out opciókkal (olyan hirdetéseket kap, amik valóban érdeklik, de nem látja ugyanazt az „idegesítő” hirdetést többször), nem valószínű, hogy a felhasználók hirtelen tömegesen élnek majd az új lehetőséggel” - nyilatkozta Balatoni Emese, az Adverticum Zrt. ügyfélkapcsolati igazgatója.
Az amerikai AP hírügynökség a Mozilla ajánlás megszületésével szinte egy időben, 2011 tavaszán elkezdte támogatni a Do Not Track funkciót mintegy 800 híroldalon. Az Adverticum 2011 augusztusától támogatja a funkciót.
Kapcsolódó cikkek
- Adverticum AdServerre váltott a CEMP Sales House
- Adverticum AdServer 2.0 - Megújult külső után, gazdagabb funkcionalitás
- Új arculat, új szolgáltatások az Adverticumnál
- Különleges termékek és egy napig tartó akciók az első hazai Internetes Vásárlás Napján
- Találd meg a húsvéti tojást a hirdetés-kiszolgálóban!
- Live preview banner-teszt; avagy hirdetés csak Neked, csak itt, csak most
- Havi 20 milliárd display-hirdetés
- Iphone-cookie, avagy hétezer forintos ehető iPhone
- Kérdőre vonják az Adobe-ot a Flash cookie-k miatt
- Belátunk a számok mögé!
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sport, játék, film – A Vision AI minden élményt tökéletesít
A Samsung legújabb, 2025-ös audiovizuális termékcsaládja már elérhető hazánkban. A bevezetést egy különleges eseménnyel, a „The Home of Vision” rendezvénnyel ünnepelte a vállalat, ahol látványosan mutatták be a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazását a filmnézés, a játék és a sport világában.
Az AOC hatodik éve vezeti a globális gaming monitor piacot
Az AOC, a kijelzőtechnológia egyik meghatározó szereplője, 2024-ben is kiváló teljesítményt nyújtott, és megőrizte vezető helyét a gaming monitorok globális piacán. Az IDC Worldwide Quarterly Gaming Tracker 2024 negyedik negyedéves jelentése alapján az AOC/AGON by AOC immár 2019 óta minden évben a világ első számú márkája a legalább 100 Hz-es képfrissítéssel rendelkező gaming monitorok kategóriájában.
Növekszik a home office lehetőséget kínáló állások száma Magyarországon
Bár tavaly sok munkavállaló arra számított, hogy szigorodnak a home office szabályai munkahelyükön, a meghirdetett állások adatai ezt nem támasztják alá. Sőt, a Profession.hu legfrissebb elemzése szerint 2023 májusa óta 7 százalékkal nőtt azoknak az állásoknak a száma, amelyek valamilyen formában lehetővé teszik az otthoni munkavégzést az azt megelőző évhez képest.
Robotok, AI és hidrogénmeghajtás – Az ipar jövője a HUNGEXPO-n mutatkozott be
Lezárult a régió egyik legnagyobb ipari eseménye, az IPAR NAPJAI nemzetközi szakkiállítás és annak társrendezvénye, az AUTOMOTIVE HUNGARY járműipari beszállítói expo. A HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban megrendezett eseményen 15 ország több mint 300 kiállítója vett részt, és mintegy 11 ezer szakmai látogatót vonzott.
Kik uralták a rádiós toplistákat 2024-ben?
A magyarországi rádióállomások 2024-ben összesen több mint 102 évnyi műsort sugároztak, ennek 51 százalékát zene, 42 százalékát pedig különféle műsorszámok tették ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatásából. Az elemzés 144 rádiócsatorna önbevalláson alapuló műsortükrét vizsgálta, különös tekintettel a műsorszerkesztési szokásokra és a lejátszott zenék sokszínűségére.