Nő az internetes vásárlási kedv Magyarországon

MTI Sajtóadatbank, 2000. június 5. 09:13
A Carnation Research legújabb kutatása szerint ez elkövetkező fél évben minden második aktív magyar internetező tervez a világhálón keresztül történő vásárlást.
A Carnation Research májusi, a hazai internetezők elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos attitűdjét és aktivitását vizsgáló kutatása alapján kimutatható, hogy interneten keresztül az aktív internetezők eddig leggyakrabban CD-ket, DVD-ket, videó- és magnókazettákat, valamint könyveket vásároltak. Egy-egy vásárláskor a vevők átlagosan 10 ezer forint alatti összeget költenek, igaz, a nagyobb kereskedőknél ennél több, jellemzően 20-30 ezer forintot hagynak. Ez leginkább a számítástechnikai termékeket forgalmazó vállalkozások esetében igaz, de például az élelmiszerek értékesítésével foglalkozó GRoby-nál is 12-13 ezer forint körüli az átlagos vásárlási érték.

A különböző adatokat összegezve a Carnation Research végül is azt állapította meg, hogy egy vásárló átlagosan 10 ezer forintot költ egy-egy alkalommal. A Carnation Research definíciója szerint az aktív internetező 15-59 éves korú, s rendszeresen, azaz hetente legalább egyszer csatlakozik a világhálóhoz. A kutatóintézet szerint Magyarországon jelenleg 713 ezren tartoznak ebbe a kategóriába.

A Carnation Research által feltette kérdésekre adott válaszokból az is kiderült, hogy azok, aki már vásároltak interneten keresztül, kétszer nagyobb valószínűséggel teszik meg ugyanezt a következő 6 hónapban, mint azok, akik még nem próbálták ki ezt a lehetőséget.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01