Minden harmadik szlovák használ internetes banki szolgáltatásokat
Öt év alatt csaknem háromszorosára nőt az internetes banki szolgáltatásokat igénybe vevő banki ügyfelek száma Szlovákiában. Felmérések szerint jelenleg minden harmadik - 16 és 74 év közötti szlovákiai használja az internet banking szolgáltatást.
Banki szakértők szerint ennek ellenére komoly változásokon ment át a szlovák piac. Az elemzők úgy vélik, ennek fő okai az internetes platformú szolgáltatások népszerűsítése és az internetkapcsolattal rendelkező háztartások számának emelkedése. Szlovákiában öt évvel ezelőtt még csak a háztartások egynegyede rendelkezett internet hozzáféréssel, mára ez az arány 70 százalék közelébe emelkedett.
Ez utóbbi következménye vélhetően az is, hogy manapság más időpontokban veszik igénybe az internet banking szolgáltatásokat az ügyfelek mint néhány évvel ezelőtt. Az utolsó negyedév statisztikái azt mutatják, hogy a leggyakrabban reggel hét és kilenc illetve este hat és kilenc között használják az ügyfelek az internet banking szolgáltatást, szemben az öt évvel ezelőtti adatokkal, amikor a legtöbben napközben, tehát feltételezhetően munkahelyükről jelentkeztek fel a bankok online felületeire.
Banki kimutatások szerint nemcsak az internet banking felhasználóinak száma növekedett, hanem az online környezetben végzett tranzakciók száma is. Jelenleg az internet banking szolgáltatást igénybevevők átlagban 10 és 15 perc közötti időt töltenek az online környezetben és egy tranzakció során átlagban 119 eurót költenek el. Elemzők az elkövetkezendő években az internetes alapú banki szolgáltatások felhasználói számának hasonló ütemű növekedését feltételezik.
Kapcsolódó cikkek
- TaPassz: Újabb érintés nélküli fizetőeszköz a TakarékPontnál
- Betör a Facebook a bankokba
- Okostelefonos online bankolás vállalati ügyfeleknek
- Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra
- Folytatódik az internetes bankolás térnyerése
- Megváltoztatja a banki szokásokat az internet-generáció
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- Bill Gates szegényekre szabott mobil banki szolgáltatásokat támogat
- IBM megoldás a biztonságos online bankoláshoz
- Az online bankok háromnegyede nem biztonságos
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.