Online mezőgazdasági piactér indult

forrás Prim Online, 2012. június 28. 06:07

A magyar mezőgazdaság is megérett arra, hogy a gazdák és a felvásárlók az interneten kereskedjenek egymással – mutat rá a Magro.hu online piactér megnyitását megelőző piackutatás. Ezzel csökken, de akár középtávon meg is szűnhet az adásvételkor hagyományosnak tekinthető egymás szemébe néző, majd egymás tenyerébe csapó mitikus paraszti világ. Az internet lehetőséget ad a gazdáknak, hogy több vevőt ismerjenek meg és jobb áron adják el terményüket, haszonállatukat, a felvásárlók pedig jobb áron és jobb minőségben kapjanak terményeket. 

A Magro.hu online mezőgazdasági piactér néhány hete indult, szinte minden mezőgazdasági termény és haszonállat értékesíthető rajta. Összeköti a termelőket és a felvásárlókat és nagyobb árbevételhez juttatja őket. Különlegessége, hogy automatizálja az adásvételi folyamatokat, azaz az eladók és a vevők csak feltöltik ajánlataikat és a piactér mindent intéz számukra. Jelenleg nincs a magyar piacon a Magro-hoz hasonló, a kereskedést automatizált folyamatokkal támogató piactér.

A Magro.hu egy speciálisan a mezőgazdaságra tervezett online piactér. Főként gabonafélék, szántóföldi- és takarmánynövények, valamint állatok kereskedelmét segíti, de egyéb mezőgazdasági termékek (pl. zöldségek, gyümölcsök) adásvételét is támogatja.
 
A piactér megnyitását bő 1 éves tervezőmunka előzte meg. A cég először egy országos reprezentatív kutatást végzett több száz termelő és felvásárló körében, majd ennek eredményei alapján indult el a piactér felépítése.
 
 „A Magro.hu azzal a trenddel megy szembe, hogy a mezőgazdasági kereskedés egysíkúan, sokszor átláthatatlanul működik, az emberek nem jutnak elég információhoz, ezért gyakran rossz döntéseket hoznak” – mondta Bóné Tímea, a Magro.hu piactér tulajdonosa. „A piactéren csak ellenőrzött cégek, egyéni vállalkozók és őstermelők szerepelhetnek, akik az adásvétel után kötelezően értékelik egymást, s mi ebből egy ún. bizalmi indexet számolunk. Ez az eszköz hozzájárul majd a mezőgazdaságban hagyományosan alacsony bizalom megerősödéséhez.”
 
A Magro.hu online megközelítésben szemléli a mezőgazdasági értékesítést, és hozzáférést ad a magyar gazdáknak és felvásárlóknak egy non-stop működő piachoz. A termelők így akkor érhetik el a vevőket, amikor az nekik leginkább megfelel és folyamatosan értesülhetnek a terményükre és haszonállataikra érkező ajánlatokról e-mailen, sms-ben és szöveges rendszerüzeneten keresztül.
 
Tehát, függetlenül attól, hogy közvetlenül a termőföldről, vagy raktáron keresztül értékesít a termelő az adott időszakban, az oldalon keresztül sokkal több vevőt tud elérni, mint hagyományos módon, valamint megtalálja a lehető legjobb árat terményéért.
 
A 4 héttel ezelőtt elindult piactér már elérte a napi 300 látogatót, 410 regisztrált tagja van (eladó és vevő), és jelenleg összesen 96 eladási és vételi ajánlat található rajta. Az oldal nem szezonálisan működik, minden évszakban lesznek üzletkötések rajta keresztül, a közelgő aratás, pedig, várhatóan még inkább megnöveli majd az érdekelődést a piactér iránt.
 
Jelenleg kb. 200 fajta termény és állatfajta tölthető fel összesen 11 kategóriában, de folyamatosan bővül a terménylista az igényeknek megfelelően.
Kulcsszavak: e-commerce mezőgazdaság

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI Act megfelelőség – A vélt versenyelőnyből súlyos bírság lehet, ha nem tartjuk be a szabályokat

Az AI-technológiák jelentős előnyöket kínálnak a vállalatok számára, ugyanakkor helytelen használatuk súlyos következményekkel is járhat. Az Európai Unió mesterséges intelligencia rendelete alapján 2025. február 2-tól akár 35 millió eurós vagy az éves globális árbevételük 7 százalékának megfelelő bírságot jelenthet a tiltott AI-tevékenységet végző vállalatok számára. A szabályozásnak való megfelelés védelmet nyújt a bírságokkal és reputációs károkkal szemben.

2025. január 25. 13:51

K&H gyorshívás: havi 24 ezer hívást indítanak az ügyfelek a bank appján keresztül, már több mint 7 éve

A K&H ügyfelei havonta több mint 24 ezer hívást kezdeményeznek a bank mobilalkalmazásán keresztül. A pénzintézet ügyfelei 2018 szeptembere óta élhetnek ezzel a biztonságos ügyintézési lehetőséggel, amelynek során az ügyfélszolgálattal való beszélgetéshez semmilyen azonosító sem szükséges.

2025. január 25. 12:06

Szigor vagy rugalmasság: mi kell a sikeres digitalizációhoz?

Rövid távon a feladatfókuszú vezetés, hosszú távon a kapcsolatorientáltság növelheti a digitalizációban fejlődni kívánó szervezetek üzleti teljesítményét – állapítja meg a Budapesti Corvinus Egyetem kutatócsoportjának friss tanulmánya. 

2025. január 25. 10:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben

2025. január 23. 19:26

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54