Európai felmérés az e-kereskedelemről

MTI Sajtóadatbank, 2000. július 4. 18:39
Az európai kisvállalkozások többsége szerint az internet egyenlő esélyeket teremt számukra az üzleti szférában, magyarországi társaik azonban pesszimistábbak - derül ki a Nextra, pán-európai internetszolgáltató felméréséből.
A kis- és középvállalatokat kiszolgáló Nextra munkatársai 825 vállalatot kerestek meg Európa-szerte a felmérés elkészítéséhez. Míg a megkérdezett európai vállalatok 68 százaléka érzi úgy, hogy az internet révén lehetőségük nyílik egyenlő esélyekkel versenybe szállni a világfaluban, addig a magyar cégeknek csupán 47 százaléka volt ezen az állásponton.

Másként vélekednek a magyar kisvállalatok az elektronikus kereskedelem kihasználására irányuló kormányzati segítségről is. Magyarországon a megkérdezett vállalatok 68 százaléka szerint a kormányzat feladata, hogy ilyen szempontból segítse a cégeket, miközben az európai vállalkozások körében mindössze 44 százalék volt az ezt az álláspontot vallók aránya.

A megkérdezett magyar vállalatoknak alig 12 százaléka véli, hogy az ország megelőzi a többi európai országot az elektronikus kereskedelem bevezetésében, míg ez a fajta vélekedés egész Európában általánosnak mondható. A magyar vállalatok 37 százaléka szerint az elektronikus kereskedelem terén Európában Németország jár az élen, utána következik az Egyesült Királyság, majd Svájc.

Az európai vállalatok szerint 2005-ig egyre többen férünk majd hozzá az információkhoz az interneten keresztül, miközben úton vagyunk. A megkérdezett vállalatok több mint egyharmadánál (36%) úgy vélték, hogy 2005-re leggyakrabban a különböző pénzügyi szolgáltatásokat - például részvénykereskedelem - veszik majd igénybe az m-kereskedelemben. A megkérdezett magyar vállalatoknak ugyanakkor 49 százaléka vélte úgy, hogy 2005-re leginkább pénzügyi szolgáltatásokat vesznek igénybe az emberek a mobilinternetes szolgáltatásokon keresztül.

A válaszolók 23 százaléka szerint a legkeresettebb termékek az üzletek közötti alkalmazások lesznek, 14 százalék az utazással (pl. vonatjegyvásárlás), másik 14 százalék pedig a kikapcsolódással (pl. mozijegyrendelés) kapcsolatos termékeket választotta.

A megfigyelt nagy területi különbségek arra engednek következtetni, hogy az m-kereskedelemhez való hozzáállásban Európa-szerte jelentős eltérések vannak - állapítják meg a felmérés készítői.

A magyar vállalatok 16 százaléka állítja, hogy naponta frissíti honlapját. A megkérdezett cégek egynegyede még mindig nem rendelkezik honlappal, ami nagyon közel van az európai átlaghoz. A magyar vállalatok 89 százaléka szerint össze kell hangolni az európai adótörvényeket, hogy elősegítsék a határokon átívelő elektronikus kereskedelem térhódítását. Ebben a kérdésben volt talán a legnagyobb az egyetértés a különböző országok vállalkozásai között - állapítja meg a Nextra felmérésében.

Kulcsszavak: e-commerce trend kutatás

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01