fogyasztóvédelem kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: fogyasztóvédelem
Sötét mintázatok: jogszerű marketing vagy csapda a fogyasztóknak?
Az elmúlt években az európai fogyasztóvédelmi és adatvédelmi politika fókuszába kerültek az ún. sötét mintázatok. Ezek olyan gyakorlatok, melyek nem kívánt döntések meghozatalára, például vásárlásra, vagy adatkezelési hozzájárulás megadására) késztethetik a fogyasztókat. A CERHA HEMPEL szakértői bemutatják ezeket a jogszerűtlen gyakorlatokat, az ezzel foglalkozó legfrissebb tanulmányokat, és azt hogyan kerülhetőek el a súlyos GVH bírságok.
Frissültek a fogyasztóvédelmi Irányelvekkel kapcsolatos bizottsági iránymutatások
Az Európai Bizottság új közleménye bár számos kérdést tisztáz, jelentős kihívás elé tudja állítani akár a marketing szakembereket, akár az influenszereket, de még a játékfejlesztőket is. Mik azok a „sötét mintázatok”, mit jelent a vásárló megszégyenítése vagy miért minősülhet agresszív kereskedelmi gyakorlatnak egy influenszer-hirdetés? A CERHA HEMPEL Dezső és Társai Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi szakértői ismertetik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmáról szóló Irányelvéhez a Bizottság által kiadott új Közlemény egyes részeit.
Itt lesznek fogyasztóvédelmi ellenőrzések 2022-ben
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) honlapján már publikálta a 2022-es évre kiadott fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzési és vizsgálati programját, az ún. egységes vizsgálati programot („EVP”). Idén a fogyasztóvédelmi hatóságok részéről a tavalyinál is nagyobb lendületre, és kettővel több – pontosan ötven - témavizsgálatra számíthatnak a vállalkozások. Hogy hol számíthatunk ellenőrzésekre, azt dr. Nagy Andrea Magdolna, a CERHA HEMPEL Dezső és Társai Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi praxisának vezetője fogalja össze.
Ételkiszállítók oldalait vizsgálta a GVH
Az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett ételszállítás iránti kereslet okán a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az ételrendelésre és házhozszállításra szakosodott oldalak kapcsán elemezte, hogy miként kezelik a vásárlói értékeléseket. A GVH megállapításainak és javaslatainak megértését a CERHA HEMPEL Dezső és Társai Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi és versenyjogi szakértői igyekeznek segíteni.
Mit ellenőriznek 2021-ben a fogyasztóvédelmi hatóságok?
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) Fogyasztói Portálján megtalálható „Az Innovációs és Technológiai Miniszérium 2021. évi Fogyasztóvédelmi Hatósági Ellenőrzési és Vizsgálati Programja” című dokumentum, mely lényegében egy impozáns, 48 pontos program-lista, amiből megtudható, pontosan mely iparágakat, termékeket és milyen témakörben ellenőriz idén a fogyasztóvédelmi hatóság.
Influenszerek, gyermekreklámok
A digitalizáció a fogyasztók vásárlási és tartalomfogyasztási szokásaira is hatással van, amelynek kezelésére a Gazdasági Versenyhivatal digitális fogyasztóvédelmi stratégiát alakított ki. A cél elsősorban az edukáció és a jogkövető magatartásra való ösztönzés. Az influenszerektől a gyermekreklámokig számos érdekes, új üggyel foglalkozik mostanában a GVH.
Erősödő fogyasztóvédelem a digitális piacokon
A digitális piacokon megjelenő új üzleti modellek korábban nem ismert és egyre összetettebb problémákat vetnek fel, amire a Gazdasági Versenyhivatal is reagál, ahogyan azt a szervezet digitális fogyasztóvédelmi stratégiája is mutatja. Az eddigi tapasztalatok alapján a szolgáltató vállalkozásoknak különösen körültekintően kell eljárniuk ügyfélkezelési gyakorlatuk és kommunikációjuk kialakításakor.
Fogyasztóvédelmi tanácsok online vásárláshoz
A kormány célja, hogy a családok biztonságosan vásárolhassanak az interneten is, ezért 2017-ben a fogyasztóvédelmi ellenőrzések középpontjában a netes kereskedelem áll. A következő hetekben ugrásszerűen emelkedik az online vásárlások száma, amelyek során feltétlenül érdemes figyelembe venni a fogyasztóvédelmi hatóság, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) internet laboratóriuma és az Európai Fogyasztói Központ tapasztalatait és próbavásárlásainak tanulságait.
Látványos eredményt hoztak az e-kereskedelemben végzett fogyasztóvédelmi ellenőrzések
54 százalékról 14 százalékra esett vissza a fogyasztóvédelmi jogsértést ismételten elkövető webáruházak aránya 2017-ben. A jelentős javulás az elektronikus kereskedelem fogyasztóvédelmi ellenőrzéseit szigorító, 2016 decemberében az Országgyűlés által elfogadott törvénymódosításnak köszönhető.
Először nyerte el külhoni magyar iskola a ”Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet
Egyre ismertebb és sikeresebb a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” elismerése, amelyet első alkalommal vehet át határon túlról pályázó iskola, a vajdasági Közgazdasági és Kereskedelmi Iskola.
Nagy igény van a fogyasztóvédők segítségére
A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársai, a tavalyi évben közel kétezer fogyasztónak segítettek fogyasztóvédelmi és versenyjogi problémája megoldásában.
Most vásárol karácsonyra? Ellenőrizze, meddig viheti vissza!
A mai napon kapcsol teljes sebességbe az adventi bevásárlási láz. Főként az időszak elején megvásárolt termékek esetében okozhat gondot, hogy az ajándékba vásárolt termékeket karácsony után esetleg már nem vihetik vissza.
Elindult a fogyasztói panaszok elektronikus kezelési platformja
"A gyakorlatban is elindult a fogyasztói panaszok hatékony, elektronikus kezelésére létrehozott online vitarendezési platform (OVR). „Az Európai Bizottság által működtetett online platform a mindennapos üzleti gyakorlat szempontjából is hozott lényeges jogi változásokat” – tájékoztat Torsten Braner, a Taylor Wessing e|n|w|c ügyvédi iroda jogásza.
Fogyasztóvédelmi mobilalkalmazással segítik a külföldre utazókat
Fogyasztóvédelmi mobilalkalmazással segítik a külföldre utazókat: a 25 nyelven elérhető ECC-Net: Travel a külföldön előforduló fogyasztóvédelmi problémák megoldásában segít - mondta az M1 aktuális csatorna péntek reggeli műsorában a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Európai Fogyasztói Központjának (EFK) vezetője.
Hogyan érvényesítsük a garanciát külfödön online vásárolt termék esetén?
Gyakran előfordul, hogy a külföldi nyaraláson vagy online vásárlással a külföldi vállalkozástól vett termék meghibásodik, minőségi kifogás lép fel. Sokan nem tudják, mi a teendő, kihez forduljanak ilyen esetekben.
Ha meghibásodik az interneten vett áru
Mi a teendő, ha online vásárlás, külföldi tartózkodás, nyaralás során a külföldi vállalkozástól megvásárolt termék meghibásodik, vagy utólag valamilyen probléma, minőségi kifogás merül fel?
Új szabályozással védik a mobilosokat a szolgáltatókkal szemben
Új szabályozás értelmében az előfizetőnek 14 napos próbaidő után lehetősége lesz elállni a szerződéstől, ha a szolgáltatás elérhetősége, megfelelő minősége nem biztosított. Ez kiterjed a mobiltelefon, mobilinternet és a televíziós szolgáltatásra is. A mobilszolgáltatókkal szerződő ügyfelek kiszolgáltatottságát akarja csökkenteni az NMHH az új rendeletével.
Hatósági szerződést kötött az NMHH és a UPC
Az előfizetői érdekek védelmében kötött hatósági szerződést az NMHH és a UPC. Ebben a UPC által önkéntesen vállalt kötelezettségek konkrét, jól alkalmazható jogvédelmet nyújtanak aö összes olyan előfizetőnek, akiknek szerződése a UPC által 2012 novemberében megküldött ajánlat alapján ráutaló magatartással újult meg. A megállapodás értelmében ezek a szerződések változatlanul érvényben maradnak, a szolgáltató ugyanakkor vállalta, hogy a kétoldalú szerződésmódosításokat a továbbiakban csak akkor tekinti elfogadottnak, ha azokat az előfizető kifejezett, tevőleges magatartással elfogadta.
Mobilalkalmazás segít eligazodni fogyasztóvédelmi kérdésekben külföldön
Az unió tagországaiban, Norvégiában és Izlandon egy új mobilalkalmazás segít eligazodni az európai fogyasztóvédelmi kérdésekben. Az ECC-Net: Travel applikációt az Európai Fogyasztói Központok Hálózata dolgozta ki.
Új okostelefonos alkalmazás a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól
A legfontosabb fogyasztóvédelmi ismereteket tartalmazó mobilalkalmazást készített a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) - tájékoztatta a szervezet az MTI-t.
Cikkgyűjtő
További híreink
December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Megvannak az idei év legjobb webshopjai
Ismét megrendezték az Év Webshopja Konferenciát és Versenyt, ahol a díjátadó gála mellett a szakma legjobbjai tartottak előadásokat a rekordszámú résztvevőnek. Az idei nyertesek között megtalálható nyomdai szolgáltatásokat kínáló, egyedi ajándékokat készítő, állategészségügyi és kozmetikai termékeket árusító webshop is.