koronavírus kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: koronavírus
Rövidesen visszaköltözhetnek az alkalmazottak a céges asztalukhoz
Néhány nappal ezelőtt még a koronavírus-járványtól volt hangos a média, ezt egy csapásra lesöpörte az asztalról az orosz-ukrán háború. A téma sajnálatos aktualitása mellett fontos szerepet játszik ebben a változásban az is, hogy a koronavírus miatti óvintézkedések egyre enyhébbek. Azok, akik az elmúlt hónapokat, éveket home office-ban töltötték, idén nyárra visszatérhetnek az irodákba, legalábbis ez a terv több nagyvállalatnál.
Ezek a világjárvány hosszútávú hatásai a fogyasztókra
A világon végigsöprő koronavírus járvány nagymértékben megváltoztatta a vásárlói szokásokat. Ennek következménye, hogy a Z* és a millenniumi generáció napjainkban egyre inkább hajlamos közvetlenül a márkáktól terméket rendelni. Azonban nem ez az egyetlen változás, ami a fogyasztói szokásokat illeti. A vásárlók ugyanis egyre inkább visszavágynak az üzletekbe, hogy ott bonyolítsák le a vásárlást. Mintegy 72 %-uk tervezi, hogy a járvány csillapodásával jelentős interakciója lesz a fizikai üzletekkel – emeli ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatása, a What Matters to the Consumer.
Holtfáradt HR-eseknek kellene a Covid-stresszes munkavállalókat motiválni
Új kihívásokat hozott a koronavírus-járvány a munkavállalói jóllétben. A nagyobb bizonytalanság növelte a stresszt, csökkentette a jóllétet. Különösen igaz ez a HR-esekre, akik úgy érzik, nekik maguknak is támogatásra lenne szükségük, egy friss kutatás eredménye szerint.
Ha beüt a vírus, így állhat készen egy iskola a digitális oktatásra
A szeptemberi iskolanyitással kapcsolatosan több szakember is arra figyelmeztet, hogy csak korlátozott ideig számíthatunk a teljes részvételi oktatásra. A járványhelyzet erősödésével a távoktatás valószínűsége is nő, amelyik intézmény nem készül fel időben a váltásra, nagy nehézségekkel nézhet szembe. Az International Data Corporation (IDC) felmérése alapján a nemzetközi oktatási intézmények is előre gondolkodnak már: a kutatásukban résztvevő iskolák a digitális oktatásra szánt költségvetésük egyharmadát már audiovizuális megoldásokra fordítják. Ne legyen kétségünk afelől, hogy ezek az újítások hazánkban is nagy szerepet kapnak majd.
Profin Zoom-olunk, de elég ez nekünk?
Milyen hatással van a rövid és hosszútávon otthonról végzett munka a szervezetek belső kommunikációjára? Ezt a kérdést vizsgálja egy új online kutatás, melyet 2021 májusában zártak. A vizsgált minta 602 olyan munkavállaló véleményét tartalmazza, akik home office-ban dolgoztak/dolgoznak a koronavírus járvány harmadik hulláma idején.
Új kollektivizmus – vállalati célkitűzések változása a COVID-19 világjárvány hatására
Az elmúlt 12 hónap alatt soha nem látott módon növekedett az üzleti és vállalati felelősségvállalás szerepe. A Grayling globális kommunikációs vállalat 500 nemzetközi vállalkozásvezető bevonásával készült friss kutatása alapján a cégek egyre inkább felismerik szélesebb társadalmi szerepüket. A nemzetközi trendek itthon is láthatóak, ezt a magyarországi vállalati jógyakorlatok is alátámasztják.
Az MTV dokumentumfilmmel segíti a járványhelyzet miatt lelki gondokkal küzdő fiatalokat
Különleges dokumentumfilmmel hívja fel a figyelmet a tinédzserek járványhelyzet okozta súlyos mentális gondjaira az MTV. A zenecsatornán itthon május 8-án, szombaton 15:05-től látható Each and Every Day című dokumentumfilmben olyan fiatalok szólalnak meg, akik bár lelkileg mélypontra kerültek, de segítséget kértek, és így képesek voltak kimászni a gödörből. Az alkotás célja, hogy a személyes történeteken keresztül a mentális egészségről szóló diskurzus, valamint a segítségkérés fontosságát hangsúlyozza. A téma kapcsán Balatoni József „Jocó bácsi” és a Kék Vonal szakértője is megosztotta a magyar tinédzserek jelen lelkiállapotával kapcsolatos tapasztalatait.
A járvány után kissé csökkenhet a távmunka szerepe
A koronavírus válság okozta pandémiás helyzet hatására a távmunka elkerülhetetlenül a mindennapok részévé vált. Annak érdekében, hogy teljesebb képet kapjunk a vállalatokra gyakorolt hatásokról, a GKI Zrt. egy 969 vállalatot tartalmazó felmérést végzett, amelynek nem része a multinacionális vállalatok köre. Azt vizsgáltuk, hogy milyen hatással van az irodapiacra, azon belül a vállalati irodaterületek megoszlására a pandémiás helyzet.
Nagy lesz a kommunikációs zaj az újranyitáskor
A koronavírus-járvány elleni védekezés miatt több mint egy éve élünk korlátozások között, ezért az intézkedések feloldásával költekezési lázra lehet számítani. A szolgáltatóiparban mindenki azon lesz, hogy visszacsalogassa a vendégeket, de mivel várhatóan hatalmas lesz a kommunikációs zaj, a hagyományos hirdetésekkel aligha lehet majd komoly sikert elérni. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy a vendéglátóhelyeknek most hatványozottan fontos fogyasztói szemmel gondolkozniuk, és érdemes lehet valamilyen humort, csavart, egyedi megoldást belevinni az újranyitási kampányba. Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani.
Elkészült a tömeg-lélegeztetőrendszer prototípusa az Óbudai Egyetemen
Teljesült az ARDS betegek hatékony gyógyításához szükséges tömeg-lélegeztetőrendszer fejlesztése az Óbudai Egyetemen. A berendezés lehetővé teszi egyszerre 5-10-20 vagy akár még több ember lélegeztetését is, valamint kórházi környezeten kívül, ad-hoc táborokban, csarnokokban üzemeltethető, kórházi infrastruktúra hiányában is védi az egészségügyi dolgozókat. A projekt megvalósítása sok súlyos állapotú koronavírusos fertőzött életének megmentését teheti lehetővé világszerte.
Vakcinagyűjtős játékkal segíthetjük az egészségügyi dolgozókat
A héten megjelent az első magyar fejlesztésű alkalmazás, melyben vakcinákat gyűjthetünk, miközben ki kell térnünk a koronavírus molekulák elől. Aki az adott hónapban a legtöbb vakcinát összegyűjti, 100 ezer forinttal segíti az egészségügyi dolgozókat.
Költekezési láz jöhet az újranyitással
A koronavírus-járvány harmadik hullámában a vendéglátóipar mellett a szolgáltatóipar is elesett, az embereknek így a kiránduláson kívül nem igazán maradt más lehetőségük a szabadidős tevékenységre. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese szerint mivel a magyaroknak hónapok óta nincs hol elkölteniük a pénzüket, a járvány végén mindenki egyszerre akarja majd bepótolni a kimaradt élményeket, és költekezni kezdenek majd. Mint mondta, a cégeknek már most el kell kezdeniük kommunikálni annak érdekében, hogy minél többen válasszák őket az ország újranyitásakor.
A siker titka a rendszerben való gondolkodás
Mindenkinek el kell döntenie, mit szeretne kihozni a vállalkozásából, az üzleti siker alapja ugyanis a rendszerben való gondolkodás - erről beszélt Egerszegi Krisztián, a MiniCRM cégvezetője az Üzlet & Utazás interjúban. A szakértő szerint nem szabad makacsul ragaszkodni a megszokott dolgokhoz, csak akkor lehetünk ugyanis sikeresek, ha jól tudunk alkalmazkodni. Az adásban arról is beszélt, mikor állhat vissza az irodai munka és egy évvel ezelőtt hogyan készültek fel arra az eshetőségre, hogy a bevételeik akár nullára is zuhanhatnak.
Mit hozott egy év vírushelyzet a vállalkozások működésében?
A hazai vállalkozások egy éve szembesültek azzal, hogy eddigi offline folyamataikat egyik napról a másikra digitális eszközökkel kell megreformálniuk. A Telenor jelentős tapasztalattal indult ezen a téren, de a sikeres működés fenntartásához így is számos új online megoldás bevezetésére, közös gondolkodásra és a vállalkozások hatékony támogatására volt szükség. Digitális szerződés, több mobilnet és kollaborációs eszközök – ezek szerepelnek a digitális átállás toplistáján.
Üzleti hangulat koronavírus idején: óvatos optimizmus
Világszerte gyorsan maguk mögött hagyták a járvány kirobbanása utáni válságüzemmódot a vállalatok – legalábbis ez derül ki a Mazars által készített reprezentatív, globális felmérésből. A pandémia súlyossága ellenére a cégvezetők meglepően optimisták a következő évek üzleti lehetőségeit illetően és gyorsan kézbe vették a kezdeményezést. A felmérés szerint a női cégvezetők bizakodóbbak a jövőt tekintve, és sokszor férfi kollégáikat megelőzve, már tavaly nyáron a vállalatok középtávú növekedésére összpontosítottak. A következő években a gazdaság és a technológia fejlődési trendjei alakítják majd az üzleti kilátásokat, amire a vállalatvezetők jelentős átalakításokkal készülnek. Lesújtó viszont a kép, ami a klímaváltozás megítélését illeti: a vállalatok 80 százaléka nem számol ebből fakadó problémákkal. A kérdés bagatellizálása Közép-Kelet-Európában jelenik meg a leglátványosabban.
A Neumann Labs PCR vizsgálatával kimutathatóak a koronavírus különböző variánsai
A magyar járványügyi adatok utóbbi napokban tapasztalható stagnálását, romlását a szakemberek szerint a koronavírus brit mutációjának hazai terjedése okozza. Elsőként a Neumann Labs vezet be olyan PCR vizsgálatot, amely képes kimutatni a koronavírus újonnan megjelent variánsait – a brit, dél-afrikai/brazil és európai variánsokat. A magyar diagnosztikai laboratórium által frissen elvégzett vizsgálatok esetében a koronavírus-pozitív esetek felét már a brit mutáns okozza, viszont dél-afrikai vagy brazil variánst eddig nem találtak.
Másfél év kell az Európai vállalatoknak a visszaálláshoz
A digitális és a fenntarthatósági átállást sürgető európai vállalatok rövidebb időn belül, megerősödve hagyják maguk mögött a Covid19 okozta válságot az Accenture új kutatása szerint.
Otthon, vírusbiztos otthon
Többfunkciós terek, okosfürdőszobák, multigenerációs otthonok, drónokat is fogadni képes csomagmegőrző és -fertőtlenítő helyiségek a ház bejáratánál, digitális és vírusbiztos erődök. Tényleg ilyenek lesznek a jövő otthonai? Már a világjárvány előtt is megtapasztalhattuk az otthonaink átalakulását, azonban mindez a technológia egyre jelentősebb térnyerésének volt köszönhető. A spanyolnátha időszakához hasonlóan a jelenlegi helyzet nemcsak felgyorsította az átalakulás folyamatát, de teljesen új igényeket is teremt. Ideje hát újragondolni és újratervezni otthonaink szerepét, funkcióit! Az Allianz Partners legfrissebb riportjában Ray Hammond jövőkutató veszi sorra a legfontosabb, otthonaink jövőjét befolyásoló trendeket, különös tekintettel a koronavírus hatásaira.
Az e-aláírás lehet az új üzleti norma a COVID után?
Egy hónap alatt, október végére a duplájára nőtt, éves viszonylatban pedig közel megtízszereződött az elektronikusan aláírt dokumentumok száma a NETLOCK rendszereiben.
A világjárványt használják kártevők terjesztésére
A kiberbűnözők továbbra is próbálnak hasznot húzni a koronavírus-krízisből, folyamatosan növekszik az általuk indított támadások száma. Elsősorban az otthonról dolgozó munkavállalók kerültek a célkeresztjükbe.
Cikkgyűjtő
További híreink
Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH
Harmadik alkalommal hirdeti meg a 40 év feletti női példaképek a digitális gazdaság területén című pályázatát az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH). Az elismerésre gazdasági társaságok, különböző szervezetek nevezhetik azokat a digitális gazdaság és technológia területén tevékenykedő női kollégáikat, akik kimagasló eredményeikkel rávilágítanak a korosztályban rejlő értékekre és lehetőségekre, ezáltal példaképként szolgálhatnak a fiatalabb generáció számára. A pályázati anyagokat 2025. január 31-ig várják a szervezők.
Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat, rekordszámú, 83 videós és fotós pályázat érkezett, melyek közül a zsűri öt videós és egy fotós alkotást díjazott, továbbá a Yettel különdíjjal ismert el egy videós alkotást. Az idei díjakat többek között a Telex, a 24.hu, a Szabad Európa és az RTL újságírói kapták.