mobilhasználat kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: mobilhasználat
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom
A Yettel összesített adatok alapján folyamatosan vizsgálja a hálózatán zajló forgalom típusát és intenzitását mind a belföldön, mind a külföldön mobilt használó ügyfelek esetében. Most a szabadságokkal teli nyári időszakot elemezte a vállalat, érdekes megállapításokat nyerve az adatokból.
Sziget Fesztivál: érdekes mobilhasználati szokásokra derült fény
Befejeződött Európa egyik legnagyobb könnyűzenei és kulturális eseménye, a Sziget Fesztivál. A látogatók a nap 24 órájában intenzíven használták a mobilhálózatot: kétszázszor annyi időt telefonáltak, és 1200-szor annyi mobiladat-forgalmat bonyolítottak le a Yettel mobilhálózatán, mint az óbudai Hajógyári-sziget egy átlagos napján – derül ki a fesztivál hivatalos telekommunikációs partnerének riportjából. De melyik külföldi országból érkeztek legtöbben?
Így használjuk a mobilunkat külföldön
Egy uniós rendelet szabályainak köszönhetően ma már szinte korlátok nélkül használhatjuk mobiltelefonunkat az Európai Gazdasági Térség (EGT) országaiban – mintha csak otthon lennénk. A fogyasztói tudatosság azonban továbbra is elengedhetetlen: figyelmetlenségből akár több millió forintos összeget is elmobilozhatunk külföldi nyaralásunk során, és ehhez Európát sem kell elhagynunk. Ha nem vagyunk körültekintőek, már pár perc Instagram használat is több mint százezer forintunkba kerülhet, de a háttérben futó alkalmazások is súlyos költségeket róhatnak ránk a tudtunk nélkül – egyebek mellett erre hívta fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Ausztria és Horvátország a magyarok nyári kedvence a külföldi mobilhasználat alapján
Egy EU-s rendeletnek köszönhetően más európai uniós országok területéről is itthoni tarifával hívhatjuk ismerőseinket. Így már külföldön nyaralva is bátran telefonálhatunk, használhatjuk a mobilinternetet. A mobilunk ilyenkor „roamingol” – ritkábban használt magyar kifejezéssel élve: „barangol” –, azaz egy idegen szolgáltató hálózatára csatlakozik. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a mobilszolgáltatók forgalmi adatait elmezve arra a következtetésre jutott, hogy a legtöbben Ausztriába utaznak, de nyáron Horvátország a kiemelkedő úticél.
Fény derült a generációk közti mobilhasználati különbségekre
A Telenor reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a korosztályok között milyen különbségek vannak az egyes mobilkommunikációs eszközök használatában, a szolgáltató adataiból pedig az is jól látszik, hogy az ügyfelek bátran használják a csoportos kedvezményeket, és többet hívják egymást ezek birtokában. A Telenor a különböző igényekre szabott tarifákkal, illetve a HiperCsoport szolgáltatásban csoportos kedvezményekkel támogatja a családtagok kapcsolattartását.
A magyarok közel felét nem befolyásolja a járvány az ünnepi kapcsolattartásban
A magyarok nem kevesebb mint 47 százaléka idén ugyanúgy karácsonyozik a szeretteivel, mint a járvány előtt, a többség ugyanakkor igyekszik különböző módokon mérsékelni a fizikai találkozók számát. Amennyiben nincs személyes jelenlét, a legtöbben, 43 százalék, online videóhívás formájában köszönti a hozzátartozóit, de továbbra is nagyon népszerűek a hagyományos telefonhívások; a magyarok valamivel több mint harmada választja ezt a csatornát – derült ki a mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller legfrissebb reprezentatív kutatásából. A BillKiller szakértői felhívják a figyelmet: a lebeszélhető percek és a rendelkezésre álló adatkeret túllépése kellemetlen meglepetést okozhat, ám egy az igényeinknek megfelelő mobilcsomaggal sok ezer forintot spórolhatunk.
Nagyságrendileg többet költünk mobilozásra a pandémia miatt
Nagyjából minden tizedik magyar költ jelentősen nagyobb összeget mobiltelefonhasználatára a pandémia következményeként– derült ki a tarifacsomagok részrehajlásmentes összehasonlításával foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
Üzenetküldő applikációkkal spórolnak a telefonszámlán a magyarok
Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok: közel felük részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, több mint harmaduk pedig inkább például e-mail-eket küld SMS-helyett – derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
Jelentős megtakarítást érhettek el a BillKiller ügyfelei
A magyarok kevesebb mint harmada ellenőrzi legalább havi rendszerességgel mobilhasználatát, minden ötödik megkérdezett pedig csak akkor foglalkozik vele, amikor túl magas a telefonszámla, illetve az egyenlege vagy az adatkerete kimerült – derült ki a mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
Kutatás: A fiatalok és a nők ötöde napi 7 óránál is többet használ mobilalkalmazásokat
A 18-24 év közöttiek ötöde naponta 7 óránál is többet használja kedvenc mobilalkalmazását – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből. A vállalat négyezer válaszadó mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálta, eszerint a férfiak 22 százaléka heti rendszerességgel próbál ki új appokat, míg a nők sokkal több időt töltenek legkedveltebb alkalmazásaik használatával. Utóbbiak inkább a barátaikra hallgatnak, hogy melyik appot töltsék le, míg az urak cikkek és elemzések alapján döntenek erről.
A legveszélyesebb szokások az utakon
A magyar autósok 67%-a szerint idegesítő, ha valaki használja a mobilját vezetés közben. – derül ki Európa egyik vezető gumi- es autószerviz hálózatának, a KwikFit internetes felméréséből. A közlekedésbiztonsági kérdőívet több mint 1000 jogosítvánnyal rendelkező autóvezető töltötte ki minden korosztályból.
A fiatalok többsége negatív előítéletet érez okostelefon-használata kapcsán
A Honor okostelefon márka az új Honor 20 széria bevezetése kapcsán közvélemény-kutatást végzett az Egyesült Királyságban, ahol a márka erős jelenléttel bír. A felmérés jelentős különbségekre mutat rá az egyes generációk okostelefon-használattal kapcsolatos hozzáállásában. A kutatás* szerint a 18-24 évesek 76 százaléka érzi úgy, hogy az idősebb generáció szerint túl sok időt tölt okostelefonjával, miközben ők azok, akik tudatosabban használják okostelefonjukat. A fiatalok mindössze 8 százaléka gondolja úgy, hogy az okostelefon negatív hatással van az életére, 60 százalékuk véli, hogy okostelefon segítségével hatékonyabb lehet.
NMHH: tarol az okostelefonos életforma – nemcsak a fiataloknál
Az ötvenesek körében egyre népszerűbb az okostelefon, és a fotót megosztó hetven éven felüli netezők negyede posztolt már szelfit magáról a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, 2018-at vizsgáló kutatása szerint. Az is kiderült: a húsz év alattiaknál az internet szinte az egyetlen információforrás, és ötödük már egyáltalán nem néz tévét. A hatóság évek óta tartó kutatássorozata többek között arra is rámutat: az emberek ma már olyan, számukra monotonná vagy unalmassá váló helyzetben is előveszik okostelefonjukat, ami korábban udvariatlanságnak számított: például szórakozóhelyen, koncerten, moziban, színházban, munkaértekezleten, iskolai órán, evés közben, vendégségben.
Karácsonyi vásárlásainkat elemzi a Selectivv legújabb kutatása
Internetes webáruházak, bevásárlóközpontok és hipermarketek a nyertesei a karácsonyi vásárlási láznak Magyarországon. Bár a plázák látogatottsága egyre emelkedik, egyre többen használnak valamilyen applikációt is az ajándékok beszerzésére – derül ki a Selectivv legfrissebb elemzéséből. A magyar piacra 2018-ban belépett kutatócég vásárlási szokásainkat, mozgásunkat mobiltelefon-használatunk elemzése segítségével képes a kereskedelem számára hasznos adatokká formálni.
A digitális korban gyakran összeér a munka és a magánélet
A munka-magánélet egyensúlyának megteremtése kiemelt életvezetési feladat és sokaknak, ha csak időszakosan is, de kisebb-nagyobb problémái adódnak belőle. A munkahelyi feladatokat, más nemzetekhez hasonlóan, mi, magyarok is gyakran engedjük túlnyúlni a munkaidőn, melyet csak egyszerűbbé tesz a folyamatos online aktivitás lehetősége – többek között ez derül ki a Samsung Electronics hazai felméréséből*.
Jobban kellene vigyázni a telefonon tárolt adatokra!
A tinédzserek jó része a telefonján tárolt adatokat személyes információnak tekinti, ezért jobban ügyelnek azok védelmére, mint a felnőtt korosztály tagjai. A Samsung Electronics megbízásából készített kutatásból* kiderül az is: a kamaszok más típusú adatokat féltenek, mint a felnőttek.
Társadalmi előítéletek akadályozzák a lányok mobiltelefonhoz való hozzáférését
A Girl Effect és a Vodafone Alapítvány megbízásából készült tanulmány 25 országban, többek között Indiában, Tanzániában, Dél-Afrikában, Nigériában és Bangladesben mérte fel a kiszolgáltatott helyzetben lévő lányok mobiltelefonhoz való hozzáférését.
Cikkgyűjtő
További híreink
December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Megvannak az idei év legjobb webshopjai
Ismét megrendezték az Év Webshopja Konferenciát és Versenyt, ahol a díjátadó gála mellett a szakma legjobbjai tartottak előadásokat a rekordszámú résztvevőnek. Az idei nyertesek között megtalálható nyomdai szolgáltatásokat kínáló, egyedi ajándékokat készítő, állategészségügyi és kozmetikai termékeket árusító webshop is.