Hirdetési piactér az Adverticum-networkben

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. február 5. 17:43
Az Adverticum-network szolgáltatási köre B2B AdMarketplace szolgáltatással (magyarosabban: a bannercserés megállapodásokat megkönnyítő piactérrel) bővült, amely a networktagok egymást támogató népszerűsítését, a site-ok forgalmának növelését hívatott előmozdítani.
Az Adverticum-network ma Magyarország legnagyobb hirdetési hálózata több mint száz tartalomszolgáltató taggal. A networköt az Adverticum Rt. a Prím Média által kifejlesztett és önálló részvénytársaságba kivitt adszerver-szolgáltatásra építve alakította ki. A manapság már napi 5-7 millió hirdetést megjelenítő hálózat teljes kapacitását természetesen még a piac kibontakozása után sem fogja lekötni a megrendelői oldal, ma pedig ennek a kapacitásnak szinte száz százaléka szabad, amit a site-ok saját belső hirdetésre, esetleg egymás közötti bannercserére használnak. Ezt az egymás közötti bannercserét, az úgynevezett barterüzleteket teszi olajozottabbá a most megnyílt piactér azzal, hogy a cserének nem feltétlenül oda-vissza alapon kell megtörténnie, hanem egy nagy közös hirdetési bank szimulálásával mindenki ott vásárolhat hirdetési felületet, ahol szeretne, mégpedig azért a virtuális pénzért, amelyet a nála elhelyezett barterhirdetések megjelenítésével megkeres.

Mivel a piac megnyitásának pillanatában mindegyik tartalomszolgáltatónak nulla forint a “keresete”, a dolog elindításához az kell, hogy mindegyik networktag rendelkezzen egy bizonyos hitellel. A rendszeren belüli virtuális pénz – a rendszer mozgatórugója – a kredit elnevezést kapta. Minden site méretétől, forgalmától függő mértékben kerülhet negatív kredittartományba másoknál futó kampányai elindításával, de utána a kapott hitelt törlesztenie kell, vagyis arra kell törekednie, hogy saját kampányáért felületet adjon cserébe, így a vásárolt és eladott felületek egyensúlyba kerüljenek, s a kredit mindig a nulla érték közelében legyen.

A hirdetéscsere ismert forgalomnövelő eszköz az online médiában, intézményes módja is kialakult. Az egyszerű cserének azonban az a korlátja, hogy a megállapodás csak kétoldalú, az intézményesnek pedig az, hogy semmilyen szűréssel, fenntartással nem élhet a fogadó fél a bannerek tartalmát illetően (lehet, hogy a konkurenst is hirdetni kell, vagy olyan tartalmak jelennek meg a bannereken, amelyek a fogadó site közönségének jóérzését sértik). Az Adverticum hirdetési piacterén viszont a weboldal tulajdonosának jóváhagyásával indulnak a kampányok, előre ellenőrizhetők a kreatív anyagok, és az ezek megjelenítésével összegyűjtött reklámkredit is kizárólag ott költhető el, ahová az adott site bannerét befogadják. Vagyis ebben a rendszerben üzleti alapon történik a szabad kapacitások átváltása önreklámmá, ráadásul értékegyeztetésre is van mód, hiszen lehet, hogy egy megyei lap vagy például az Index fórumának felső zónája drágább, mint mondjuk egy magán-honlap alsó bannerhelye. A hirdetési felületeit mindenki annyi kreditért adja, amennyiért vevőt talál rá, és természetesen alkudni is lehet.

“Az Adverticum-network elsődleges értéke, hogy közös médiumba szervezi a kisebb tartalomszolgáltatókat, akiken önmagukban esetleg nem akadna meg a hirdetők szeme” – mondja Kincses Anikó, az Adverticum Rt. ügyvezetője, majd így folytatja: “A hirdetési piac beérése, egy ilyen típusú heterogén médium bevezetése azonban nem megy egyik pillanatról a másikra, a piacépítés kitartó munkát, türelmet igényel. Fontosnak tartjuk, hogy már menet közben, a közvetlen bevételek megindulása előtt is érezzék partnereink a networktagság előnyeit, értékeit, és megítélésünk szerint mindenki haszonként könyvelheti el ezt a szolgáltatást, amellyel az Adverticum-network valamennyi tagja megsokszorozhatja forgalmát, növelheti olvasótáborát.”

Bővebb információ:

Kincses Anikó

Telefon: 248-3230

E-mail: akincses@adverticum.com

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50