Üzleti mobilmegoldások

, 2002. március 24. 20:44
A mai világban az egyre nagyobb mozgékonyság és kommunikációigény szükségessé teszi, hogy helytől és időtől függetlenül pillanatok alatt hozzájussunk távoli helyről származó információkhoz és szolgáltatásokhoz. A budapesti székhelyű i-Cell Kft. a mobilkommunikáción alapuló üzleti megoldások rendszerintegrátora, szoftverfejlesztője, valamint vezeték nélküli alkalmazások szolgáltatója (WASP).
Az i-Cell Kft. mobilmegoldásai a klasszikus SMS-üzenetekre épülnek, kiegészítik és összekötik olyan technológiákkal, információkkal, amelyek üzleti előnyt jelentenek a vállalatok számára. Az üzleti élet szereplői sokszor nincsenek tisztában azzal, hogy milyen folyamatokat tesz egyszerűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé az új technológia, ezért most bemutatunk néhány megoldást.

"Helyfüggő" információk

Helymeghatározásra szükségünk lehet, hogy megtudjuk, valami hol van, vagy rólunk megtudják, hol vagyunk. Figyelhetünk, illetve nyomon követhetünk valamilyen mozgó dolgot vagy folyamatot egy mobileszköz segítségével.

Jó példa az efféle szolgáltatásra az i-Track csomagkövető rendszer. A megoldás a csomagkézbesítő futárszolgálat ügyfeleit SMS-ben értesíti az elküldött, de még meg nem érkezett csomagjuk állapotáról (hol van, mikor érkezik meg, stb.). A rendszert a világ egyik legnagyobb csomagküldő szolgálata vásárolta meg az i-Celltől. Jelenleg 31 országban működik, és teljes üzemeltetése az i-Cell budapesti irodájából zajlik. Ez azt jelenti, hogy a szerverszobában a számítógépekhez csatlakoztatott 31 mobiltelefon biztosítja, hogy a 31 ország adattovábbítása zökkenőmentesen folyjék. A fuvarozás és szállítmányozás területén használnak egy összetettebb helymeghatározó szolgáltatást is, az i-Cell i-Fleet néven ismert műholdas gépjárműkövető és irányítórendszerét. Ez az innovatív, GSM/GPS alapú technológia biztosítja a gépjárműpark távfelügyeletét, az üzemanyag-felhasználás és a gépjárművezetők hatékonyabb ellenőrzését, valamint a járműről érkező adatok gyors elemzését. A légi közlekedés területén hasonló megoldás segítségével az utasok, barátaik vagy üzletfeleik automatikusan tájékoztatást kapnak az adott repülőgép pontos indulásáról, érkezéséről és a menetrendi változásokról (például késés vagy járattörlés). A Malév és a Tensi utazási iroda már túl van a rendszer tesztelésén, és pár héten belül kívánja a nyilvánosság számára is elérhetővé tenni az i-Flight szolgáltatást, amelynek célja, hogy az utasoknak és hozzátartozóiknak kényelmesen hozzáférhető, napra-, sőt percrekész információt tudjanak nyújtani. A telefonszám regisztrálása után a rövid írásos értesítéseket SMS formájában kapják meg az érintettek.

Biztonsági megoldás

Nagyon sok cégnél elengedhetetlen a 7x24 órás rendszerfelügyelet, amiben nagy segítséget nyújt az i-Guard: mobiltelefonon értesíti az illetékeseket, ha rendszereikben hiba keletkezik.

Ma már több bank, illetve egy atomerőmű minimalizálja ily módon a felügyeletet ellátó személyzet munkáját, és egyben növeli annak hatékonyságát. Az i-Cell a kis- és középvállalatok számára is elérhetővé kívánja tenni a rendszert, ezért várja viszonteladók és rendszerintegrátorok jelentkezését.

A szoftver képes folyamatosan monitorozni a vállalat teljes infrastruktúráját - legyen az hardver, szoftver, annak egy része, illetve több, egymástól független rendszer -, és amint problémát észlel, SMS-értesítést küld, vagy megcsörgeti a telefont. Ami nagyon fontos, a riasztásra választ is vár, és ha az értesített személy nem jelzi viszsza időben, hogy kezeli a problémát, akkor egy előre definiált munkaterv (workflow) alapján a riasztást további személy(ek) felé eszkalálja. Az i-Guard a teljes riasztási folyamatot naplózza, így utólag ellenőrizhető, hogy egy-egy hiba esetén ki mit tett, illetve nem tett a probléma minél gyorsabb elhárítása érdekében.

Természetesen a riasztási eseményeket és a riasztás módját előre definiálni kell, azaz ki kell alakítani az illesztéseket és a riasztási tervet, amelyet probléma esetén végrehajt a rendszer. Lehetőség van arra is, hogy egy távoli pontról akár a teljes rendszert újra lehessen indítani, illetve hogy a naplózás révén a felügyelet alatt álló teljes rendszer állapotát és a készenléti személyzet munkáját pillanatok alatt át lehessen tekinteni.

A mai piaci körülmények között nem elegendő, ha egy új technológia révén új szolgáltatások és lehetőségek valósulnak meg. A vevők olyan technológiát akarnak, amely már rövid távon kimutathatóan megtérül, növeli a vállalat hatékonyságát, és költségmegtakarítást eredményez.

Az i-Cell ama törekvése, hogy ügyfelei igényeit a kommunikációs protokollok széles spektrumában maximálisan kielégítő alkalmazásokat fejlesszen ki, hozzájárult kimagasló növekedéséhez.

Technológia és költséghatékonyság

A megoldások alapja az i-Cell programozói által kifejlesztett EMC (Enterprise Messaging Center) technológia, amelynek továbbfejlesztett változata azóta több sikeres megoldás megszületését lehetővé tette. "Az EMC egy mobil-adatátviteli megoldás, amely képes bármilyen rendszerből kinyert adatokat - szükség esetén tömörítve - SMS formájában a GSM-hálózaton keresztül továbbítani" - foglalja öszsze a rendszer működésének alapjait Bolgár Gábor ügyvezető igazgató. Az idők során felhalmozódott tudást és tapasztalatot mind beépítették az EMC-be. Valamennyi termék esetében az EMC-hez más informatikai technológia is kapcsolódik, például internet, GSM, WAP, GPS, illetve a legújabb lehetőségek: Tetra, UMTS, GPRS. Az i-Cell ügyvezetője szerint nagyon fontos a jó ötlet és a gyors megvalósítás, valamint a cégnél felhalmozódott tudásbázis. "Minden termékünk alapja az EMC-platform, amelyre építve szakembereink nagyon gyorsan ki tudnak fejleszteni bármilyen alkalmazást."

A Magyar Technológiai Innovációs Alap (HITF) portfóliójába tartozó i-Cell Kft. mobil-adatátviteli technológiáját alkalmazó cégek jelentős hatékonyságnövekedést és költségcsökkenést értek el mind Magyarországon, mind pedig nemzetközi viszonylatban, például Európa második legnagyobb fuvarozóvállalatának 8%-os hatékonyságnövekedéséhez is hozzájárult az i-Cell GPS/GSM alapú járműkövető és -irányító rendszere. A kamionokba épített berendezés a Hungarocamion Európa-szerte futó, 1200 járműből álló flottájának gazdaságosabb fuvarszervezését segíti elő.

A jelenleg második körös tőkebevonás előtt álló i-Cell Kft. 2001-ben a negyedik helyet érdemelte ki a Deloitte & Touche Közép-Európa 50 leggyorsabban növekvő technológiai vállalatának rangsorában.

Kulcsszavak: i-Cell mobilszolg +fohir

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36