Rekordprofit a Pannon GSM-nél
A társaságnak 1998 végén 435 ezer, az idén fél évkor pedig 500 ezer előfizetője volt. Az ügyfélszám idei gyarapodásában jelentős szerep jutott a feltölthető kártyák értékesítésének. E kártyák forgalmazásának járulékos költsége alacsonyabb, mint a normál előfizetői kártyáké. (A feltölthető kártyás ügyfelek számát üzleti titokként kezelik a társaságnál.) A cég tavalyi veszteségében éppen az értékesítéshez kapcsolódó költségek játszottak szerepet. (1998-ban 29,9 milliárd forintot tett ki az értékesítés közvetlen költsége, ami jórészt a készülékek dotációjából adódott). Az idén az ilyen jellegű kiadásokat csökkentette az is, hogy a Pannon GSM az első fél évben csak egy alkalommal szervezett kedvezményes előfizetési akciót. A cég hatékonyságának növekedését jelzi, hogy bár szerény mértékben, de sikerült csökkenteni a működési költségeket. Az árfolyamveszteség és a kamatok csökkenése következtében a pénzügyi műveletek bevétele az idén 82, ráfordítása pedig 20 százalékkal mérséklődött. A pénzügyi műveletek eredménye 15 százalékkal csökkent.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon GSM: 19 százalékkal nőtt az eredmény
- Pannon GSM I. negyedév: 25 százalékkal nagyobb nyereség
- ZsebWeb Klub: exkluzív tartalmak wapon
- Akciós ajánlat a PGSM-től
- MMS-küldés bármelyik hazai hálózatba
- Autóskártya a PGSM-nél
- Pannon GSM - megváltoztatott díjszabás
- Pannon-Westel: Teljes lefedettség a metróban
- 100 ezer új GSM-előfizetés novemberben
- MMS küldés a Pannon és a Westel hálózata között
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Szegedi IT-startupból nemzetközi siker
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.