Szóljon be az internetnek!

Hétfőn indul Magyarország legnagyobb online média kutatása

forrás Prim Online, 2005. február 3. 10:00
A Visitor Media Research (VMR) hazánk legnagyobb online média kutatása, melyet az NRC Piackutató és a TNS ismétel meg évről évre. A felmérésben való részvétel alkalmat ad minden internetezőnek arra, hogy válaszaival segítse az általa is látogatott ingyenes tartalmakat nyújtó honlapok médiaértékesítését.
A kérdőív az internetezők média használati szokásait, reklám attitűdjét és vásárlási szokásait is vizsgálja, segítve ezzel a hazai médiatervezők és hirdetők munkáját.

"Itt az alkalom, hogy véleményével minden internetező segítse kedvenc portálját!" - emelte ki Klenovszki János, az NRC ügyvezetője. "Az interneten a legtöbb tartalomhoz ingyenesen jutunk hozzá, a portálok hirdetési bevételeikből élnek meg. Ezek elosztásában nagy szerepe van a VMR-nek, mivel a hirdetők a kutatási adatokra támaszkodva döntik el, milyen felületeken fogják elkölteni az online hirdetésekre szánt büdzséjüket. Arra is rákérdezünk, hogy az internetezők mely marketingeszközöket - például melyik bannereket - preferálják, így a VMR az internet arculatát is alakítja."

A Visitor Media Research kérdőíve több mint 300 honlapon fut egyszerre, és a válaszadás során - mely körülbelül 30-35 percet vesz igénybe - mintegy 90 portálról, online médiumról mondhatnak véleményt az internetezők.

A VMR 2005 kutatás háttere

A VMR 2005 online látogatói médiakutatás adatfelvétele legalább 300 mintavételi ponton indul el 2005. februárjának 7-én. Az alapsokaságot a hazai, hetente legalább egyszer internetezők képezik, míg a célcsoport a közel 90 vizsgált honlap és portál látogatóiból kerül ki. Az online kérdőíves felmérésben - az elmúlt évek tapasztalataira alapozva - minimum 10 000 fő vesz rész.
A mintavételt három alappilléren nyugszik. A kutatásban részt vevő honlapokon elhelyezett banner reklámok segítségével véletlen mintavételt alkalmaznak a kutatócégek - ez teszi ki a minta kb. 30%-át. Az NRC NetPanel.hu rendszeres internetezői (40%) adják a második-, míg az egyes honlapok regisztrált felhasználóinak véletlenszerű kiválasztásán alapuló adatbázisa (30%) adja a harmadik bázist.
Az adatfelvételt követően ellenőrzés, illetve adattisztítás következik - azok a válaszadók, akik nem töltötték ki a kérdőív legalább 80%-át vagy nem válaszoltak az alapdemográfiai kérdésekre, kikerülnek az adatbázisból. Telefonos és e-mailes módszerrel a kérdőívek 10%-kát, továbbá a teljes adatbázist logikailag és tartalmilag is ellenőrzik, ezt követően törlésre kerülnek a mintavételből adódó torzítások. Az ellenőrzött és tisztított adatbázis a TNS legfrissebb InterBus adatbázisából származó hazai gyakori (hetente legalább egyszer) internetezők adatai alapján kerül súlyozásra (nem, kor, település típusa, internetezési helye alapján).
Kulcsszavak: TNS felmérés NRC

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50