Versenyképességet növel a szélessáv
Kovács Kálmán kifejtette: a kormány célja az, hogy mindenki számára elérhető legyen az internet, s a digitális kultúra minél gyorsabban terjedjen. Ennek érdekében jórészt már kialakították az országos közhálót, egyre több eMagyarország pontot és tartalomtárat hoznak létre.
A miniszter előadásában elmondta, hogy 2002 és 2005 között a mobiltarifák nominális áron 40 százalékkal csökkentek, s ugyanígy mérséklődött a széles sávú internet elérés ára is.
Kovács Kálmán nemzetközi összehasonlításban elmondta, hogy Kelet-Közép-Európában Magyarországon fejlődik a leggyorsabban az információtechnológiai iparág (IT), s a bruttó hazai termékhez (GDP) 3,5 százalékos mértékben járul hozzá. Magyarországon az egy főre
jutó éves IT kiadás 200 euró, s a térségben csak Szlovénia és Csehország előzi meg egyformán 250 eurós kiadással.
A miniszter szólt arról is, hogy Magyarországon tavaly, szemben az unió 60 százalékos átlagával, 80 százalékkal nőtt szélessávú felhasználók száma, ám még mindig felzárkózó szakaszban van az ország.
A konferencián Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke kifejtette: a hatóság kiemelt stratégiai célja annak ösztönzése, hogy a széles sávú hírközlés és internet minél gyorsabban elterjedjen. Hozzátette: ezen belül fontos feladat, hogy a hálózati infrastruktúra területén megszűnjenek a szűk hozzáférési keresztmetszetek, s mindenki számára megfizethető legyen az internet.
Az elnök az internet elterjedtsége kapcsán elmondta, hogy Magyarországon a lakosság 7,3 százaléka fizet elő az internetre, míg széles sávra 3,8 százaléka. Az unióban a lakosság 8,5 százaléka internetezik, míg az újonnan csatlakozott 10 ország átlagában ez az arány 1,6 százalék. A régebbi tagok, az uniós tizenötök esetében az arány 10,3 százalék.
A konferencián bejelentették, hogy az IHM és az NHH közös fejlesztésében elindult a www.szelessav.hu, amelyen bárki tájékozódhat a széles sávú internet előnyeiről.
Kapcsolódó cikkek
- A lakosság 89 százaléka elérheti a széles sávot
- A szélessáv terjedése fontos versenyképességi tényező
- Szakmai konferencia és ingyenes programok a szélessáv jegyében
- 2011-re minden háztartás elérheti a széles sávot
- Szélessáv Napja és szélessávkereső az internet hazai elterjedéséért
- Nyugat-Dunántúl: 75,1 százalékos szélessávú internet lefedettség
- Kovács Kálmán: önmagában nem elegendő az internet-hozzáférés biztosítása
- Infokommunikációs csúcstalálkozó Budapesten
- Az év végére minden iskolában szélessávú internet lesz
- Tizenkétmilliárdos forrás szélessávú fejlesztésekre az elmaradott régiókban
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.