3D böngésző az AT&T-től
Az AT&T amerikai távközlési társaság a Vizible nevű szoftvercégbe beruházva háromdimenziós kezelőfelületű számítógépes böngészőprogramot fejleszt, Pogo néven.
A Mozilla nyílt forráskódú szoftverén alapuló alkalmazás megjelenésében alapvetően eltér a szokványos böngészőktől. Az ablakokat jelölő címkék helyett a megnyitott weboldalak egy a képernyő alján lévő csíkon, kicsinyített képek formájában jelennek meg. A leglátványosabb azonban a kedvenc oldalak elrendezése, ezek ugyanis térben elhelyezett, négyszögletes kép-ikonokként látszanak, a képernyő középső sávjában egymás mellett felsorakoztatva oly módon, hogy az éppen középen lévőkből látszik a legtöbb részlet a rákattintás előtt. A könyvjelzők is ilyen jellegű képgyűjteményként jeleníthetők meg és a felhasználók tetszés szerint, behúzással társíthatnak képeket a tárolt oldalakhoz. Ugyanígy, a hasonló csoportokhoz azonos címkék is hozzárendelhetők.
A Pogo kétségtelenül teljesen új felhasználói élményt kínál, a kérdés csak az, hogy ez mennyire lesz népszerű. Az ilyen jellegű alkalmazások ugyanis meglehetősen sok memóriát igényelnek, ami hátrányos lehet a kisebb laptopok esetében, amelyek pedig egyre népszerűbbek a piacon. Az pedig nyilvánvalóan csak a gyakorlatban fog kiderülni, hogy mennyire gyorsan kezelhető és praktikus ez a fajta kezelőfelület, márpedig ez elsőrendű fontosságú egy böngésző esetében. A Pogo megjelenéséről egyelőre annyit lehet tudni, hogy a Windows rendszerekre érkezik majd először, egyelőre ismeretlen időpontban.
Kapcsolódó cikkek
- Júniusban tesztelhető, októberre végeleges a Firefox 4.0
- 60 százalék alatt az Explorer
- Firefox 4.0 screenshotok
- Csökkenthető a lefagyás lehetősége a Firefox 3.6.4 bétával
- Levágja a http-t az új Chrome
- A Google tucatnyi országban szűri a keresőjét
- Máris ejtette a Google-t egy kínai mobilcég
- Opera Mini az iPhone-hoz - kérdés, hogy az Apple engedi-e
- Opera 10.51: gyorsabb és stabilabb
- Felszámolta kínai keresőjét a Google