Nagy adatbázisok - innovatív lekérdezések
Ezzel a címmel rendez konferenciát és Meet Off összejövetelt a Magyar Információbrókerek Egyesülete (MIBE). A tanácskozás, amely a sorban a 11. MIBE szimpózium, az adatbázisok lekérdezésének üzleti, technikai, tudásmenedzsment és közösségi vonatkozásait veszi górcső alá.
Az előadók felvetik: hogyan lehetséges az, hogy Az USA Nemzeti Óceanográfiai és Atmoszférakutató Hivatala (National Oceanographic and Atmospheric Administration) gigantikus adatbázisa ugyan elérhető az interneten, a tonhalhalász vállalkozások mégsem veszik igénybe. Felhasználják ugyanakkor annak a vállalkozásnak a weboldalát, amely ugyanezen adatokat megszűrve, könnyen érthető formában kínálják. Vagy a Weather Channelt nézik, amely ugyanezen megszúrt adatokat a tévén közli. Nincs itt valami szemléleti és gyakorlati nézőpont-különbség a felhasználók és a web-kreátorok között?
Mikulás Gábor MIBE elnök előadás-előzetesében rávilágít: kihívást jelent a hagyományos, robusztus és ellenőrzött tartalmakat kínáló adatbázis-aggregátoroknak (Ebsco, Factiva, Dialog, Elsevier stb.) az internet egyre kényelmesebb, és szellemi pezsgést vonzó felülete. Ezek a cégek sem vonhatják ki magukat a 2.0-ás eljárások hatása alól, melyben az érték-előállításhoz szolgáltató és használó egyaránt és tervszerűen járul hozzá. A jelenség előzménye pl. a connect and develop eljárás (Procter & Gamble), melyben a nagyvállalat a kutatásfejlesztésének több mint 50%-át helyezi a vállalaton kívülre. Neves eljárás az Apple-store (Apple) is, melyben a lelkes fejlesztők a cég népszerű felületén tehetik közzé alkalmazásaikat. A közösségi szoftverek üzleti modelljének kialakulásának lehetünk tanúi. A vállalat felületet és piacteret biztosít használóinak, vagy bármely érdeklődőnek. Az így bevonható kapacitás jóval nagyobb, mint a mozgósítható belső fejlesztői csapat. A fejlesztők az együttműködés által referenciához és bevételhez is juthatnak.
A konferenciáról részletesen: www.mibe.info
Kapcsolódó cikkek
- Magyarországon is komolyan számolnak a közösségi médiával
- Konferencia a boldog munkavállalók és az üzleti siker összefüggéseiről
- Magyarországon tarthatják a Digitális Föld-konferenciát
- Budapesten az EuroNanoForum konferencia, indul a Nanocsodák kiállítás
- Hogyan hat az egyre terebélyesedő online világ a gyerekekre és a mindennapok valóságára?
- Go Digital…? konferencia
- Informatikával is zöldülnének a kereskedők
- A jövő internetjéről Budapesten tanácskoznak a szakértők
- Konferencia szakembereknek a HTML5-technológiáról
- Szakmai fórum a szoftvertesztelésről
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa
A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra.
Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
Megérkezett az új, vezeték nélküli LG OLED evo AI M4
Az LG Electronics (LG) megkezdi új OLED evo AI M4 sorozatú televíziójának globális bevezetését a hozzá tartozó Zero Connect Box-szal, amely a vezeték nélküli kapcsolatot biztosítja a televízió és a csatlakoztatott eszközök között. A vállalat a 77, 83 és 97 hüvelykes mellett egy 65 hüvelykes méretű modellt is a piacra dob.